Skip to main content

Update je Toon-app!

Toon eerste bericht Reageer

75 Reacties

Het valt mij op dat ik na iedere app-update een foutmelding krijg en opnieuw moet inloggen! Knap irritant!
Nergens last van met IOS.
Bij de nieuwe hybride App verschijnt de update in beeld; klik op installeer nu en ga weer vrolijk door.
Hernieuwd inloggen is dan niet nodig.
Ik moet telkens na een nieuwe update weer inloggen. Zeer vervelend
Reputatie 4
Badge +2
Bij de Android app is het inderdaad regelmatig prijs. Maar er zijn vorderingen, het wordt steeds mooier. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Helemaal mee eens!
Zeker als Zon op Toon®️ gebruiker.
Als nu de rookmelders nog zichtbaar worden, dan zijn we weer een stapje verder.
Reputatie 1
Badge
Wanneer werkt de energieslurper op de toon dan wacht al een week
Henksmit schreef:

Wanneer werkt de energieslurper op de toon dan wacht al een week

Wat bedoel je met de energieslurper?
Reputatie 5
Goedemorgen @Henksmit

Geduld is een schone zaak 😉, maar ik kan begrijpen dat je de verspillingschecker het liefst gisteren dan morgen werkbaar had. Toon heeft echter iets meer dan een week, eerder een aantal weken, nodig om zich goed in te kunnen leren op de apparaten in je woning. Pas dan kan de verspillingschecker goed advies geven over de energieslurpers in je woning.

Reputatie 1
Badge
Op de toon app
Badge
App kan geen verbinding maken met toon is de boodschap ook niet nadat deze is verwijdert en er opnieuw op is gezet.

Ik kan verder gewoon internetten en op de toon zelf is er dus wel internet.
Heb je wel een abo om de App te kunnen gebruiken?

Zo ja, wat is dan de status van de internet verbinding?
Verbonden met het Service Center?
Dit gebeurt bij deze app regelmatig nadat de ondersteuning aan de kant van eneco is stopgezet. Een probleem betreffende internetconnectie heb ik kunnen uitsluiten.

Probleem is te tackelen door te refreshen (vaak 2-3x) totdat hij weer verbinding maakt
Badge
D3 zie ik regelmatig voorbij komen.

En sinds wanneer moet je een abonnement hebben om de app te kunnen gebruiken.

Voor toon zelf heb ik al lang een abonnement

Verder is toon zelf wel online als ik de app wil gebruiken
Hoi Mark, dus bij jou speelt het ook met je iPad?
Jakobsen schreef:

Voor Toon®️ een abonnement? Voor een Toon®️ ben je verder geen kosten verschuldigd.

Als je een abo hebt dan is dat voor gebruik van oa App’s
Zie dit staatje waarvoor je dat abo betaalt:

Brandje schreef:

Helaas wel. Hier is destijds melding van gemaakt maar nooit weer iets van gehoord. De ene dag werkt het perfect, en dan weer of bij het inloggen of vanuit het menu.

een refresh of herstart app werkt meestal om het op te lossen
mpleizr schreef:

Brandje schreef:

Helaas wel. Hier is destijds melding van gemaakt maar nooit weer iets van gehoord. De ene dag werkt het perfect, en dan weer of bij het inloggen of vanuit het menu.

een refresh of herstart app werkt meestal om het op te lossen

Hoi Mark,

Oke en ja de  iPad is idd het stiefkind geworden sinds de keuze van Eneco om volledig op de smartphone in te zetten.
Badge
Brandje schreef:

Jakobsen schreef:

Voor Toon®️ een abonnement? Voor een Toon®️ ben je verder geen kosten verschuldigd.

Als je een abo hebt dan is dat voor gebruik van oa App’s
Zie dit staatje waarvoor je dat abo betaalt:

Info die ik al lang ken. Maar waarom werkt de toon app niet. Daar gaat de vraag over
Prima vandaar de vraag of je een abo had.
Dat heb je dus kennelijk.
Lees even terug waar @mpleizer meldt hoe hij het steeds terugkerend probleem oplost.

En ik vroeg wat de status was van je internetverbinding op Toon®️ om zo te kunnen beoordelen of het daaraan ligt.

Er hoort daar te staan: “Verbonden met het Service Center”
Badge
Brandje schreef:

Lees even terug waar @mpleizer meldt hoe hij het steeds terugkerend probleem oplost.

En ik vroeg wat de status was van je internetverbinding op Toon®️ om zo te kunnen beoordelen of het daaraan ligt.

Dat refreshen werkt dus niet app herstarten ook niet toon herstarten ook niet. Modem herstarten ook niet

Op toon staat alleen de de mededeling als ik problemen blijf ondervinden is hulp zoeken bij dit forum.
D3 geeft aan dat toon geen verbinding maakt tussen internet en toon servicecenter

Dus wel tussen modem en toon. O.a. Brandmelder wordt wel gezien door toon.
Jakobsen schreef:

App kan geen verbinding maken met toon is de boodschap ook niet nadat deze is verwijdert en er opnieuw op is gezet.

Ik kan verder gewoon internetten en op de toon zelf is er dus wel internet.

Hier hanteer ik de knop opnieuw proberen diverse malen om weer contact te krijgen. Werkt dit niet dan sluit ik de app geheel af en start deze dan weer op. Normaal gesproken gaat het dan wel goed
Reputatie 7
Badge +6
Jakobsen schreef:

Brandje schreef:

Dat refreshen werkt dus niet app herstarten ook niet toon herstarten ook niet. Modem herstarten ook niet

Op toon staat alleen de de mededeling als ik problemen blijf ondervinden is hulp zoeken bij dit forum.

Kan zijn dat je certificaat is verlopen. Zoals eerder gemeld, Eneco zet vol in op de smartphone. Installeer de Toon op Afstand app eens, probeer daar eens mee te verbinden. (App die je nu gebruik heet Toon op Tablet, word niet meer ondersteunt sinds de lancering van de nieuwe Toon op Afstand app, vandaar dat de certificaat ook niet verlengd gaat worden.)
Op Toon®️ kan je nog veel meer vinden wat wellicht bijdraagt aan de oplossing.

Kijk bij menu/instellingen/internet/status

De code is toch D03?
Badge
Dat is iets wat ik ook al gedaan heb. App afsluiten en opnieuw inloggen. Waar ik voorheen de app gebruikte om bijv. De verlichting aan te zetten ben ik nu een uur bezig om de app in te laten loggen. WiFi is hier goed rond de 60 mb download in de 2,4 GHz band en 250 mb in de 5ghz band. (Alleen kan toon daar niet mee overweg)
Aan je lokale WiFi ligt het ook niet.
Toon®️ maakt gewoon verbinding met 2,4 Ghz en dat is verder prima.

Reageer