Skip to main content
Beantwoord

geen weergave van gebruik gas/elec

Alweer geen weergave van gas , nieuwe adapter geplaatst reset gedaan en sinds 2 dagen alweer geen verbruik te zien .
Wordt er zo langzamer hand een beetje moe van , alleen maar problemen met toon .
icon

Beste antwoord door Mitchel 21 juli 2018, 12:09

@wgreijn

Balen dat het verbruik niet doorkomt, maar goed dat je dit hier kenbaar maakt zodat we je kunnen helpen met dit probleem. Ik heb meegekeken in je Toon en ik heb de boosdoener al gevonden! 😉. Het verbruik van gas en elektriciteit blijft ‘hangen’ in Toon. Dit is heel eenvoudig op te lossen door de Toon te resetten door middel van het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter 30 seconden van het stroom te halen.

Wil je het me laten weten als dit niet heeft geholpen?

Groet,
Mitchel

Bekijk origineel
Reageer

13 Reacties

Reputatie 5
Badge
Het is hartje zomer.. misschien gebruik je geen gas 😁
Reputatie 7
Badge +6
wgreijn schreef:

Alweer geen weergave van gas , nieuwe adapter geplaatst reset gedaan en sinds 2 dagen alweer geen verbruik te zien .
Wordt er zo langzamer hand een beetje moe van , alleen maar problemen met toon .

Meteradapter wel goed verbonden (Geef ook aan: verbonden met gas/stroom)?

Hou er rekening mee, dat gasverbruik bij meeste slimme meters uur na verbruik pas doorkom op Toon. Alleen bij DSMR 5 zal dit real time zijn.
wgreijn schreef:

Hoi Wim,

Heb je je gerealiseerd dat het ook aan je slimme meter kan liggen?
meteradapter geeft aan verbonden met gas/stroom , tijdje goed gegaan en iedere dag wel weergave en nu op eens weer niks
[quote=Brandje]
wgreijn schreef:

Hoi Wim,

Heb je je gerealiseerd dat het ook aan je slimme meter kan liggen?
kan zijn maar normaal was het goed en nu al 2 dagen totaal niks
Dat begrijp ik wat dat vertelde je.
Maar juist als Toon®️ meldt verbonden met gas en stroom dan is er dus kennelijk met de Toon®️ configuratie verder niets mis en moet je verder kijken waar je verbruik vandaan komt.

Je slimme meter kan ook in storing staan; soms maar enkele dagen en soms langer.
[quote=Brandje]Dat begrijp ik wat dat vertelde je.
Maar juist als Toon®️ meldt verbonden met gas en stroom dan is er dus kennelijk met de Toon®️ configuratie verder niets mis en moet je verder kijken waar je verbruik vandaan komt.

Je slimme meter kan ook in storing staan; soms maar enkele dagen en soms langer.
Hoe is dit op te lossen dan
Door met je Netbeheer te bellen.
Speelde dat ook niet in je andere topic?
Reputatie 5
@wgreijn

Balen dat het verbruik niet doorkomt, maar goed dat je dit hier kenbaar maakt zodat we je kunnen helpen met dit probleem. Ik heb meegekeken in je Toon en ik heb de boosdoener al gevonden! 😉. Het verbruik van gas en elektriciteit blijft ‘hangen’ in Toon. Dit is heel eenvoudig op te lossen door de Toon te resetten door middel van het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter 30 seconden van het stroom te halen.

Groet,
Mitchel
[quote=Mitchel]@wgreijn

Groet,
Mitchel

reset gedaan en nu lijkt alles weer in goede orde te werken , vraag me af of het probleem met de toon te maken heeft nu dit zich geregeld voor doet
Kijk idd is dus de boosdoener gevonden.
Dat is mooi zeg, dan is het snel zelf op de lossen door de ts.
De nieuwste update zou dit moeten voorkomen omdat daar de flatline bug is gefixt.
Brandje schreef:

Door met je Netbeheer te bellen.
Speelde dat ook niet in je andere topic?

rest gedaan van toon lijkt opgelost te zijn
Klopt, dat is het voordeel van meekijken in Toon®️.
En zie mijn eerdere bericht inzake zo’n flatline.

Reageer