Skip to main content
Beantwoord

Update 4.16.8

• Toon kenner
  • 53 reacties
Zojuist deze update geïnstalleerd op Toon. Wat is er nieuw? Normaal gesproken krijg je op Toon ook in het kort de wijzigingen als korte mededeling. Nu niet. Ook bij 'Berichten' geen andere mededelingen dan de berichten over status verbruik.
icon

Beste antwoord door Dionne 1 juni 2018, 15:54

@all

Goedemiddag iedereen. De officiële release notes staan nu online op Toon.nl, deze komen overeen met de punten die @Vinny reeds in dit topic heeft gedeeld.
Bedankt voor jullie geduld tot zo ver 🙂 .

Groetjes,
Dionne

Bekijk origineel
Reageer

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Release notes zullen nog wel komen 😉
Geen aankondiging vooraf... en ook een gekke dag, meestal word er een andere firmware update op woensdag aangeboden. Zal wel met iets met de nieuwe privé-wet van doen hebben denk ik... 😕
Je kan nu een kopie van je data maken zie ik...
Net ff gedaan, je kan daarna een .zip bestand downloaden met de oude gegevens.... deze zal je straks in je nieuwe Toon-2 kunnen plaatsen denk ik..
Nou dacht het niet.
Zie de meldingen in het andere topic.
Gewoon ff die .zip bestanden uitpakken, staan leuke dingen in..
En daar blijft het dan ff bij.
Er is nu namelijk voldaan aan de GDPR eisen, die op 25 mei van kracht zijn geworden.
Het backup gebeuren is helaas nog lang niet rond.🤣😢
Tuurlijk Brandje, jij weet alles... we zijn maar gezegend met jouw. Ik denk toch wel dat het zo is. We krijgen vast wel een antwoord van een Eneco medewerker.
Reputatie 5
De officiële release notes komen nog, maar globaal genomen:
  • Bij het selecteren of je je meetmodule aan gas/stroom/zon koppelt, verandert het woord 'informatiebronnen' in 'energiebronnen'.
  • Bij het niet lukken van ontkoppelen van een meetmodule komt er nu een extra verwijder optie
  • Je kan meetmodules nu hernoemen en een unieke naam geven.
  • Tekstuele wijzigingen voor de warmtewinner klanten
  • Toevoeging Toon data downloaden i.v.m. AVG

Verder vraag ik graag iedereen te wachten tot de officiële release notes!

Groet Vinny
Hoi Vinny,

Bedankt voor de globale aanvullende info 😏
Hopelijk wordt er nu wel begrepen door @Ikbenmallehenkieniet waarom je nu je data van Toon®️ kan downloaden.

Jij noemt het AVG, maar de omschrijving is toch GDPR? (General Data Protection Regulation)

De privacy wet heet idd AVG.
Reputatie 7
Badge +2
Ikbenmallehenkieniet schreef:

Net ff gedaan, je kan daarna een .zip bestand downloaden met de oude gegevens.... deze zal je straks in je nieuwe Toon-2 kunnen plaatsen denk ik..

Ik heb hier nog naar gevraagd aan de Quby medewerker tijdens het Webevent. Inlezen in een nieuwe Toon kan mogelijk in de toekomst maar nu nog niet. Het is niet zo simpel als het lijkt om deze data terug te lezen in een andere Toon. Iedere Toon heeft een configuratie met eigen interne ID's van meter adapters, slimme stekkers enz enz. Als dit allemaal netjes moet worden ingelezen in een nieuwe Toon moet er nog wel iets meer worden ge-exporteerd dan nu gebeurt. Maar het is een start.....
Ik zie het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren gezien de vele andere items die nog op Qubys bordje liggen.
Brandje, Brandje.... je hebt zeker wel erg veel last van je schouders elke dag. Jij mag jezelf wel erg graag schouder klopjes geven. 😏

Brandje, Brandje.... je hebt zeker wel erg veel last van je schouders elke dag. Jij mag jezelf wel erg graag schouder klopjes geven. 😏

Dank je, dank je!
Als jij de boodschap maar begrepen hebt🤪
Toonz schreef:

