Skip to main content

Geen vergelijk met anderen en vrienden

Toon eerste bericht Reageer

166 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ook hier problemen met vergelijk. Afgelopen 5 dagen vergelijk pas beschikbaar rond 10.00 uur. Vandaag rond 10.00 uur aleen stroom vergelijk. Gas geeft geen resultaten!!

Willem
Reputatie 5
Badge +2
Vergelijk komt inderdaad langzaam op gang. Sinds de laatste grote issue met de sc (niet van afgelopen weekend maar de keer daar voor) komt de vergelijk pas 12 uur later binnen dan normaal (normaal is ‘s nachts).

Is het nu op het sc in 2 of meerdere groepen veranderd ivm de vele gebruikers / info. Of moet dit gewoon weer terug naar de nacht?
Masterbas schreef:

Is het nu op het sc in 2 of meerdere groepen veranderd ivm de vele gebruikers / info. Of moet dit gewoon weer terug naar de nacht?

Hoi Masterbas,

Mij is altijd uitgelegd dat er meerdere groepen op de server zijn. Vandaar laatst sommige met een D03 storing en anderen hebben nergens last van.

Het pushen van de vergelijkingsdata gebeurt meerdere malen in de nacht is mij ook altijd verteld met uitloop in de morgen.
Als jij het dus pas in de morgen krijgt zit de verwerking nog niet helemaal goed.
Dus pas als dat goed loopt behoor jij het ook ergens midden in de nacht te ontvangen.
Reputatie 5
@Masterbas

Wanneer zie je de vergelijkingsdata op Toon, is dit in de ochtend/middag? Wil je de externe toegang aanzetten, zodat de software ontwikkelaar hiernaar kan kijken?

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge +2
Normaal had ik de vergelijkt data ‘s nachts en tegenwoordig begin van de middag. Er is iets veranderd maar waarom?

Externe toegang staat aan.
Reputatie 5
@ Masterbas

Bedankt voor de snelle reactie. De software ontwikkelaar gaat ermee aan de slag.
Zodra er meer bekend is, laten we het meteen weten.

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge +2
Schijnbaar is er toch iets weer aangepast, want vandaag weer gewoon in de ochtend netjes alle info 😉
Reputatie 5
@ Masterbas

Fijn om te lezen dat de data weer op Toon staat. Het klopt inderdaad dat de vergelijkingsdata in de nacht wordt gestuurd. Op het moment dat je de gegevens niet binnenkrijgt, dan kan het zijn dat je op dat moment geen stabiel internet hebt. Ons service center controleert bijvoorbeeld om 2 uur ‘s nachts of de data naar Toon gestuurd kan worden. Als er dan geen juiste verbinding is dan om 4 uur
’s nachts etc. Dit hoeft niet te betekenen dat je urenlang geen internet hebt, maar dit kan van korte duur zijn. Als het service center dan net de data pusht dan duurt het weer even tot het volgende moment.

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt dit is een duidelijke uitleg. Alleen Blijft het wel apart dat er 12 uur verschil tussen zat en nu weer gelijk loopt.

Bedankt voor de terug koppeling.
Ook bedank voor de uitleg @Mitchel,

Ik heb hierdoor bevestiging van wat ik eerder meldde. Ook ik heb in het verleden vaak later op de dag alsnog de vergelijkingsdata gekregen.
Gelukkig gaat het bij mij nu na de Status-overzichtperikelen van 1 januari verder perfect.
Reputatie 5
Badge +2
Bij mij ook maar het blijft wel een vreemd iets dat er in eens 12 uur tussen zit en je maakt er melding van en het klopt weer.
Reputatie 6
Badge +4
Bizar om de schuld bij de eindgebruiker te leggen of hoe het ook genoemd mag worden als meerdere gebruikers spontaan het zelfde probleem hebben..

Maar wel lekker makkelijk.
Reputatie 5
Badge +2
En 1 dag later en vergelijk is weer niet zichtbaar. Er zijn wel in de nacht wat probleempjes geweest, maar dan had toon nu allang wat moeten laten zin van de gegevens.
Reputatie 6
Badge +4
@Mitchel,

Ik heb eerder een vraag gesteld aan Denise, hoe het kon dat mijn vrienden niet meer zichtbaar waren, echter geen antwoord op gehad.

Groetjes, Ton
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb zo’n flauw vermoeden dat er een behoorlijk probleem is met informatie verwerken op de servers / cloud en retour sturen naar gebruikers.
Reputatie 6
Ton van Rijn schreef:

@Mitchel,

Ik heb eerder een vraag gesteld aan Denise, hoe het kon dat mijn vrienden niet meer zichtbaar waren, echter geen antwoord op gehad.

