Skip to main content
Beantwoord

Tarieven komen niet overeen

Badge +1
  • Toon kenner
  • 5 reacties
Sinds 1 juli rekent Toom met een kWh prijs van 0.066 euro als geschat verbruik. Hierdoor klopt de status verbruik niet meer.
Gevraagd of dit hersteld kon worde. Resultaat dat het nu niet meer klop sinds november 2017

geschat verbruik kWh

verbruik stoom in Euro's
icon

Beste antwoord door Mitchel 21 juli 2018, 15:25

@avelde

Welkom op de Toon Community! Wat raar dat dit is gebeurd, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op 1 juli veranderen elke jaar de tarieven, maar dit zou niet dit dergelijk effect moeten hebben. Ik ga dit uitzetten bij de software beheerders zodat er nagekeken kan worden er aan de hand is.

Wil je de externe toegang aanzetten op Toon via het menu - instellingen - externe toegang - aan? Zodra ik meer informatie heb, laat ik je het weten.

Fijn weekend

Groet,
Mitchel

Bekijk origineel
Reageer

45 Reacties

Er wordt gerekend met prijzen en ook het geschatte jaarverbruik gas en stroom.
Wellicht is het laatste ook nog niet goed bepaald en gepusht?
Reputatie 4
@avelde

Welkom op de Toon Community! Wat raar dat dit is gebeurd, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op 1 juli veranderen elke jaar de tarieven, maar dit zou niet dit dergelijk effect moeten hebben. Ik ga dit uitzetten bij de software beheerders zodat er nagekeken kan worden er aan de hand is.

Wil je de externe toegang aanzetten op Toon via het menu - instellingen - externe toegang - aan? Zodra ik meer informatie heb, laat ik je het weten.

Fijn weekend

Groet,
Mitchel
Badge +1
Eindelijk iemand die het snapt. BRAVO
wacht de gebeurtenissen met belangstelling af.
@avelde het lijkt erop dat er een groep gebruikers zijn die dit probleem ervaren. Forum staat vol met een aantal van deze gevallen.

Hier had ik er ook mee te maken. En na interventie van een moderator dezelfde dag nog verholpen.

Spijtig dat dit soort zaken voorkomen. Erger nog dat dit na diverse meldingen niet terug gekoppeld wordt naar de klantenservice cq forum waardoor het onnodig in onderzoek komt.

@Mitchel hier had ik dus hetzelfde probleem. Is er geen terugkoppeling geweest naar jullie team dat dit probleem momenteel heerst?.
Badge
Heb enige tijd geleden precies hetzelfde probleem gemeld. Helaas nog steeds niet opgelost!!!
Reputatie 7
Badge +6
Vandaag kunnen ze waarschijnlijk toch niet wat. Eneco heef nogsteeds last van de storing van afgelopen Vrijdag, gevolg ervan is dat de moderators en medewerkers niet bij de achterkant van Toon kunnen.
Dat lijkt er inderdaad op gezien de melding op het oude forum.
Er zouden alleen wat algemene vragen door moderators beantwoord kunnen worden.
Afwachten maar dus😏
Reputatie 4
@mAiden @Brandje

Het lijkt er inderdaad op dat er een groepje klanten is die hier last van heeft. De meldingen die we krijgen worden doorgezet naar de software ontwikkelaars en zij zullen dan gaan kijken wat de reden is dat dit gebeurt en proberen te achterhalen hoe groot de groep klanten is die hier last van heeft. Dat kan in sommige gevallen alleen als de persoon die deze storing heeft ons laat weten dat hij of zij de storing evaart.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +6
ChantalS schreef:

@mAiden @Brandje

Het lijkt er inderdaad op dat er een groepje klanten is die hier last van heeft. De meldingen die we krijgen worden doorgezet naar de software ontwikkelaars en zij zullen dan gaan kijken wat de reden is dat dit gebeurt en proberen te achterhalen hoe groot de groep klanten is die hier last van heeft. Dat kan in sommige gevallen alleen als de persoon die deze storing heeft ons laat weten dat hij of zij de storing evaart.

Groeten Chantal

@ChantalS,

Dan ben ik bang dat ik ook bij die groep hoor (hoop het niet)? Want heb mij ingeschatte jaarverbuiken nog niet ontvangen? Of had je mij reactie nog niet gelezen in PB?
ChantalS schreef:

@mAiden @Brandje

Groeten Chantal

@ChantalS vanuit mijn reactie geef ik inderdaad aan dat er een grote groep is waarbij dit speelt. Het gaat hier om onaangekondigd aanpassen jaarverbruik al dan niet tariefaanpassing. Dit is geen autoproces dus een softwareprobleem is het niet. Uiteraard moet het bekend gemaakt worden aan softwarebeheer, de oplossing ligt in het juiste verbruik opnieuw pushen naar toon. Vandaar mijn opmerking dat het met jullie route het dan langer duurt en het kan simpel.

