Skip to main content
Vraag

Toon ineens engelstalig

Na de update 4.13.7 is mijn Toon ineens Engelstalig geworden. Hoe krijg ik hem weer terug naar Nederlands?
Reageer

44 Reacties

Kennelijk is er een driver verkeerd geladen.
Dus geef Toon®️ even een harde reset.

Maak de Toon module bij je CV even 1 minuutje stroomloos.
Reputatie 4
Badge
Dat gaat niet helpen lijkt me. Dit moet op afstand door quby worden gecorrigeerd.
Dank voor de snelle reacties. Harde reset en cv module strolmloos maken hebben beiden niet geholpen. De Toon blijft engelstalig. Wat nu te doen?
Dat dient een moderator morgen de software ontwikkelaar in te schakelen.
Zet morgen je externe toegang even op Aan.
Staat je klantnummer in je profiel?
Ja zowel klantnummer als externe toegang staan aan.
Reputatie 6
Badge +3
Er zijn hier een aantal mensen op het forum die om een Engels talige Toon zitten springen 😝
picardo schreef:

Er zijn hier een aantal mensen op het forum die om een Engels talige Toon zitten springen 😝

Klopt, dat schoot mij ook te binnen.
Daarvan meldde Eneco dat dat niet software matig gekozen kon worden.
Terwijl bekend is dat de taal aanwezig is; het bewijs is bevestigd. Wel vreemd dat we dit isdue niet eerder hier gehad hebben.
Reputatie 6
Badge +3
De taal is inderdaad aanwezig .. Ik denk dat door een corrupt taal bestand de Engelse taal is geladen of gewoon door een foutje ..

Maar ik denk wel dat de Engelse taal geladen kan worden in de Toon maar dat Eneco/Quby dat gewoon niet wil ..
Klopt vandaar dat ik al over de taal driver sprak. Ik hoopte met een harde reset dat die goed geladen zou worden. Mooi niet.
De schakelaar komt idd niet beschikbaar; is eerder aan de orde geweest.
Reputatie 7
Badge +6
Er zijn wel meerdere talen aanwezig in Toon.

Nederlands
Engels
Frans
Spaans

En Italiaans maar deze weet ik niet zeker..
Quby kan best een keuzemenu maken waarin de consument de taal kan kiezen, die hij of zij wilt.
Klopt, maar dat willen ze niet. 😂
Is in eerdere situaties gevraagd.
Met name bv expats zouden daar erg blij mee zijn. 😀
Reputatie 7
Badge +6
Brandje schreef:

Klopt, maar dat willen ze niet. 😂
Is in eerdere situaties gevraagd.
Met name bv expats zouden daar erg blij mee zijn. 😀

Hoi Ton,

Dat is wel erg jammer, zeer gemiste kans.
Je heb genoeg mensen, die de Nederlandse taal niet goed machtig zijn, dan is het overschakelen naar Engels, makkelijke stap!
Ik begrijp dat ik gewoon morgen moet afwachten. Zelf kan ik er niets aan veranderen blijkbaar.
Reputatie 6
Badge +3
peterstraatman schreef:

Ik begrijp dat ik gewoon morgen moet afwachten. Zelf kan ik er niets aan veranderen blijkbaar.

Klopt
peterstraatman schreef:

Klopt, omdat de harde reset niet hielp is toegang door de software ontwikkelaar nodig.
Komt goed.
Reputatie 4
Badge
Je kan natuurlijk de ontwikkelaar vragen de gewenste taal te configureren. Ik heb ergens gelezen dat Nederlands, Frans, Engels, Italiaans en Spaans beschikbaar zijn....
Staat er niet toevallig in 'instelling - scherm' bij jou een 'language' optie? (dus bij dimstand, schoonmaken e.d.) Normaal gesproken komt die optie alleen beschikbaar als de feature aangezet is voor multilanguage support. Misschien is dat bij jou per ongeluk gedaan.
Nee, geen language optie bij settings-screen.
peterstraatman schreef:

Nee, anders hadden we die tip al gegeven.
Was het maar zo, gezien de vele eerdere verzoeken om Engelstalig in te kunnen stellen.
Morgen wordt het op afstand wel voor je geregeld.
Ok bijzonder.
Voor je informatie, zo ziet het er dan uit:
Brandje schreef:

peterstraatman schreef:

Nee, anders hadden we die tip al gegeven.
Was het maar zo, gezien de vele eerdere verzoeken om Engelstalig in te kunnen stellen.
Morgen wordt het op afstand wel voor je geregeld.

Zoals je ziet bestaat die optie wel. Alleen voor select aantal mensen.
Reputatie 4
Badge
Coole optie, wil ik ook wel.... Handig voor mijn Airbnb huurders..... Hoe zet ik dat aan dan? Brandje loopt iets achter geloof ik met de informatievoorziening.. 😉
thehognl schreef:

Ok bijzonder.
Voor je informatie, zo ziet het er dan uit:

Kijk daar hebben we iets aan!
Gewoon een screenshot plaatsen en dan is het voor een ieder duidelijk😉

Wordt morgen vervolgd en dan horen we hoe het echt zo ver kwam bij de ts................
En een uitleg ongetwijfeld hoe het zit met de getoonde optie!
Reputatie 4
Badge
Ja, maar ik heb deze optie niet (4.13.7).... Hoe word je lid van dit selekte gezelschap die dit wel heeft? Veldtesters dus blijkbaar niet.... Of moet je dan ambassadeur zijn of zoiets? Hoe word je dat dan?
@Brandweercommandant ik zal je wel even helpen er mee. Je belt dan +52 00 8823 2293 112 vervolgens druk je op 1 - 5 - 2 in het menu. Dan vertel je dat je graag Engels wilt, maar let op. Wel in het engels zeggen. En geen stonecoal engels want dat accepteerd ie niet.
Dan rebooten en het werkt!

Reageer