Ik heb hier nog naar gevraagd aan de Quby medewerker tijdens het Webevent. Inlezen in een nieuwe Toon kan mogelijk in de toekomst maar nu nog niet. Het is niet zo simpel als het lijkt om deze data terug te lezen in een andere Toon. Iedere Toon heeft een configuratie met eigen interne ID's van meter adapters, slimme stekkers enz enz. Als dit allemaal netjes moet worden ingelezen in een nieuwe Toon moet er nog wel iets meer worden ge-exporteerd dan nu gebeurt. Maar het is een start.....
Ik zie het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren gezien de vele andere items die nog op Qubys bordje liggen.

Bedankt voor je reactie Toonz. 👍🏼

Kijk @Brandje op deze manier had je ook kunnen antwoorden, Toonz zijn antwoord komt een stuk minder (eigenlijk helemaal niet) arrogant of betweterig over. Neem het in je op en doe er wat mee.
Reputatie 3
Badge +1
weer z.n update waarvan ik denk wat noet ik ermee???
kom eens met iets nuttigs zoals druk,watertemp retour,
zit er allemaal wel in toon maar alleen beschikbaar als je gaat rooten
dus tijd om te gaan rooten.
toon 1 zal toch binnenkort het stiefkindje worden als toon 2 een beetje gaat lopen
@Ikbenmallehenkieniet,

Ik heb alleen de reden uitgelegd waarom dit nu in deze update zit.
Dat er aan een backup wordt gewerkt heb ik reeds eerder in het andere topic gemeld.
Wanneer dat zal zijn is gewoon koffiedik kijken.
Ik meldde toen al dat de werking uiteraard feilloos moet zijn. Helaas is het zo ver nog niet en dus zeker nu of op korte termijn voor Toon2 nog niet te benutten.
Reputatie 2
Badge +1
Hier is die geinstaleerd😀 😀
Reputatie 2
Badge
Hier komt nog geen update binnen. Kan een moderator deze naar mij pushen?
Wellicht lost deze update het probleem van mij sensoren (al verwacht ik dat niet, maar nooit geschoten is nooit gescoord).
Reputatie 3
Badge +1
ff tikken op je versie verschijnt er een update knop
Ik zie de oude update nog steeds op me toon scherm bij software. Wanneer is de 4.16.8 beschikbaar dan?
Dave schreef:

Ik zie de oude update nog steeds op me toon scherm bij software. Wanneer is de 4.16.8 beschikbaar dan?

Hoi Dave,

Die eerdere tip werkt niet altijd, omdat de uitlevering van de updates in groepen gaat.
Dus vermoedelijk ben je wat later aan de beurt.

Wacht even op een moderator, die de toewijzing dan even handmatig en eerder voor je regelt.
Brandje schreef:

Dave schreef:

Hoi Dave,

Die eerdere tip werkt niet altijd, omdat de uitlevering van de updates in groepen gaat.
Dus vermoedelijk ben je wat later aan de beurt.

Wacht even op een moderator, die de toewijzing dan even handmatig en eerder voor je regelt.

Heb je in het menu software even gewacht voor een x aantal seconden. Vaak duurt het even voordat de nieuwe update link verschijnt binnen toon. verschijnt hij nog niet dan is hij nog niet toegedeeld aan je toon
Reputatie 3
Badge +1
hij werkte prima bij mij!!!!!
maar ben er klaar mee elke keer die onzinnige updates en die VS die totaal niet werkt.
per 1aug zeg ik toon oo kan mijn €4,50 wel beter gebruiken
Reputatie 5
@Joost en @Dave

De uitlevering van updates gaat in groepen zoals @Brandje aangaf.

Het is mogelijk om de update handmatig te pushen en dat wil ik zeker wel doen, maar vandaag werkt het systeem niet mee 😞. @Dave wil je je klantnummer aanvullen aan jouw profiel?
Ik kom hier morgen op terug! Voor nu een fijne avond toegewenst.

Groet,
Dionne
Reputatie 7
Badge +6
@Dionne,

Je heb een pbtje van me. 😉

Reageer