Skip to main content
Beantwoord

Ketelmodule geplaatst door monteur Eneco

Reputatie 1
Badge
Hallo dit is gemonteerd door een moteur van Eneco ketelmodule op zijn kop, en slecht afgewerkt. Zag het nu pas want het zit op zolder. Zou het zelf netter hebben gedaan
icon

Beste antwoord door Henksmit 21 april 2018, 10:50

Wil je deze topic stopzetten

Bekijk origineel
Reageer
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic.

16 Reacties

Dat het netter zou kunnen ben ik met je eens.

Dat de ketelmodule op z’n kop zit, maakt voor de werking niets uit en is nu eenmaal logisch in jouw geval omdat de thermostaatleiding nu eenmaal op een hogere plek in de muur verdwijnt.
Het verlengsnoer ligt er wat neergekwakt bij, maar dit alsnog zelf even tegen de muur monteren moet toch mogelijk zijn?

Vroeger was het zelfs een installatie-eis dat de klant vooraf zorgde voor een wcd.
Reputatie 7
Badge +2
Brandje schreef:

Het verlengsnoer ligt er wat neergekwakt bij, maar dit alsnog zelf even tegen de muur monteren moet toch mogelijk zijn?

Alles is mogelijk. Maar je betaalt natuurlijik geen monteur (direct of indirect via Eneco) om vervolgens zelf het werk netjes te moeten afmaken........ Een beetje monteur zou het zijn eer te na moeten zijn dit zo achter te laten lijkt me....Je kan ook vragen stellen bij de veiligheid met los rondslingerende verlengsnoeren. Wat als de ketel wat water gaat lekken.....
Dit lijkt mij totaal niet aanvaardbaar, ook niet voor Eneco.
Reputatie 7
Badge +6
Misschien paste het niet anders? Verlengsnoer is zo te zien noodzakelijk, aangezien er maar 1 stopcontact aanwezig is. Nieuw stopcontact zal je dus echt zelf moeten aanbrengen.
Zelf zou ik het bestaande wcd vernieuwen en een dubbele er voor in de plaats. Weg dat dan overbodige verlengsnoer.
Opgelost en ziet er dan netter uit.
Van de Eneco monteur kan je dit niet verwachten.
Dus een verlengnoertje was een snelle (tijdelijke) methode.

Maar zo als eerder gezegd; het ziet er nu niet netjes afgewerkt uit.
Reputatie 1
Badge
Ja dat hadden hun moeten doen, meterkast doen hun toch ook. Veiligheid boven alles
Henksmit schreef:

Ja dat hadden hun moeten doen, meterkast doen hun toch ook. Veiligheid boven alles

Helaas Henk dat heb je mis. En “veiligheid” speelt niet, want de installatie/werking via het verlengsnoer is gewoon een zeer veilige methode.
Dat behoort niet tot de taak van de Eneco monteur. Zijn taak is om Toon®️ te installeren en werkend achter te laten.
Reputatie 7
Badge +2
Brandje schreef:

Henksmit schreef:

Helaas Henk dat heb je mis.
Dat behoort niet tot de taak van de Eneco monteur. Zijn taak is om Toon®️ te installeren en werkend achter te laten.

Maar dan wel met inachtname van minimale veiligsheidscriteria en kwaliteitscriteria.
Als een monteur dan geen WCD mag plaatsen had hij dit beter kunnen melden en op een ander moment terugkomen als er wel voldoende stopkontacten beschikbaar zijn. Hij heeft dit nu wel geaccepteerd en dat draag je (Eneco) daar dus ook de verantwoordelijkheid voor.
Reputatie 1
Badge
Zo is dat.
Reputatie 3
@Henksmit

Het zou inderdaad mooier zijn wanneer er een 2e stopcontact beschikbaar was of de stekkerdoos aan de muur hing.

De Toon monteur is verantwoordelijk voor eventueel een WCD in de meterkast. Ook is hij verantwoordelijk voor een veilige aansluiting van de Ketelmodule door deze niet onder, maar naast de cv-ketel te installeren. Wanneer er geen vrij stopcontact beschikbaar is, wordt dit opgelost met een stekkerdoos. Zolang deze niet onder de CV-ketel ligt, (hij ligt in lijn van het stopcontact), is er geen sprake van een onveilige situatie. Precies zoals @Brandje eerder heeft aangegeven.

Groetjes,

Tina
Reputatie 7
Badge +2
Snap ik, maar in dit geval is het nogal discutabel. Water wat lekt uit de ketel kan heel makkelijk in de contactdoos spetteren. Misschien ligt de doos volgens de definitie niet loodrecht onder de ketel, maar veilig is het zeker niet. Maar misschien ben ik teveel geindoctrineerd door mijn eigen werkgever waar veiligheid op nr 1 staat. Laatste opmerking en dan hou ik er over op: zou je dit zo zelf in je eigen huis accepteren?
Reputatie 3
Hoi @Toonz

Persoonlijk zou ik de stekkerdoos een halve meter verplaatsen of aan de muur hangen.

Fijn weekend,

Tina
Reputatie 1
Badge +1
Ja komt slordig over, direct mee eens. In mijn geval zelf een enkel stopcontact voor de cv vervangen naar een dubbele aansluiting. Niet een ieder kan dat zelf maar met goed rondvragen had dit voorkomen kunnen worden.
R. Stok schreef:

Ja komt slordig over, direct mee eens. In mijn geval zelf een enkel stopcontact voor de cv vervangen naar een dubbele aansluiting. Niet een ieder kan dat zelf maar met goed rondvragen had dit voorkomen kunnen worden.

Exact!
Dat vervangen van de huidige wcd was mijn voorstel ook; kan uiteraard nu nog achteraf uitgevoerd worden en maakt het een stuk opgeruimder daar.
Het is in principe een werkje van nix.
Kan je het niet zelf, dan is er altijd wel iemand te vinden die het even voor je doet.
Reputatie 7
Badge +2
Brandje schreef:

Dat vervangen van de huidige wcd was mijn voorstel ook; kan uiteraard nu nog achteraf uitgevoerd worden en maakt het een stuk opgeruimder daar.
Het is in principe een werkje van nix.
Kan je het niet zelf, dan is er altijd wel iemand te vinden die het even voor je doet.

Dat is allemaal waar, maar iemand die dat allemaal zelf kan heeft ook geen Eneco monteur nodig om de Toon aan te sluiten.
Het punt is dus dat dit niet zo mag worden achtergelaten door een professionele monteur in mijn optiek. Enige kritiek op het geleverde werk van een Eneco monteur mag toch wel hoop ik? In plaats van het aandragen van oplossingen hoe dit zelf netter te maken zie ik liever een discussie over de minimale kwaliteitseisen voor de werkzaamheden die de Eneco monteurs verrichten bij klanten.
Reputatie 3
@Toonz

Er is nu geen sprake van een onveilige situatie. Het is mooier en netter wanneer een tweede stopcontact gemaakt is. De taak van de monteur is een toon plaatsen en deze werkend achter laten. Als iemand een dubbele aansluiting wil, dan verzorgen wij dit niet. Het is de bedoeling dat er een WCD aanwezig is voor het aansluiten van de ketelmodule. Een verlengsnoer of stekkerdoos is een veilige oplossing, mits deze niet onder de CV ketel geplaatst wordt zoals mijn collega Tina aangeeft.

Groet,
Mitchel
Reputatie 1
Badge
Wil je deze topic stopzetten