Skip to main content
Vraag

Rookmelder allen tegelijk laten alarmeren

Hallo .vroeg mij af of er in de toekomst een evt update komt voor toon dat alle rookmelders afgaan ipv 1.Wordt door brandweer ten zeerste aangeraden omdat een rookmelder binnen een minuut weggesmeuld kan zijn door de enorme hitte.Alleen van het ontbreken van die functie weerhoudt mij het eigenlijk om de fibaro te kopen.
Reageer

14 Reacties

Daarom komt er een melding op Toon®️ en op je GSM.
Voor de meesten geldt, daar waar jij je bevindt, bevindt zich ook je smartphone.

Voor zo ver ik weet kan Toon®️ dat niet regelen.

Dat zou Fibaro moeten doen. Maar wie weet zit het standaard in de controller van Fibaro zelf, de HomeCenter (light)
Ik denk dat het wel mogelijk is, er is tenslotte een zWave netwerk in de lucht waar de rookmelders en slimme stekkers meeverbonden zijn.
Ja had daar ook op gegoogled maar vind je niets over met zo een homecenter.waarschijnlijk weinig behoefte aan denk ik dan.Misschien nieuwe feature om in de gaten te houden.
Iig bedankt voor je snelle reactie
Ja dat denk ik ook zeker al je gebruik maakt van de doorkoppeling smartphone.
Reputatie 4
Badge
zou een goed idee zijn dat alle rookmelders tegelijk afgaan bij brand, dat de brandmelder op de bovenverdieping ook afgaat. handig als je slaapt heb je toch wat meer tijd om je huis te verlaten 🙂 elke seconde telt
Reputatie 6
Badge +4
Ook via het Homecentre2 is dit niet te regelen.
Zelf heb ik nu Homey met een extra Aeotec sirene.

Voor dat ik met de domotica aan de slag ging had ik de wat simpelere koppelbare rookmelders die dit wel ondersteunden. Scheelt aanzienlijk in de portemonnee!

Zie link voor een voorbeeld
https://www.coolblue.nl/product/738695/alecto-sa-66-6-stuks.html?tid=pla-339473427522&ref=394698&gclid=Cj0KCQjwz93cBRCrARIsAEFbWsifv4aGme5Bddwf-WjBA6behkkQqR48dt92jMr5IEGWu7j8bMNNHUkaAmSYEALw_wcB
Valt me tegen van Fibaro dat ze zelf deze optie niet in hun mooie HomeCenter hebben.
Staat deze Alecto wel op de lijst van gekeurde melders?
Er is namelijk veel kaf onder het koren.
Reputatie 6
Badge +4
Geen Idee Ton, ik gaf een voorbeeld van een ander product.
Kan niet on de portemonnee van een ander kijken en welke eisen ze stellen aan hun systeem.
Ton van Rijn schreef:

Geen Idee Ton, ik gaf een voorbeeld van een ander product.
Kan niet on de portemonnee van een ander kijken en welke eisen ze stellen aan hun systeem.

Dat is zeker waar Ton!😉
Maar die waarschuwing vond ik even op z'n plaats, gezien de vele commotie, die er pas geleden was omtrent het slecht werken van de verschillende apparatuur.
Reputatie 5
Badge +2
Had eigenlijk wel verwacht dat de melders van Toon dit zouden kunnen. Tegenwoordig koop je al setjes rookmelders voor paar tientjes die koppelbaar zijn.
EdwinKort schreef:

Had eigenlijk wel verwacht dat de melders van Toon dit zouden kunnen. Tegenwoordig koop je al setjes rookmelders voor paar tientjes die koppelbaar zijn.

Ja dat zou je wel denken he?
Maar bij Toon is gekozen voor extra alarm via de gsm.
En Fibaro vindt het kennelijk niet zo belangrijk.
Reputatie 7
@Allen

Dit is niet een aanpassing die de software ontwikkelaars van Toon voor jullie kunnen realiseren, Toon ontvangt alleen signalen van de Fibaro rookmelder, en stuurt de rookmelder niet aan.
Reputatie 6
Badge +4
Helemaal waar, doet een andere z-wave controller helaas ook niet..
Reputatie 6
Badge +4
Zie leuk zijn als Olisto een trigg kan maken. Geloof niet dat dat nu mogelijk is.
Ton van Rijn schreef:

Zie leuk zijn als Olisto een trigg kan maken. Geloof niet dat dat nu mogelijk is.

Dat is volgens mij niet mogelijk, omdat er een controller nodig is die dat regelt/aangestuurd wordt.
Fibaro zelf en Toon®️ hebben die mogelijkheid niet.
Jij zelf hebt een Fibaro HomeCenter, je zou als klant Fibaro kunnen benaderen.

Reageer