Skip to main content
Vraag

Toon doet niks meer na update

• Toon kenner
  • 1 reactie
Mijn vriendin heeft eergisteren op update geklikt op onze Toon. Sindsdien doet deze niks meer. Ik heb geprobeerd de Toon te resetten. Dan blijft het bootscherm even zichtbaar (eerste stipje) en vervolgens is het scherm geheel zwart. De Toon is ook niet meer zichtbaar in mijn netwerk (lanscan). Ik heb de Toon al enkele keren (lang en kort) van de stroom afgehaald, maar na het opnieuw aansluiten is het bootscherm weer even zichtbaar en daarna weer zwart.

We zijn geen klant bij Eneco maar hebben de Toon op Marktplaats gekocht. Enig idee of dit nog onder een garantie kan vallen?
Reageer

12 Reacties

Heb je deze methode al geprobeerd?

Maak je modem stroom loos
Maak de Toon module bij je CV 5 minuten stroomloos, harde reset is dat.

Als je de stroom er op zet, loop dan naar je modem en zet dan daar ook de stroom weer op.
Reputatie 3
Badge
Ik ben bang dat het resetten van modem/router hier niet zo veel zin heeft.
Toon komt bij hem niet eens door de POST heen (Power On Self Test) en gaat dus uberhaupt nog niet op zoek naar een internetverbinding.
Dat doet Toon (en elke ander device) pas wanneer het OS geheel geladen is.
Zover komt hij niet eens (BOOT crashed bij eerste fase/stipje).
Reputatie 6
Badge +5
pvkan schreef:

Ik ben bang dat het resetten van modem/router hier niet zo veel zin heeft.
Toon komt bij hem niet eens door de POST heen (Power On Self Test) en gaat dus uberhaupt nog niet op zoek naar een internetverbinding.
Dat doet Toon (en elke ander device) pas wanneer het OS geheel geladen is.
Zover komt hij niet eens (BOOT crashed bij eerste fase/stipje).

Toon gaat wel degelijk kijken bij de BOOT of er een actieve internetverbinding actief is.. Dit doet Toon namelijk tussen het 2e en 3e puntje..
Dat deze Toon moeite heeft met de POST dat is overduidelijk, dat zal waarschijnlijk een vervanging worden van de Toon.
Hoi Ricardo,

Idd, maar het gaat erom of de ts de harde reset nu nog een keer heeft gedaan.

Onder garantie kan het nooit vallen, maar ondersteuning krijg je van Eneco pas als je een abo op Toon neemt ad €4,50 per maand.

Hopelijk reageert de ts nog ........
Reputatie 6
Dag @stijnb,

Welkom op de Toon Community! Wel enorm vervelend dat Toon vastloopt uiteraard. Hoe heb je deze precies gerest? Mocht je het volgende nog niet hebben geprobeerd, dan is dat zeker een aanrader: reset Toon d.m.v. de ketelmodule (witte stekker naast je CV) voor 1 minuut uit het stroom te halen.

Groet, Denise
Reputatie 6
Badge +2
Brandje schreef:

Onder garantie kan het nooit vallen

Dit kan je helemaal niet zo stellen op basis van de beschikbare informatie. Het ligt er maar helemaal aan hoe oud de Toon is. Als hij nog vrij nieuw is heb je zeker nog garantie als de originele aankoopbon beschikbaar is, maakt niet uit of je hem tweedehands hebt gekocht. Buiten de standaard garantietermijn heb je in Nederland mogelijk nog steeds rechten als het apparaat stuk gaat binnen een redelijkerwijs normaal te verwachten levensduur.
Bedankt voor de reacties allemaal. De Toon blijft inderdaad hangen op het eerste stipje, en gaat daarna op zwart. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Wifi eraf
- Toon uit
- Stroom weer op Toon
- Wifi weer aan

Daarnaast heb ik vannacht de stroom van Toon af gehad en heeft dat niet geholpen. Als ik onderop de Toon de reset knop indruk en deze weer los laat gaat Toon wel weer aan, maar vervolgens na een paar minuten weer op zwart scherm.

Helaas heb ik geen bon, dus garantie zal helaas niks zijn, tenzij ze dat op serienummer kunnen controleren.
Zoals gezegd je hebt de optie om hulp van Eneco in te roepen, alleen kan dat via een abo op Toon.
Klant van Eneco hoef je in ieder geval niet te zijn.

Kopen op MP brengt natuurlijk risico’s met zich mee.
Overigens voor rond de 80 euro heb je daar zo een “nieuwe”, toch?

Ik zou nog een poging doen om het Toon team te bellen om te vragen wat je opties zijn.

088 895 59 59

Voor het zelfde geld is je CV-module defect en die zullen ze heus dan wel willen vervangen.
Ik ga er van uit dat je display niet defect is.
Ik denk dat je Toon is onderbroken met een update en dat die net iets mist.
Als je lid bent bij Toon dan zouden deze op afstand kunnen installeren.

Ik heb dit ook een keer gehad, toen heb ik mijn LAN kabel aangesloten aan de Toon en telefonische hulp gehad van een Toon medewerker.

Die heeft toen mijn Toon op afstand het pakketje erop gezet en daarna starte die netjes door.

Aangezien bij jou 1 puntje brand vermoed ik dat je wel met WiFi verbonden bent anders de LAN kabel aansluiten.

Ik weet alleen niet als ze je gaan helpen zonder abo bij Toon.
Pakketjes erop zetten?
En er is geen verbinding met het Service Center?
Ook met een lan-kabel is dat bij een niet volledig opgestarte Toon onmogelijk.

Qua helpen schreef ik dan ook bel ze en vraag wat de opties zijn.
Reputatie 3
Badge
mAiden schreef:

Toon gaat wel degelijk kijken bij de BOOT of er een actieve internetverbinding actief is.. Dit doet Toon namelijk tussen het 2e en 3e puntje..

Precies, de POST zit in de eerste fase/puntje van de BOOT, dus nog voordat het OS geladen is. Daar kan dus nog niet gezien worden of er een internetverbinding is. Die logica zit in het OS.
Gezien het feit dat deze TOON niet voorbij de 1ste fase komt, is de verbindingscheck ook nog niet aan bod geweest.
Het lijkt eerder dat het besturingssysteem niet meer geladen kan worden/beschadigd is.
Vaak het gevolg van een incomplete update...(bv bij stroomuitval tijdens de update)

Peter
stijnb schreef:

Bedankt voor de reacties allemaal. De Toon blijft inderdaad hangen op het eerste stipje, en gaat daarna op zwart. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Wifi eraf
- Toon uit
- Stroom weer op Toon
- Wifi weer aan

Daarnaast heb ik vannacht de stroom van Toon af gehad en heeft dat niet geholpen. Als ik onderop de Toon de reset knop indruk en deze weer los laat gaat Toon wel weer aan, maar vervolgens na een paar minuten weer op zwart scherm.

Helaas heb ik geen bon, dus garantie zal helaas niks zijn, tenzij ze dat op serienummer kunnen controleren.

En @stijnb?
Heb je Eneco even gebeld?
Zijn er opties voor je?

Reageer