Skip to main content
Beantwoord

Sensoren worden ingeregeld


Reputatie 1
Vanmorgen toon geïnstalleerd maar nog steeds geen verbruik te zien.

Wat kan ik doen. Op de foto zie je mijn software

icon

Beste antwoord door Urgel 16 april 2018, 18:01

@P van Ingen

Van harte welkom op de Toon community en dank voor je vraag!
Ik zie dat je al super goed bent opgevangen door @picardo, @mAiden en @Brandje.

Je zou mogen verwachten dat je verbruik, na installatie, niet zo lang op zich laat wachten.
Nu zeggen je geüploade foto's ook een hoop en ik zie de sensor op je gasmeter het liefst horizontaal.

Dit lijkt mij gezien de opstaande rand niet te lukken en ik zou dan ook graag slimme meters voor je willen aanvragen.
Aangezien je dit nu al zelf hebt gedaan, wil ik je vragen de factuur van je netbeheerder te sturen naar forum@toon.nl
Deze ontvang je nadat de meters zijn geplaatst.

Wij zullen de kosten t.w.v. €72.60 dan aan je vergoeden.

Groetjes, Urgel

Bekijk origineel
Reageer

34 Reacties

Begin eerst met het updaten van Toon®️.
Als straks een moderator reageert zal versie 4.13.7 toegekend worden.

Je kan ook even bellen met 088 895 59 59

Heb je slimme meters? Zit het witte kabeltje aangesloten op de meteradapter en de P1 poort van de slimme meter?

Als na de software update de melding blijft komen dat sensoren ingeregeld worden dan kan het witte kabeltje ook defect zijn.
Reputatie 1
Bedankt voor de snelle reactie.

Nee helaas geen slimme meter .
Deze zelf nu aangevraagd omdat mijn meter niet hoeft te worden vervangen.
Vind dit raar nu mag ik 72.50 betalen terwijl verkoop dit zou overnemen

Heb van die opplak sensors waar ik niet blij mee ben.
Reputatie 5
Badge +3
Kosten van de slimme meter worden alleen door eneco betaald als op jouw huidige meters geen sensoren kunnen worden geplakt omdat ze te oud zijn en geen o.a spiegeltje hebben in het telwerk ... En word meestal door een monteur ter plekke bepaald .

Zitten de sensoren goed op zijn plek ? ... Komt heel precies .
En inregelen van de sensoren kan wel een aantal uren duren . Kan wat versnelt worden door wat meer gas en stroom te verbruiken ...

Waarom ben je niet blij met de plaksensoren ?

Je mag ook een foto van je meters hier plaatsen .
Reputatie 7
Badge +6
P van Ingen schreef:

Bedankt voor de snelle reactie.

Nee helaas geen slimme meter .
Deze zelf nu aangevraagd omdat mijn meter niet hoeft te worden vervangen.
Vind dit raar nu mag ik 72.50 betalen terwijl verkoop dit zou overnemen

Heb van die opplak sensors waar ik niet blij mee ben.



Een nalaatste zinnetje moet je me even uitleggen?
Verkoop zou dit overnemen? Eneco doet nooit de belofte om Slimme Meters aan te vragen. Monteur beslis dit ter plekke, aan de hand van monteur bezoek word er slimme meters aangevraagd of niet.
P van Ingen schreef:

Bedankt voor de snelle reactie.

Nee helaas geen slimme meter .
Deze zelf nu aangevraagd omdat mijn meter niet hoeft te worden vervangen.
Vind dit raar nu mag ik 72.50 betalen terwijl verkoop dit zou overnemen

Heb van die opplak sensors waar ik niet blij mee ben.



Dat is dus je eigen keuze inderdaad.
Pas als Eneco vindt dat jouw domme meters niet geschikt zijn voor plaksensoren, dan pas neemt Eneco de kosten voor haar rekening.

