Skip to main content

Jullie wensen en/of ideeën, hoe staat het ermee

Reputatie 6
  • Moderator
  • 540 reacties
Al enige tijd worden er wensen en/of ideeën benoemd die jullie graag terugzien in Toon. Vanuit ons, moderators, is meermaals aangegeven dat jullie wensen en/of ideeën worden bekeken. Over de voortgang hiervan hebben jullie tot op heden nog niets concreets van ons vernomen, onze excuses hiervoor.

Transparantie is in deze de sleutel. Hier hebben we gisteren een start mee gemaakt in de topic over de Verspillingschecker

Vandaag breng ik wederom goed nieuws 🎊. Nu komen jullie wensen en/of ideeën aan bod! Lang hebben we jullie geduld, omtrent dit onderwerp, op de proef gesteld. Toch het verzoek ons de tijd te geven om de mogelijkheden, voor eventuele implementatie, goed te bestuderen. We gaan ermee aan de slag.

Tot nader bericht, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.

Groet, Urgel

Reageer

33 Reacties

Oké de start met een topic is gemaakt, maar idd ons geduld is zeker op de proef gesteld!
Eind van deze maand is het 1 jaar geleden.......

Ik ben toch zeer benieuwd wat uit dit voornemen gaat voortkomen.......
En het belangrijkste, hoe lang gaat dat dan duren????
Dat de meeste van ons nu toch ongeduldig zijn dat lijkt me evident.
Reputatie 7
Badge +6
Hoe staat het met de ingeschatte jaarverbruiken.. Want om @Vinny even te quoten, die heeft als laatste nieuws hieromtrent gegeven:

Vinny schreef:

Folkert heeft dit afgelopen week meegenomen in overleg. In het kader van transparantie, kort samengevat:
- Poll is bekend 107/109 JA voor terugkeer
- aandacht vanuit Eneco, aandacht vanuit Quby, overleggen binnen quby
- geen concrete toezeggingen gedaan
- opnieuw in de pijplijn.

De bezwaren? persoonlijk geen idee. Ik vind het top dat je gewoon om updates blijft vragen Ricardo. Dat houdt ons scherp, en zo houden wij Eneco/Quby scherp.

Groet Vinny

Bovenstaande is alweer 3(!) maanden geleden....
Reputatie 5
@mAiden

Dat klopt, daar heb je ook helemaal gelijk in. Zoals bekend gemaakt, gaan we nu voor transparantie. Zodra de ideeën en wensen zijn bekeken zullen wij dus met jullie delen welke mogelijkheden er wel of niet zijn.

Groet,
Mitchel
Reputatie 4
Badge +1
Prima, er is enigszins beweging.
Maar het is natuurlijk afwachten wanneer er echt iets uit voort komt.

"Think" en "idea" is al aanwezig, nu is "try" aan de beurt.
Reputatie 6
Badge +1
Transparantie. Eindelijk! Dat is wat we nodig hebben. Een roadmap.
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben misschien een zuurpruim hoor, maar in hoeverre is het statement van Urgel nou verschillend ten opzichte van eerdere toezeggingen? Urgel vraagt tijd om de mogelijkheden, voor eventuele implementatie, goed te bestuderen.
Met alle respect en goede bedoelingen voor transparantie, dit is eenzelfde soort zoethoudertje dat we al kennen van de afgelopen 12 maanden.....
Deze mededeling bevat geen enkele concrete toezegging of zelfs een hint daartoe. Maar het is wel transparant, dat wel....
Maar goed, ik laat me graag verrassen over een tijdje.....de verwachtingen zijn echter nog niet zo hoog. Laten we hopen dat resultaten uit het verleden inderdaad geen garantie geven voor de toekomst....
Nieuwe wens ?

Is het mogelijk om de waterdruk in een tegel te implementeren zodat dit gegeven in Toon afleesbaar is?
Reputatie 7
Badge +6
Peter03 schreef:

Nieuwe wens ?

Is het mogelijk om de waterdruk in een tegel te implementeren zodat dit gegeven in Toon afleesbaar is?

Deze functie gaat er niet komen. Volgens Quby communiceert niet elke Ketel de data naar Toon toe.
Nog een keer na 4 jaar dan... z-wave zone-regeling!
Binnen en buiten temperatuur grafieken. Gemiddelde buiten temperatuur samen met de dag/week/jaar gas of stroomgrafiek, binnen en buiten temperatuurverloop (real time) samen met gas of stroom per uur.
Reputatie 2
Badge +1
Het is volgens mij al eerder aan de orde geweest, maar ik wil het toch nog eens opperen.

