Skip to main content
Vraag

Zwart scherm na laatste update

Reputatie 2
Zojuist update uitgevoerd. Toon start op, balkje loopt bijna tot einde en daarna zwart scherm.
App lijkt gewoon te werken met slimme stekkers, Hue lampen, energiemeter en temperaturen.
Paar maal gereset met drukknop en ook door spanningsloos te maken. Gedrag blijft hetzelfde, donker scherm.
Moderator???
Monteur???
Reageer

65 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Aangezien je app gewoon werkt, is Toon dus wel online. Als je tap op het scherm van Toon, blijf deze dan ook zwart?
Reputatie 2
Ja, Toon lijkt online maar scherm is donker na herstart.
Het verloop van de herstart zie ik ook in een lopend balkje maar net voor eind wordt hij donker.
Tappen op scherm doet niets.
Hoo Eric,

Lijkt veel op de laatste update die bij mij ook, enkele millimeters voor het einde van de balk bleef hangen. Ook bij mij werkte de App verder prima.
Ik gaf toen een zachte reset en na de opstart werkte Toon®️ weer normaal.
Probeer dat ook even, aan de onderzijde van Toon®️ zit een klein zwart reset knopje.
Druk daar kort even op.
Reputatie 2
Al eerder vanavond ook de zachte reset al geprobeerd, zondervresultaat.
Ook harde reset, scherm wordt donker als opstarten bijna klaar is.
Dan ziet het er erg somber uit. Ik neem aan dat dit een Toon1 is?
De volledige opstart wordt dus niet totaal afgewikkeld.
Als die zachte reset dan op dat moment niet helpt is Toon®️ m.i. defect.
Reputatie 2
Is waarschijnlijk een Toon 1.
Hoop dat er morgen een moderator reageert en me verder helpt. Was juist erg enthousiast geworden maar dit helpt niet.
En is dit dan garantie?
Zo niet was ik natuurlijk liever op de vorige SW versie gebleven
Helaas een downgrade is bij Toon®️ niet mogelijk.
Uiteraard reageert er morgen een moderator.

M.i. zal Toon®️ gewoon vervangen worden, omdat vermoedelijk de update de boosdoener is.

Dus wacht even tot morgen.
Reputatie 4
@Eric4706

Welkom op het Toon forum! Goed dat je al een aantal stappen hebt ondernomen om het probleem te verhelpen.

Wil je de volgende stappen uitvoeren?

- Toon van de muur af klikken en 5 minuten spanningsloos laten?
- Na 5 minuten de Toon weer bevestigen aan de muur

Laat me weten of dit heeft geholpen.

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Nu op m’n werk. Zal het eind van de middag proberen.
Heb dit gisteravond ook geprobeerd, weet niet of het 5 minuten waren.
Je hoort dus later vanmiddag meer
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb hetzelfde probleem. Na de laatste update is Toon al 2 keer in een zwart scherm blijven hangen. App werkt gewoon. Na een reset werkt het weer (Toon paar minuten stroomloos).

Probleem nooit eerder gehad.
Hoi Frank,

Goed dat je jouw bevindingen ff terugkoppelt.
Stopte de voortgangsbalk bij jou ook vlak aan het eind?
Reputatie 1
Badge +1
Brandje schreef:

Goed dat je jouw bevindingen ff terugkoppelt.
Stopte de voortgangsbalk bij jou ook balk aan het eind?

Klopt dat gebeurde bij de installatie. Na een half uur een reset uitgevoerd. Toen ging de opstart goed. Nadat Toon een paar dagen goed gedraaid heeft stond ie vast in een zwart scherm App werkt normaal. Dit is inmiddels al twee keer gebeurd. Resetten is het enige wat helpt. Lijkt mij niet de bedoeling.
Nee, zeker niet, maar bij jou komt het zwarte scherm dus steeds weer terug.
Dat is hier volgens mij nog niet eerder gemeld.