Groetjes, Ton

Goedemorgen @Ton van Rijn

Ik weet dat het op ons advies is gedaan, maar bij het verwijderen van je profiel wordt expliciet benoemd dat je je profiel, vrienden en historische gegevens wist. Dat is dus de reden dat je die kwijt bent.
Ik acht de kans niet heel groot dat dit te herstellen is, maar ik ga het voor de zekerheid even voor je dubbelchecken. Dit antwoord zullen we ergens na het weekend krijgen.

Masterbas schreef:

Ik heb zo’n flauw vermoeden dat er een behoorlijk probleem is met informatie verwerken op de servers / cloud en retour sturen naar gebruikers.

Goedemorgen @Masterbas,
Ik geef de signalen die jullie met ons delen maandag door aan de ontwikkelaars, kan jij ons morgen of maandag nog even een update geven over hoe je vergelijkfunctie dit weekend heeft gedraaid? (we vragen maandag nog even om je externe toegang)

Prettig weekend!
^Vinny
Reputatie 7
Badge +6
Ton van Rijn schreef:

Bizar om de schuld bij de eindgebruiker te leggen of hoe het ook genoemd mag worden als meerdere gebruikers spontaan het zelfde probleem hebben..

Maar wel lekker makkelijk.

Schuld af schuiven op de eindgebruiker is toch lekker makkelijk? Zo hoeven ze zelf geen verantwoording te dragen dat Service Center gewoon niet 100% draait. Als Toon geen gegevens ontvang dan lig de hoofdschuld toch echt tussen de Service Center en de weg er naar toe.

Denk dat Eneco eens de logs erop na moet slaan. Hoevaak het wel niet voorkomt dat Toon niet binnen 24 of na 1 keer pushen de verbruiksdata niet ontvangt. Folkert heeft laatst bij mij 3x nodig gehad, totdat mij Toon eindelijk de verbruikersdata wou/wilden/ging ontvangen.
Reputatie 6
Badge +4
@Vinny,

M'n vriendjes waren daarvoor al niet meer zichtbaar.

Tevens als het verbruik regelmatig.

Begrijp dat als je een dienst af neemt waar verhoudingsgewijs dik voor word betaald je kwaliteit wilt hebben. Daar schiet het product zwaar op te kort met talloze fouten. En nu weer de geschiedenis kwijt is waar ik veel info uit haal is dat een zware teleurstelling!
Reputatie 5
@TonvanRijn,

Goedemiddag,

Jouw vraag staat op dit moment nog open bij het software team. Ik stuur je een privébericht betreft de situatie 🙂

Groetjes,
Dionne
Reputatie 5
Badge +2
Afgelopen dagen (weekend) heeft het gewerkt en nu nog, maar sinds de uitleg die ik gehad hem is het eenmalig niet geweest. Echter beschouw ik het nog niet als stabiel 🤭
Reputatie 1
Badge
0,08M3 gas verbruikt en Toon geeft mij een E label voor die dag..
Reputatie 7
@Robbin65

Dat is inderdaad apart! Kun je via Menu>Toon Support de externe toegang aanzetten? Dan kaart ik dit aan bij de software beheerders. Geef je een seintje wanneer deze aan staat?
Reputatie 1
Badge
Toegang staat open .

Folkert schreef:

@Robbin65

Dat is inderdaad apart! Kun je via Menu>Toon Support de externe toegang aanzetten? Dan kaart ik dit aan bij de software beheerders. Geef je een seintje wanneer deze aan staat?

Reputatie 5
@Robbin65

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Voordat ik jouw vraag + foto uitzet bij onze software beheerders heb ik nog een paar vragen.

-Werkt de vergelijkfunctie in de nieuwe Toon app?
-Zie je de zelfde gegevens in de nieuwe Toon app?
-Welkbesturingssysteem gebruik je? (IPhone of Android)

Groetjes,
Dionne
Reputatie 7
Badge +6
Dionne schreef:

@Robbin65

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Voordat ik jouw vraag + foto uitzet bij onze software beheerders heb ik nog een paar vragen.

-Werkt de vergelijkfunctie in de nieuwe Toon app?
-Zie je de zelfde gegevens in de nieuwe Toon app?
-Welkbesturingssysteem gebruik je? (IPhone of Android)

Groetjes,
Dionne

@Dionne,

- @Robbin65 gebruikt Toon op Tablet zo te zien aan de toegevoegde screenshot.

- De nieuwe Toon app bevat deze functie niet. (wat een behoorlijk gemis is voor vele.)

- iPhone is geen besturingssysteem, maar iOS wel! 😃

Reageer