Is het mogelijk om in de toekomst een grafiek op de Toon te presenteren met daar het temperatuurverloop over een periode van 24 uur.
Met daarop het setpoint en de gemeten ruimte temperatuur in graden Celcius.

Zoals het voorbeeld in de bijlage.

Reputatie 2
Badge +3
Een grafiek maakt tenminste inzichtelijk of Toon en de cv goed moduleren.
Reputatie 2
Badge +1
Dat idee zat er bij mij ook achter.
Jammer dat dit nog niet is geïmplementeerd.
Toon heeft deze data toch beschikbaar.
Reputatie 1
Badge +2
Wat ook eerder op dit forum is besproken:

Een mogelijkheid om een tijdsduur in te stellen wanneer je qua temperatuur TIJDELIJK afwijkt van je programma.

Als je nu afwijkt van je programma, omdat je nog 2 uurtjes langer beneden bent, neemt het programma het pas weer over op het eerst volgende schakel moment. Zou een mooie toevoeging zijn!
Reputatie 7
Badge +6
WesB schreef:

Wat ook eerder op dit forum is besproken:

Een mogelijkheid om een tijdsduur in te stellen wanneer je qua temperatuur TIJDELIJK afwijkt van je programma.

Als je nu afwijkt van je programma, omdat je nog 2 uurtjes langer beneden bent, neemt het programma het pas weer over op het eerst volgende schakel moment. Zou een mooie toevoeging zijn!

Installeer de app Olisto, en ga daar eens mee spelen.
Kost je minder energie dan vragen om dingen die al jaaaaren op het beruchte wensenlijstje staat, maar er niet komt. 😉

Zelf heb ik Toon ook gekoppeld aan Domoticz. Mocht ik wat langer opblijven, schakel ik een schakelaar aan, en Domoticz zet Toon tijdelijk op en andere temperatuur, zet ik de schakelaar weer uit, volg Toon weer z'n programma.
Badge +1
De themp van de rookmelder uitlezen of de mogelijkheid om de rookmelder te gebruiken met olisto en de co2 melder natuurlijk, deze zijn ook echt een verbetering voor de veiligheid.
Reputatie 7
Badge +6
niel schreef:

De themp van de rookmelder uitlezen of de mogelijkheid om de rookmelder te gebruiken met olisto en de co2 melder natuurlijk, deze zijn ook echt een verbetering voor de veiligheid.

Dit zit al in de Toon API, maar is (nog) niet vrijgegeven.
Badge +1
Ja weet ik 😁 daarom is het ook niet z'n moeilijke wens volgens mij @mAiden
Reputatie 7
Badge +6
niel schreef:

Ja weet ik 😁 daarom is het ook niet z'n moeilijke wens volgens mij @mAiden

Nee dat klopt. Ben ook van mening dat Toon API veelste kort word gehouden, Quby zal er goed aan doen om een SDK online te zetten, zodat Toon op meerdere systemen geïntegreerd kan worden.
Reputatie 2
Badge +1
Het lijkt er op dat het plaatsen van wensen hier weinig zin heeft.
Van response door ontwikkelaars is geen sprake, alleen wat onderlinge discussie van forumleden..
Reputatie 1
Badge +2
Klopt.

Olisto. Weer met een ander appje...daar zit ik helemaal niet op te wachten. Uiteraard top dat @mAiden meedenkt.

Maar we moeten Toon uitbreiden.
Reputatie 7
Badge +6
WesB schreef:

Klopt.

Olisto. Weer met een ander appje...daar zit ik helemaal niet op te wachten. Uiteraard top dat @mAiden meedenkt.

Maar we moeten Toon uitbreiden.

Toon zal niet worden uitgebreid, daar wacht ik al 4jaar op.
En welke ideeën zijn aan bod gekomen in 4.22.7?
0, nada! 😞
Reputatie 6
@Berny

Dat is een terechte vraag! De ideeën die we van jullie hebben verzameld moeten zorgvuldig worden bekeken. Dat gaat helaas niet over 1 dag ijs 😞. De ideeën zullen daardoor niet in een software-update, welke al in ontwikkeling was/is, verwerkt worden. Transparantie is key, dus ik zal intern weer om een update vragen.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +6
Jaar ingeschatte verbruik zal terug komen, daar is geen ontwikkeling voor nodig. Maar gewoon weer erin brengen.
Reputatie 6
@mAiden

Goed punt! Ik heb helaas geen inzage in de werkwijze van de ontwikkelaars. Wellicht wordt er gekeken naar de implementatie van meerdere ideeën tegelijkertijd, i.p.v. 1 per keer. Dit is een aanname, maar wie weet 🤔 .

Reageer