Skip to main content
Beantwoord

Na update geen goed verbruikersoverzicht.

Badge
Hallo,

Gisteravond (11-06) een update op mijn Toon gekregen (4.16.8).

Na deze update heb ik geen gegevens meer over de maand Mei en
de maand Juni heb ik plotseling 130 euro meer verbruikt.

Ik heb de Toon al opnieuw opgestart e.d.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Frans
icon

Beste antwoord door Folkert 12 juni 2018, 11:03

@brehm001

Welkom op het toon forum en bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je je gegevens over de maand mei kwijt bent. Heb je hier een screenshot van? Kun je ook via Menu > Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we er naar voor je. Ik verneem graag van je!

Groet,

Folkert

Bekijk origineel
Reageer

12 Reacties

Hoi Frans,

Was dat een harde reset van Toon®️?
Dus de Toonmodule bij je CV even 1 minuutje stroomloos gemaakt?
Reputatie 6
@brehm001

Welkom op het toon forum en bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je je gegevens over de maand mei kwijt bent. Heb je hier een screenshot van? Kun je ook via Menu > Toon Support de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we er naar voor je. Ik verneem graag van je!

Groet,

Folkert
Badge
Hallo,

@Brandje zei, heb ik gedaan....geen resultaat.

@Folkert de externe toegang staat aan en ik voeg screenshots bij.

Alvast bedankt.
Reputatie 6
@brehm001

Volgens mijn gegevens, is er in de maand mei geen meting geweest en is dit na de update weer op gang gekomen. Zag je eerder wel een verbruik in de maand mei?
Badge
Folkert schreef:

@brehm001

Volgens mijn gegevens, is er in de maand mei geen meting geweest en is dit na de update weer op gang gekomen. Zag je eerder wel een verbruik in de maand mei?

Ja,hoor toen de maand Juni begon verdween de gegevens van Mei.
Reputatie 5
@brehm001

Heb je ook een screenshot van de grafieken op Toon waar je het verbruik van de maand mei kan aflezen? Ik zie zoals @Folkert aangeeft dat er een lange periode sprake is geweest van een ''Flat line'' (verbruik dat blijft hangen) en door de nieuwe update (11-06) alles hersteld is.

Groet,
Dionne
Badge
Dionne schreef:

@brehm001

Heb je ook een screenshot van de grafieken op Toon waar je het verbruik van de maand mei kan aflezen? Ik zie zoals @Folkert aangeeft dat er een lange periode sprake is geweest van een ''Flat line'' (verbruik dat blijft hangen) en door de nieuwe update (11-06) alles hersteld is.

Groet,
Dionne

Hallo Dionne,

Hierbij de screenshots.
Het verbruik van Juni klopt ook niet.

Alvast bedankt.
Reputatie 6
@brehm001

Het verbruik van juni klopt niet omdat het verbruik van de maand mei hierbij is opgeteld. Ik heb dit ook aangekaart bij de softwarebeheerders en zij kunnen niets anders zien dan dat er geen verbruik is geregistreerd in de maand mei.
Heb je toevalligerwijs nog een screenshot van de maand mei waarop te zien is dat er wel verbruik is gemeten in deze maand?
Badge
Nee, dat heb ik niet. Dit verdween toen juni begon.
Ik had rond de 90€ minder verbruikt in mei, dus bij elkaar opgeteld kan het ook niet zo zijn dat ik in juni 130€ meer verbruikt heb.
12 april tot 9 juni heb ik geen gegevens.
Ik voeg een screenshot bij van 10 juni.
Hier zou ik 111€ verbruikt hebben, wat ik niet echt geloof.
Reputatie 5
@brehm001

Bedankt voor de screenshots.

Ik zal de eerdere uitleg wat uitgebreider toelichten. Voor de €90,- minder verbruik in mei is er namelijk een logische verklaring. Doordat er in de maand mei geen verbruik werd gemeten, werd je ingeschat verbruik automatisch een besparing. Er is immers geen daadwerkelijk verbruik wat we tegen het ingeschat verbruik kunnen afstrepen. Goed te zien is dat je verbruik op 10 juni weer doorkomt. Op deze dag hersteld het daadwerkelijke verbruik van mei zich en wordt deze opgeteld bij de maand juni (10 juni om precies te zijn). Dit is een eigenschap van Toon i.c.m. slimme meters. Het verbruik van mei + het verbruik van 1 t/m 10 juni geeft het scheve beeld dat je nu ontvangt op Toon.

Groet, Urgel
Badge
Urgel schreef:

@brehm001

Bedankt voor de screenshots.

Ik zal de eerdere uitleg wat uitgebreider toelichten. Voor de €90,- minder verbruik in mei is er namelijk een logische verklaring. Doordat er in de maand mei geen verbruik werd gemeten, werd je ingeschat verbruik automatisch een besparing. Er is immers geen daadwerkelijk verbruik wat we tegen het ingeschat verbruik kunnen afstrepen. Goed te zien is dat je verbruik op 10 juni weer doorkomt. Op deze dag hersteld het daadwerkelijke verbruik van mei zich en wordt deze opgeteld bij de maand juni (10 juni om precies te zijn). Dit is een eigenschap van Toon i.c.m. slimme meters. Het verbruik van mei + het verbruik van 1 t/m 10 juni geeft het scheve beeld dat je nu ontvangt op Toon.

Groet, Urgel

Oké, bedankt voor je uitleg.

Op mijn eneco.nl kan ik wel mijn verbruik zien en daar klopt het ongeveer wel.

Groetjes, Frans
Reputatie 5
@brehm001

Graag gedaan! Nog een mooie dag verder 😎

Reageer