Skip to main content
Vraag

Verbruik gas


  • C62
  • Toon kenner
  • 2 reacties
Sinds gisterochtend 08.00u (laatste grafiek) registreert ie verbruik gas niet meer. Is een domme meter enheb het apparaatje wat op gasmeter zit geklikt er eens af en op gedaan maar helaas geen resultaat.
Reageer

7 Reacties

C62 schreef:

Sinds gisterochtend 08.00u (laatste grafiek) registreert ie verbruik gas niet meer. Is een domme meter en heb het apparaatje wat op gasmeter zit geklikt er eens af en op gedaan maar helaas geen resultaat.



De stroom komt dus wel door?
Heb je voor de zekerheid de meetmodule ook even 30 sec stroomloos gemaakt?
De houder van de sensor op de gasmeter zou ook opnieuw gepositioneerd moeten worden.
zie je een foutmelding op toon?. Wat meestal helpt is om Toon een harde reset te geven. Dit doe je door de stekker van de ketelmodule 1 minuut stroomvrij te maken. Toon start dan opnieuw op.
Reputatie 4
@C62

Welkom op het Forum! Vervelend dat het verbrruik van het gas niet zichtbaar is op Toon. Je kan de tips van @Brandje en @mpleizr proberen. Ook raad ik aan om te controleren of de sensor nog in het midden van het laatste cijfer aan de rechter kant zit. Met het warme weer van de afgelopen dagen kan het zijn dat de sensor iets verschoven is waardoor hij niet meer recht voor het uitleespunt zit.

Groeten Chantal
Stekker van sensor los gehaald. Na ruim minuut weer aangesloten en gekeken.of sensor goed zat ook dat is het geval. Doet ie het nog steeds niet.
C62 schreef:

Stekker van sensor los gehaald. Na ruim minuut weer aangesloten en gekeken.of sensor goed zat ook dat is het geval. Doet ie het nog steeds niet.



Maar waarom heb je de 2e tip (zie hiervoor) dan ook niet even uitgevoerd? 😢
De harde reset dus.
Reputatie 4
@C62

Wil je de Toon een harde reset geven zoals @mpleizr aangaf? Dat doe je door de stekker van de ketelmodule 30 seconden van het stroom te halen. Als dit ook niet heeft geholpen, wil je dan je klantnummer toevoegen aan je profiel en de externe toegang aanzetten via het Menu - Toon Support - Externe toegang klantenservice - Aan? Zodra je dit hebt gedaan, kijk ik graag met je mee wat er aan de hand is.

Groet,
Mitchel
Had ook een harde reset gegeven en toen deed is het ook nog niet. Had dit vergeten te melden. Kom net weer thuis en zie dat ie het weer doet. Thanks

Reageer