Overigens heb ik zelf 2 jaar lang, met geen enkel probleem, plaksensoren gebruikt.

Wat bedoel je met dat Verkoop de kosten zou betalen? Ik denk dat daar bijverteld is hetgeen ik hiervoor meldde.

Houdt er wel rekening mee dat je aanvraag wel 6 weken kan duren, maar meestal is je Netbeheerder sneller.
Reputatie 1
Hierbij de montage van de sensoren.

Wanneer kan ik een update verwachten.

Bedankt voor de snelle reacties



Keurig opgelost. Niets mis mee.

Als een moderator je bericht leest is toekenning zo gepiept en anders even bellen stelde ik je eerder voor.

De inregeling kan je versnellen door even extra gas en stroom te verbruiken.
Reputatie 1
Maar ik heb overstap van nuon naar eneco gemaakt.
Omdat ik mijn kosten in de gaten wil houden.
Heb vorig jaar een jaarafrekening gehad waarbij ik nog 600 euro bij moest betalen.
Met een slimme meter wordt toch automatisch dit in de gaten gehouden.

De verkoopster vertelde mij dat voor 90% er een slimme meter zou worden geplaatst. Omdat ik ook een contract van 4 jaar af heb gesloten zouden deze kosten voor eneco zijn.


Maar goed ik betaal nu zelf wel die kosten
Nu wil ik wel graag een werkende toon
P van Ingen schreef:

Maar ik heb overstap van nuon naar eneco gemaakt.
Omdat ik mijn kosten in de gaten wil houden.
Heb vorig jaar een jaarafrekening gehad waarbij ik nog 600 euro bij moest betalen.
Met een slimme meter wordt toch automatisch dit in de gaten gehouden.

De verkoopster vertelde mij dat voor 90% er een slimme meter zou worden geplaatst. Omdat ik ook een contract van 4 jaar af heb gesloten zouden deze kosten voor eneco zijn.


Maar goed ik betaal nu zelf wel die kosten
Nu wil ik wel graag een werkende toon



Kijk, zie je wel de verkoopster hield dus een slag om d’r arm. Logisch want met sensoren op zich is niets mis mee.

Misschien dat @Urgel straks de nieuwste sw nog even aan je toekent.
Reputatie 4
@P van Ingen

Van harte welkom op de Toon community en dank voor je vraag!
Ik zie dat je al super goed bent opgevangen door @picardo, @mAiden en @Brandje.

Je zou mogen verwachten dat je verbruik, na installatie, niet zo lang op zich laat wachten.
Nu zeggen je geüploade foto's ook een hoop en ik zie de sensor op je gasmeter het liefst horizontaal.

Dit lijkt mij gezien de opstaande rand niet te lukken en ik zou dan ook graag slimme meters voor je willen aanvragen.
Aangezien je dit nu al zelf hebt gedaan, wil ik je vragen de factuur van je netbeheerder te sturen naar forum@toon.nl
Deze ontvang je nadat de meters zijn geplaatst.

Wij zullen de kosten t.w.v. €72.60 dan aan je vergoeden.

Groetjes, Urgel
Kijk!
Dat noem ik nog eens aanpakken!💪
Top Urgel.👍👌
Maar vergeet je 4.13.7 niet?😀
Reputatie 1
Dank je wel Urgel.

Dit is echt super.
Heb net via telefoon updaten gestart.

Maar bedankt dat jullie de rekening voor jullie willen nemen.

Wil allen bedanken voor de snelle reacties.

Gr Peter
Reputatie 1
Nu deze versie.
Top Peter.
Dat is de juiste versie en je meteradapter is ook meteen geüpdatet naar de juiste versie.

So far so good.
Reputatie 4
@P van Ingen

Graag gedaan en super dat het al gelukt is met de update van Toon.
Nu even afwachten tot de slimme meters zijn geïnstalleerd, dan kan o.a. het verbruik-spelletje beginnen 😛.

