Skip to main content

Wij willen ons ingeschatte jaarverbruik weer zien op Toon

Toon eerste bericht Reageer

61 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Brandje schreef:

mAiden schreef:

Zijn hier inmiddels 9 maanden verder.. Ik ben toch wel even heel nieuwsgierig, hoe ver dit alles staat? 1 van mods die me hier iets over kan vertellen?

Hoi Ricardo,@mAiden

Goed dat je het ook hier op het forum het weer even verfrist!
Op m'n ingediende lijstje heb ik dan ook vermeld: in januari 2017 werd het onzichtbaar op Toon; we zijn nu 17 maanden verder; een akkoord hebben we al eerder gekregen; wanneer is de implementatie nu?
Dus dat het daar verder vergeten wordt is uiteraard "out of the question"; de vraag is meer wat houdt ze tegen?; waar is het wachten op.......

Hoi Ton,

Exact dit vroeg ik mij ook af. Ben benieuwd waar het wachten op is. Dit is wel een van ons stokpaardjes.

@TinaC,

Dankjewel. Hoop dat er snel duidelijkheid is. Aangaande het pushen van verbruiken, was dit juist een belangrijk onderdeel, of alles wel goed over kwam.
Reputatie 7
Badge +2
Ze zijn erg druk met nieuwe functies zoals de aansturing van slimme thermostaatkranen, luchtkwaliteit monitoring applicatie, Woonveilig link enz enz. Kwestie van prioriteiten.....
Reputatie 7
Badge +6
Toonz schreef:

Ze zijn erg druk met nieuwe functies zoals de aansturing van slimme thermostaatkranen, luchtkwaliteit monitoring applicatie, Woonveilig link enz enz. Kwestie van prioriteiten.....

Woonveilig link is er al. Dit werk namelijk via de Toon API.
Reputatie 7
Badge +6
Beste moderators,

Al enige uitkomst omtrent mij gestarte topic? 🤔
Reputatie 5
@mAiden
Op het moment kunnen we je nog niet meer vertellen. Zodra er meer informatie is dan delen we dit.

Groet, Chantal
Dat is jammer. Ik was bv nieuwsgierig of het onderdeel gaat uitmaken van de Verspillingschecker?
Reputatie 3
Badge +1
na jou vraag @mAiden zijn we ook weer een jaar verder denk dat het zo wordt
nu niet nooit niet !!
ze hebben het eraf gegooid en het blijft eraf !!
Reputatie 7
Badge +6
thewhale schreef:

na jou vraag @mAiden zijn we ook weer een jaar verder denk dat het zo wordt
nu niet nooit niet !!
ze hebben het eraf gegooid en het blijft eraf !!

Akkoord dat het terug komt, is al gegeven. Nu alleen nog de terugkomst ervan.
Aii je bent me voor Ricardo.

@thewhale:
Dat is niet juist, want we hebben een toezegging dat het terugkomt.
Helaas wanneer dat is de vraag en vandaar dan terecht weer even een reminder aan Eneco.
Reputatie 3
Badge +1
ja dat kan heel lang duren slim om accoord te geven en geen tijdsspanne eraan kan dus ook over 3jaar zijn
thewhale schreef:

ja dat kan heel lang duren slim om accoord te geven en geen tijdsspanne eraan kan dus ook over 3jaar zijn

Nou over 3 jaar lijkt mij wat lang, vandaar ook mijn nadere vraag of het idd in de VC een plaatsje gaat krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
thewhale schreef:

Daarom ook druk op de ketel houden, zodoende worden ze knettergek van je, gaan ze wat sneller lopen.. (Zei ooit een wijze man tegen mij 😉 )
Reputatie 3
Badge +1
nou die van ontwikkelaars hier doen gewoon wat ze zelf willen die trekken zich nergens wat van aan .
dat heb ik allang in de gaten
begin gewoon wat sceptisch te worden en zoals ik al zei tegen jou als iets je gaat irriteren moet je er afstand van gaan doen
dan verdwijnt de irritatie ook
want nog steeds moet je het zelf doen een ander doet het niet voor je
maar de eerste stap is er de PI is geleverd 😉
Irritatie gaat je leven beheersen en dat moet je idd voorkomen. 😀
Suc6 met de PI; gelukkig heb je hulp in de familie😏
Reputatie 7
Badge +6
18 dagen verder.. Enige informatie is toch al wel bekend?!

@Folkert

Kan jij eens dit in overleg meenemen, wat de bezwaren zijn om het niet weer in te voeren?
Reputatie 6
Hoi @mAiden
Folkert heeft dit afgelopen week meegenomen in overleg. In het kader van transparantie, kort samengevat:
- Poll is bekend 107/109 JA voor terugkeer
- aandacht vanuit Eneco, aandacht vanuit Quby, overleggen binnen quby
- geen concrete toezeggingen gedaan
- opnieuw in de pijplijn.

