Skip to main content
Vraag

Update 4.9: Toon ziet dubbel en heeft geen MAC adres meer

Reputatie 3
Badge
  • Toon kenner
  • 37 reacties
Het blijft altijd een vorm van russisch roulette, maar ondanks mijn weerstand heb ik mij toch laten overhalen om de update naar 4.9 te doen op mijn Toon (er zou echt niets aan de hand zijn met versie 4.9) .

Spijt als haren op mijn hoofd:
Resultaat is namelijk dat TOON niet meer wil verbinden met WiFi. Geprobeerd mijn Wifi te verbinden door wachtwoord opnieuw in te voeren maar helaas. Toon resets, router-resets, niets helpt. Ik ben er klaar mee.

Nog wel even geprobeerd te achterhalen waar het nu mis gaat en een paar dingen vallen mij op:
Ten eerste zie ik in de lijst met beschikbare Wifi-netwerken mijn eigen wifi 2x voorkomen (!!!)
En ik heb er echt maar één !

Ik heb nog even met wat andere devices gekeken, maar laptops, Ssmartphones etc zien mijn wifi netwerk echt maar 1x ! (ik heb geen losse AP's in huis dus van roaming is geen sprake.)
Wanneer ik de router uit zet, verliezen alle devices in huis uiteraard de verbinding en zien het netwerk ook niet meer (logisch).
Toon is hier echter een andere mening toegedaan:

Zoals je ziet meent Toon mijn wifi netwerk te zien; maar de router staat hier uit !!!!

En andere die opvalt is dat Toon geen mac-adres heeft/ziet van zijn eigen netwerkadapter:

Mag ik daarmee concluderen dat tijdens de update de netwerkadapter van de Toon het heeft begeven of is er iets anders aan de hand ?
Grootste probleem is dat een volgende update die dit oplost nu niet gaat lukken. Ik heb immers geen verbinding meer. Soort kip-ei situatie dus.

Ergo: de belangrijkste reden om Toon te gebruiken (op afstand bedienen) is hiermee vervallen.
Tijd om Toon er uit te knikkeren.

#AANVULLING: Tijdens toch wat proberen zie ik ook nog het volgende:
Na invoeren wachtwoord gaat Toon proberen de verbinding te maken; zodra hij het opgeeft zie ik heel kort "Verkeerd wachtwoord" en dan begint ie opnieuw te proberen.
Na 6x invoeren kan ik je één ding verzekeren: Het wachtwoord wat ik invoer is echt de juiste (ook nog even gecheckt in de router).
Zucht....

Peter
Reageer

3 Reacties

Heb je al getracht de CV adapter stroomloos te maken voor 1 minuut?, en daarna toon opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Badge +6
Dit laatst ook bij mij vader gehad.

Maak van je mobiel is een mobiele hotspot, laat Toon daar eens mee verbinden! Wil dat wel? Probeer Toon nu eens met de router weer te verbinden.
Reputatie 3
Badge
Bij thuiskomst blijkt Toon uit het niets zelf weer verbinding gemaakt te hebben met WiFi zonder mijn tussenkomst.
Geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, maar goed.
Het betekent in ieder geval niet veel goeds qua stabiliteit.
Ik ben nu bang dat ik mij moet aansluiten bij een ander topic in dit forum: "Geen verbinding met Internet".
(https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/geen-verbinding-met-internet-949)

We gaan het zien morgenochtend 🙄

Peter

Reageer