Juist termijn/tarieven pushen. Melding software beheerder van deze gebruiker
Kijk maar wat @mpleizr al eerder concludeerde mbt deze problemen bij meerderen.
Goed dat het dus nu in breder perpectief wordt getrokken.

https://forum.toon.nl/stel-je-vraag-19/tarieven-komen-niet-overeen-2262/index1.html#post32743
Reputatie 3
Badge +2
Mijn nieuwe contact is in gegaan. Maar mijn toon heeft de nieuwe tarieven nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?
Zelf niet veel!
Het hier melden is voldoende dan gaat een moderator voor je aan de slag.
Zet wel je via support je externe toegang even op Aan.
Reputatie 6
Badge +4
Bij de veranderingen voor de variabele tarieven. Gaat zeker ook niet vanzelf?
Ton van Rijn schreef:

Bij de veranderingen voor de variabele tarieven. Gaat zeker ook niet vanzelf?

Uiteraard gaat dat wel automatisch!
Maar bij @competer zit er volgens mij een kink in de kabel, omdat hij zijn lopende contract heeft “opengebroken”/gewijzigd in een 4 jarig contract.
En de koppeling naar Toon®️ zal even handmatig ingesteld moeten worden.
Reputatie 3
Badge +2
Mijn Toon is helemaal niet meer aangesloten. verbruik in euro's is niet meer zichtbaar.
Wie kan het nieuwe contract koppelen aan mij toon
Reputatie 6
@competer

Ik heb nieuwe gegevens naar je Toon gestuurd, deze zie je later op de dag in je Toon verschijnen. Het kan zijn dat je de toon even opnieuw moet opstarten om dit zichtbaar te maken.Ik hoor graag van je of het gelukt is!
Reputatie 3
Badge +2
Ja, is gelukt!
Reputatie 5
@competer

Super! Leuk dat je dit met ons deelt 😃.

Groet, Urgel
Badge
Gisteren is bij mij een nieuw 4-jarig contract ingegaan. Kunnen jullie de nieuwe gegevens naar Toon pushen! Graag met de juiste stroom en gasprijzen! Dan kom ik misschien eens van die 6,6 cent per kWh af.
Externe toegang staat open.
Bij voorbaat bedankt.
Reputatie 6
@Aart1943

Ik heb de nieuwe tarieven naar je Toon gestuurd, deze zie je later op de dag verschijnen.
Badge
Helaas, ik heb niets zien verschijnen. De kWh prijs is nog steeds 6,6 cent in plaats van ongeveer 21 cent. Dit euvel heb ik al sinds begin juli. Verschillende malen heb ik dit gemeld. Er zou naar gekeken worden. Nou mooi niet. Graag nogmaals de juiste tarieven naar Toon pushen.
Reputatie 3
@Aart1943

Ik ben meteen voor je gaan kijken, omdat je duidelijk aangeeft dat dit al sinds juli speelt. Mijn excuses dan ook dat we in deze situatie jou nog een antwoord zijn verschuldigd. In jouw geval lijkt het pushen van de gegevens niet voor het gewenste resultaat te zorgen. Ik ga voor je kijken wat er specifiek in jouw situatie speelt en wat wij kunnen doen om het voor jou correct zichtbaar te krijgen.
Badge
Ik wacht hoopvol af.
Badge
Glenn schreef:

@Aart1943

Ik ben meteen voor je gaan kijken, omdat je duidelijk aangeeft dat dit al sinds juli speelt. Mijn excuses dan ook dat we in deze situatie jou nog een antwoord zijn verschuldigd. In jouw geval lijkt het pushen van de gegevens niet voor het gewenste resultaat te zorgen. Ik ga voor je kijken wat er specifiek in jouw situatie speelt en wat wij kunnen doen om het voor jou correct zichtbaar te krijgen.

Er zijn alweer een aantal dagen voorbijgegaan en ik zit nog steeds met het vervelende 6,6 cent per kWh probleem. Toen ik dit probleem melde waren er later een grote groep gebruikers die er last van hadden. Ik hoor daar niets meer over. Bij iedereen opgelost? Waarom bij mij dan niet? Het probleem speelt nu anderhalve maand en elke moderator zegt er wat aan te doen. Waarom gebeurt er dan niets? Ik vraag me echt af waarom ik voor Toon €4,50 per maand betaal terwijl de meest elementaire zaken niet geregeld zijn of bij melding niet geregeld worden. Het begint op een wanprestatie te lijken. Svp moderatoren, niet alleen zeggen, maar ook doen!!!

Reageer