Skip to main content
Beantwoord

Slimme meter


Sinds het plaatsen van een slimme meter zie ik geregeld geen gas verbruik meer op de toon.
Alles al geprobeerd adapter van de stroom , reset toon en noem maar op .Toon op afstand staat aan dus ga je gang
icon

Beste antwoord door ChantalS 3 mei 2018, 16:23

@wgreijn

We hebben een antwoord gekregen van de developpers en zij geven aan dat er op dit moment geen probleem meer lijkt te zijn. Laat het ons even weten als je toch nog het probleem voor blijft komen. Dan gaan we verder in gesprek met de developpers.

Groet,
Chantal

Bekijk origineel
Reageer

70 Reacties

Dus je stroomverbruik komt wel door?
Dan ga ik uit dat je gasmeter in storing staat.
Kan een moderator straks even kijken of bij Eneco wel de gas-standen doorkomen.
Reputatie 5
Goedemorgen @wgreijn,

Ik heb inderdaad het vermoeden, zoals @Brandje aangeeft, dat het aan je gasmeter ligt. Als ik even spiek bij je netbeheerder, dan zie ik dat er bij je netbeheerder nog geen meting bekend is (let op: dit is alleen de op afstand uitlezing, fysiek lopen je meters gewoon door).

Je externe toegang staat aan mijn kant niet aan. Zou je dit kunnen controleren op Toon, zodat ik met je kan meekijken?

Groet, Urgel
Stroom verbruik komt wel door en op de toon staat de externe toegang ook aan
wgreijn schreef:

Stroom verbruik komt wel door en op de toon staat de externe toegang ook aan



Oke, dan kon mijn vermoeden wel eens kloppen.
Ik zou morgen dan toch even met je Netbeheerder bellen, als een moderator heeft gekeken.

Staat via menu/Toon support je externe klanten toegang op Aan?

Dat is iets anders dan “externe toegang”

Externe toegang staat aan
Reputatie 5
Goedemorgen @wgreijn
Ik zie het volgende:
Je stroom verbruik wordt netjes in Toon overgenomen, zonder onderbrekingen. Hiermee constateer ik dat de verbinding tussen Toon - Meteradapter - Slimme elektra meter, goed is.
Je gas verbruikt komt niet goed door in Toon, soms komt er 0 door (dit is wat we graag zien bij geen verbruik) en soms niks. Omdat de verbinding soms wel doorkomt, kan dit een vertekend verbruik geven, zo is een gedeelte van je verbruik van zaterdag en de hele zondag bij vandaag geplakt.

Ik laat de developpers er een blik op werpen, wordt vervolgd. (graag je externe toegang even open laten staan)

Groet Vinny
Reputatie 4
@wgreijn

We hebben een antwoord gekregen van de developpers en zij geven aan dat er op dit moment geen probleem meer lijkt te zijn. Laat het ons even weten als je toch nog het probleem voor blijft komen. Dan gaan we verder in gesprek met de developpers.

Groet,
Chantal
Reputatie 7
Badge +6
@Vinny,

Ik mag hoop dat die developers van jou, niet echt blik hebben lopen werpen. 😁
Zoals het er nu uitziet werkt alles weer naar behoren , mochten er zich nog problemen voor doen kom ik hier wel op terug
groet,
wim
Reputatie 5
@wgreijn Goed om te horen!

mAiden schreef:

@Vinny,

Ik mag hoop dat die developers van jou, niet echt blik hebben lopen werpen. 😁


@mAiden hahaha! een goede slinger worp om de boel weer aan te slingeren. 😃
Reputatie 1
Goedemiddag.

Vandaag is de slimme meter bij mij geïnstalleerd.
Voorheen waren er sensors geplaatst.
Toen werkte mijn stroomverbruik niet.
Nu na het plaatsen is het andersom.
Nu heb ik geen gasverbruik.







Wat nu
Reputatie 7
Badge +6
@P van Ingen

Geen gasverbruik dat kan kloppen, dit duurt een x aantal werkdagen voordat de koppeling er is.. De min waarde die Toon nu nog aan geef, zal morgen verdwenen zijn.
Reputatie 1
Na plaatsing van slimme meters drie weken geleden geeft toon geen actueel verbruik van gas en elektriciteit aan.
Heb alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen helaas geen resultaat.
Iemand die mij verder kan helpen ?
Reputatie 7
Badge +6
hwe schreef:

Na plaatsing van slimme meters drie weken geleden geeft toon geen actueel verbruik van gas en elektriciteit aan.
Heb alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen helaas geen resultaat.
Iemand die mij verder kan helpen ?



Wat is de firmware van je meteradapter?
Reputatie 4
@hwe

Welkom op het Toon forum! Goed dat je dit kenbaar maakt. Er zijn verschillende redenen waarom verbruik op Toon niet doorkomt. Wat is het model van de meteradapter? Dit kan je zien aan de achterkant van de meteradapter. Daar staat namelijk:
PN: (en dan het 12-cijferig nummer). Zoals @mAiden ook aangeeft, wil ik weten wat de firmware is.

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel zodat ik kan meekijken in Toon?

Groet,
Mitchel
Reputatie 1
Pn 6500-1300-7200
Reputatie 1
4.16.8
37
Dus heb je een meteradapter die slechts voor domme meters geschikt is en niet geschikt is voor slimme meters. Update kan dan niet.

Eneco stuurt in zo’n geval een nieuwe meteradapter naar je op!
Mits je gevraagde klantnummer in je profiel staat.
Reputatie 4
@hwe

Bedankt voor de snelle reactie. Wegens privacy redenen heb ik je reactie met het klantnummer verwijderd.

Ik heb gelijk even meegekeken in jouw Toon en ik heb de oorzaak al gevonden. Het verbruik van gas en elektriciteit blijft ‘hangen’ in Toon. Dit is heel eenvoudig op te lossen door de Toon te resetten d.m.v. het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter 30 seconden van het stroom te halen.

Wil je het me laten weten als dit niet heeft geholpen?

Fijne dag verder!

Groet,
Mitchel
Reputatie 1
Oké ik wacht af. Dank voor de snelle reactie!
Reputatie 1
Mitchel,

Jou oplossing heeft niet mogen baten, helaas
Reputatie 1
B01 foutcode
Mitchel schreef:

@hwe

Bedankt voor de snelle reactie. Wegens privacy redenen heb ik je reactie met het klantnummer verwijderd.

Ik heb gelijk even meegekeken in jouw Toon en ik heb de oorzaak al gevonden. Het verbruik van gas en elektriciteit blijft ‘hangen’ in Toon. Dit is heel eenvoudig op te lossen door de Toon te resetten d.m.v. het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter 30 seconden van het stroom te halen.

Wil je het me laten weten als dit niet heeft geholpen?

Fijne dag verder!

Groet,
Mitchel



Hoi Mitchel,@Mitchel

Hij heeft toch firmware 37?
Dat is mijn voorstel toch van toepassing?
Reputatie 4
@hwe

We proberen het altijd eerst op te lossen door het resetten van de Toon en de meter module. Als dit dan niet werkt dan is jouw voorstel zeker van toepassing @Brandje en meestal is dit ook de oplossing 😉.

Ik stuur een nieuwe meter module naar je toe en deze ontvang je binnen ca. 2 weken via reguliere post.

Fijn weekend!

Groet,
Mitchel
Reputatie 1
Thanks
Fijn weekend

Reageer