Kon jij wel je data downloaden? Ging dat goed?
Reputatie 1
Badge +1
Data downloaden ging goed.
Reputatie 2
Helpdesk Toon gesproken, reset 5 minuten uitgevoerd, geen resultaat.
Doorverwezen naar lokale Toon installateur en afspraak gemaakt voor morgen.
Loop ik net na het telefoongesprek langs Toon, doet hij het weer, na ruim 24 uur.
Al die tijd wel online maar zwart scherm en heel soms het logo met het voortgangsbalkje, kennelijk is hij blijven proberen.
Lijkt weer oké nu dus afspraak geannuleerd.
Even volgen nu.
Reputatie 4
@Eric4706

Wat vreemd dat de Toon het nu weer wel doet, ondanks alle stappen die je al ondernomen hebt. Alles hoort wel gewoon naar behoren te werken!

Hou me op de hoogte als er weer iets veranderd, zodat ik je gelijk verder kan helpen.

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Het probleem is weer terug. Morgen monteur.
Overigens uitstekende service tot op heden. Complimenten
Reputatie 5
@VbD Na de update 2 maal een zwart scherm, maar wel opgelost na een reset? Laat het ons even weten wanneer dit vaker gebeurd s.v.p!

Anderen die dit ook ervaren? Zo ja vermeld ook even Toon 1 of Toon 2.

@Eric4706 Laat ons even weten wanneer de monteur het probleem heeft opgelost (en hoe)

Groet Vinny
Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat 42 Hue; Zon op Toon®️; slimme stekkers; zoveel extra belasting geeft op Toon1 dat dat problemen gaat geven.
Ik merk hetzelf nu na leegtrekken Toon1, die nu lekker soepel werkt.
Reputatie 2
Natuurlijk laat ik het hier weten.
Ik overweeg om mijn Hue Bridge voortaan alleen met de Philips app en Olisto te gaan bedienen.
Daar voegt Toon momenteel niets extra’s aan toe. Wel leuk overigens.
Jullie horen straks na 10 uur hoe het is afgelopen
Reputatie 7
Badge +2
HUE is niet zo'n grote belasting voor Toon, veel slimme stekkers wel. Als je er daar veel van hebt zou je er een aantal kunnen verwijderen, dat zal op Toon 1 veel verlichting geven. Toon 2 zal hier geen last van hebben.
Eric4706 schreef:

Natuurlijk laat ik het hier weten.
Ik overweeg om mijn Hue Bridge voortaan alleen met de Philips app en Olisto te gaan bedienen.
Daar voegt Toon momenteel niets extra’s aan toe. Wel leuk overigens.
Jullie horen straks na 10 uur hoe het is afgelopen

Hoi Eric,

Opzicht heb je daar gelijk in, maar ook via de App van Toon®️ op Afstand is het soms best makkelijk om Hue En Slimme stekkers in 1 keer te bedienen.
Eigenlijk hoop ik voor je dat de monteur een Toon2 voor je plaatst; scheelt een boel performence!
Als ik de vele Hue en vele slimme stekkers op Toon2 nu vergelijk met vroeger Toon1 dan is dat zoals te verwachten was een wereld van verschil.

Nog een tip!
Ontkoppel je bridge even op de oude Toon®️; is enkele seconden werk en geeft veel gemak bij koppeling nieuwe Toon®️.
Voor de ontkoppeling slimme stekkers is het wat lastiger; kan veel extra tijd kosten.
Reputatie 2
Oude bridge ontkoppelen gaat even niet, Toon is zwart en blijft zwart 😉
Ik hoop ook zeer op Toon 2.
Persoonlijk vind ik de Hue app en Olisto een erg fijne omgeving en makkelijker dan Toon.
Voor de slimme stekkers, 7 stuks, moet ik Toon met Olisto gebruiken.
De smartplug van Osram werkt wel op Hue.
Reputatie 7
Badge +6
Eric4706 schreef:

Persoonlijk vind ik de Hue app en Olisto een erg fijne omgeving en makkelijker dan Toon.

Hou er rekening mee, dat er monteurs zijn die de opdracht hebben meegekregen van het installatiebedrijf om like for like te doen. Toon1 voor een Toon1. 😉
Eric4706 schreef:

Helaas Eric, dat is jammer.
Hue en Olisto zijn zeker een mooie omgeving en de mogelijkheden zijn bijna eindeloos.
Hoe dan ook straks als er een nieuwe Toon®️ hangt dan heb je toch nog een aardig klusje.

Reageer