De bezwaren? persoonlijk geen idee. Ik vind het top dat je gewoon om updates blijft vragen Ricardo. Dat houdt ons scherp, en zo houden wij Eneco/Quby scherp.

Groet Vinny
Reputatie 7
Badge +6
En is het verlossende antwoord eindelijk bekend? Zoals:

- Bij welke softwareversie gaan we dit terug zien?

- In welke vorm kom het terug?

Ik blijf vasthoudend in deze. Het is een controlemiddel of het ingeschatte jaarverbruik wel correct naar Toon is gepushd.

@Folkert @Vinny @Urgel
Inderdaad Ricardo ook dit staat op mijn lijstje; de toezegging hebben we gehad, maar idd wanneer komt het nu eens?????
Ook op de eerdere reactie van 26 dagen geleden is geen vervolg geweest.
Jammer dat er op geen enkele wijze nadere info wordt verstrekt door Quby/Eneco hoe en in welke vorm het geïmplementeerd gaat worden.
Misschien in de VC?
Dan kunnen we lang wachten.......😇
Reputatie 5
@mAiden @Brandje

Jullie wachten dus ook op het verlossende antwoord 😥.
Ik heb zojuist om duidelijkheid gevraagd wat betreft de functie waar jullie allen op wachten. Jullie horen het meteen zodra we een antwoord hebben ontvangen!

Groet, Urgel
Dank zo ver Urgel dat je je pijlen richt op Quby🏹
Maar nogmaals de toezegging dat het terug komt op Toon®️ hebben we reeds eerder gehad. 🛎️
We willen graag concrete info hebben. 😤
Ik ben benieuwd⁉️

Ps
Nog weer even wat extra info.
Bij versie 3.7 op Toon in januari 2017 werd het zichtbare geschatte jaarverbruik plotsklaps zonder enige nadere info van Toon®️ verwijderd.
Reputatie 7
Badge +6
Urgel schreef:

@mAiden @Brandje

Jullie wachten dus ook op het verlossende antwoord 😥.
Ik heb zojuist om duidelijkheid gevraagd wat betreft de functie waar jullie allen op wachten. Jullie horen het meteen zodra we een antwoord hebben ontvangen!

Groet, Urgel

@Urgel

Toezegging dat het terug kom, is er al.
Onder het mom 'Wie A zeg moet ook B zeggen' zal ik niet opgeven, net zolang vechten totdat het terug is.
Blijkbaar is intern de wens ook erg groot (betuig het resultaat van stemming. 107 zeggen Ja, 2 zeggen nee.)
Reputatie 7
Badge +6
Inmiddels zijn we weer 5 dagen zonder ingeschatte jaarverbruik verder..

Wanneer kom die nou terug Eneco/Quby?

Om Vinny nogmaals maar eens te quoten.

Vinny schreef:

Hoi @mAiden
Folkert heeft dit afgelopen week meegenomen in overleg. In het kader van transparantie, kort samengevat:
- Poll is bekend 107/109 JA voor terugkeer
- aandacht vanuit Eneco, aandacht vanuit Quby, overleggen binnen quby
- geen concrete toezeggingen gedaan
- opnieuw in de pijplijn..

Groet Vinny

Ook hier heb ik reeds eerder om concrete info gevraagd.
Toezeggingen hebben we al jaren.😴
Geef dan enige uitleg; zo geheimzinnig hoeft het niet te zijn toch?

Wordt het bv een onderdeel van de VC, wat ik zelf vermoed; of komt het weer terug in de statuspagina, zoals vroeger...........
Reputatie 7
Badge +2
Wat we willen zien is de roadmap. Echter zoals eerder gemeld krijgen we die niet.
Punt.

In plaats van hier honderden posts aan te wijden kunnen we ook gewoon afwachten op de release notes van de volgende versie.

Het is trouwens veel te warm om je druk te maken over onze wensenlijst die toch genegeerd wordt door Quby en de onmacht/onwil van Eneco om daar invloed op uit te oefenen.

Kansloze missie vrees ik....
Reputatie 5
@Allen

Natuurlijk wachten jullie met smart op deze functie. Echter hebben wij nu nog geen verder informatie die we met jullie kunnen delen. Zoals @Toonz goed verwoord is het verstandig om de release notes van de volgende versie af te wachten. Wij als moderaters houden ook contact met Quby over deze ontwikkelingen.

Groeten Chantal

Reageer