Fijne avond verder!
Reputatie 1
Goedemiddag.

8 dagen geleden is bij mij toon geïnstalleerd
Maar nog steeds geen meting van stroom.
Er zijn dus meteradapters geinstalleerd.
Het gasverbruik wordt wel aangegeven.
Ook heb ik een dubbele meter nacht en dag stroom hoe wordt dit met 1 sensor dan gemeten.
Zoals ik hierboven heb beschreven heb ik zelf een slimme meter aangevraagd.
Maar dit duurd nog eveb. Kan Eneco of toon er niet voor zorgen dat ik deze sneller krijg. Want ik ben naar Eneco en toon overgestapt om inzicht te krijgen in mijn verbruik.

Heb al software update gemaakt . Harde reset gedaan geen oplossing.





Zo te zien staat de instelling op draaischijf; is dat wel correct?
Reputatie 1
Staat toch op puls ?

Net contact gehad met Toon.
Alles online gecontroleerd geen fouten kunnen vaststellen.
Oplossing 2 maanden wachten op slimme meter.







Gr peter
Hoi Peter @P van Ingen,

Je hebt gelijk zie ik!
Ook de C-waarde staat goed.
Heeft men bij Toon®️ niet geadviseerd Toon®️ een harde reset te geven?
We hebben kort geleden ook zo’n topic gehad en uiteindelijk kwam het verbruik toen wel alsnog goed door.
Reputatie 1
Harde reset heb ik ook al geprobeerd.
Via menu / software / toon herstarten en ook spanning van toon afgehaald door cv spanningloos te maken
Reputatie 4
@P van Ingen

Het is volledig begrijpelijk dat het nog niet kunnen inzien van je verbruik zonde is. De oplossing is de aanvraag van slimme meters, wat is gebeurd. Helaas houdt dit in dat er nu op je netbeheerder gewacht dient te worden. Hierdoor gaan we niet over tot het incasseren van de abonnementskosten, totdat de slimme meters zijn geplaatst. Dit is wel zo eerlijk, vindt je niet? 😳

Groet, Urgel
Reputatie 1
Hallo Urgel.

Ja ik hoop dat de netbeheerder snel mijn slimme meter komt plaatsen.
Bedankt voor u antwoord en dat ik de kosten van Toon nog niet hoef te betalen.
Maar kan Essent geen druk uitvoeren dat ik mijn slimme meter sneller krijg ?

Gr Peter
P van Ingen schreef:

Hallo Urgel.

Ja ik hoop dat de netbeheerder snel mijn slimme meter komt plaatsen.
Bedankt voor u antwoord en dat ik de kosten van Toon nog niet hoef te betalen.
Maar kan Essent geen druk uitvoeren dat ik mijn slimme meter sneller krijg ?

Gr Peter



Hoi Peter,

Essent is toch een leverancier?
Het gaat om je Netwerkbeheerder bv Stedin of Liander.
Ik adviseer hier altijd ongeveer 10 a 14 dagen na je aanvraag met ze te bellen, dat levert soms een versnelling in de plaatsing op.
Reputatie 1
Klopt helemaal stedin in mijn netbeheerder.
Maar had via verkoper van Eneco gehoort dat als Eneco de aanvraag doet bij stedin. Dit dan sneller gaat
P van Ingen schreef:

Klopt helemaal stedin in mijn netbeheerder.
Maar had via verkoper van Eneco gehoort dat als Eneco de aanvraag doet bij stedin. Dit dan sneller gebeurt



Hoi Peter,

Oké bedoel je het zo.
Nou die ervaring hebben wij hier op het forum niet. Zelf druk op de ketel zetten, werkt het best.
Je kan tegenwoordig zelfs WhatsApp’en met Stedin. Gemak dient de mens.

https://www.stedin.net/over-stedin/pers-en-media/persberichten/stedin-ook-via-whatsapp-bereikbaar-voor-de-klant

Reageer