Skip to main content

Toon up-to-date houden is zo gedaan!

Reputatie 4
  • Community Manager
  • 23 reacties
Het installeren van softwareversie 4.7 is nu voor iedereen mogelijk. In deze video leggen we je uit hoe je Toon een software update geeft.

Zo maak je Toon nog slimmer en klaar voor een toekomst vol nieuwe mogelijkheden. Lees hier het laatste nieuws over de ontwikkelingen op Toon: https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/
Reageer
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic.

43 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
@Lisendy,

Ik neem aan dat de overige updates ook voor "iedereen" beschikbaar komen. Maar dat de 3 nieuwe functies bij abbonement ingegrepen zitten?

Hebben de mensen zonder Toon Abbonement nou niet steeds de storingsbalk inbeeld?
Goeie vraag Ricardo!
Want daar heb ik ook nog geen goed antwoord op gehad.
Als je steeds die die notificatiebalk om je oren krijgt, wordt je niet vrolijk van.
Reputatie 5
@Maiden

De storingsbalk is onderdeel van update 4.7, deze is ook zichtbaar voor Toon gebruikers zonder abonnement.
Folkert schreef:

@Maiden

De storingsbalk is onderdeel van update 4.7, deze is ook zichtbaar voor Toon gebruikers zonder abonnement.

Hoi @Folkert,

Bedankt voor je reactie, maar @mAiden, en zeker ik, bedoelen eigenlijk, dat als straks een Tooneigenaar zonder abo, er voor kiest geen WiFi verbinding te hebben met het SC, wat doet de notificatie balk dan?

Ik hoop dat je die vraag ook kan behandelen.
Reputatie 6
Badge +5
Brandje schreef:

Folkert schreef:

@Maiden

Hoi @Folkert,

Bedankt voor je reactie, maar @mAiden, en zeker ik, bedoelen eigenlijk, dat als straks een Tooneigenaar zonder abo, er voor kiest geen WiFi verbinding te hebben met het SC, wat doet de notificatie balk dan?

Ik hoop dat je die vraag ook kan behandelen.

@Folkert,

Thanks voor het beantwoorden.. Ik bedoelde inderdaad wat @Brandje ookal zei.
Reputatie 5
@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.
Hoi Folkert,
Dit was mijn verwachting ook.
Bedankt voor het aankaarten!
Reputatie 6
Badge +5
Folkert schreef:

@Allen

De storingsbalk, blijft wanneer je geen abonnement hebt en geeft een storing aan wanneer Toon geen WiFi signaal heeft. Ik heb de wens om deze balk aan en uit te zetten al diverse keren voorbij zien komen en heb dit doorgestuurd aan onze productmanagers. Ik begrijp dat Toon gebruikers die de WiFi bewust uitzetten op Toon niet zitten te wachten op een storingsmelding. Ik kaart dit nog eens extra aan.

Daar was ik al bang voor, dankjewel voor het aankaarten voor dit isseu @Folkert.
Reputatie 2
Badge
wanneer de volgende update met de beloofde extra functies !!
thewhale schreef:

wanneer de volgende update met de beloofde extra functies !!

Toen bleef het stil!
Reputatie 3
Badge
Folkert schreef:

@Allen

Reden voor mij om 4.7 niet te gaan installeren! Ik wil overigens voorlopig mijn abonnement gewoon houden, maar mocht ik een keer daarmee willen stoppen, dan krijg ik dus constant zo'n irritante balk in beeld en "verpruts "daarmee de thermostaat.

Ik ben overigens wel benieuwd welke informatie van de cv-ketel wordt doorgegeven in nieuwere versies. Misschien kan Folkert daarover al iets meer vertellen. Voor zover ik begrijp is dat bovendien (cv)-merk gebonden.

ppj
Reputatie 6
Badge +5
ppjaspers schreef:

Folkert schreef:

@Allen

Reden voor mij om 4.7 niet te gaan installeren! Ik wil overigens voorlopig mijn abonnement gewoon houden, maar mocht ik een keer daarmee willen stoppen, dan krijg ik dus constant zo'n irritante balk in beeld en "verpruts "daarmee de thermostaat.

Ik ben overigens wel benieuwd welke informatie van de cv-ketel wordt doorgegeven in nieuwere versies. Misschien kan Folkert daarover al iets meer vertellen. Voor zover ik begrijp is dat bovendien (cv)-merk gebonden.

ppj

Hoi ppj,

Toen ik mee deed aan KetelIQ werd bij mij alles doorgegeven (aanvoer, retour, waterdruk.), maar bij sommige met een Intergas ketel werd de helft niet weergegeven. Ik denk dat het inderdaad CV merk afhankelijk is, of de CV dit alles wel communiceert via OpenTherm.
ppjaspers schreef:

ppj

Hoi Peter-Paul,

Nu met versie 4.8 worden de voor bereidingen getroffen voor de koppeling monitoring van je CV.
De versie 4.9, die nog niet is uitgerold naar de veldtesters zullen duidelijkheid gaan geven wat dat zal zijn. Ik heb geen illusie dat dat analoog de pilot KetelIQ zal zijn.
Mijn vermoede is dat alleen de Toongebruiker geïnformeerd zal worden over storingen/aankomend onderhoud.
Dus nog zeer beperkt. We wachten wel af.
Reputatie 3
Badge
Brandje schreef:

ppjaspers schreef:

ppj

Hoi Peter-Paul,

Nu met versie 4.8 worden de voor bereidingen getroffen voor de koppeling monitoring van je CV.
De versie 4.9, die nog niet is uitgerold naar de veldtesters zullen duidelijkheid gaan geven wat dat zal zijn. Ik heb geen illusie dat dat analoog de pilot KetelIQ zal zijn.
Mijn vermoede is dat alleen de Toongebruiker geïnformeerd zal worden over storingen/aankomend onderhoud.

Ja ik ben benieuwd. Wanneer er uitgebreide informatie over de cv-ketel op te vragen is, dan zou ik de balk met waarschuwingen/storingen nog wel voor lief willen nemen. Maar is het net zo als bij Incomfort ( Intergas-interface) voor particulieren ( alleen vermogen, waterdruk en aantal bedrijfsuren) dan houd ik het bij 4.4. Incomfort voor de installateur geeft deze uitgebreide informatie wel, maar dat is niet voor de consument beschikbaar.

ppj
Reputatie 5
Badge +3
Brandje schreef:

ppjaspers schreef:

ppj

Hoi Peter-Paul,

Als dat zo is zal dat een aardige teleurstelling zijn ... Storingen werden al doorgegeven en onderhoud houd mijn agenda bij ..

Ik hoop echt dat het ketelIQ word met waterdruk, vermogen ect...
ppjaspers schreef:

Ja ik ben benieuwd. Wanneer er uitgebreide informatie over de cv-ketel op te vragen is, dan zou ik de balk met waarschuwingen/storingen nog wel voor lief willen nemen. Maar is het net zo als bij Incomfort ( Intergas-interface) voor particulieren ( alleen vermogen, waterdruk en aantal bedrijfsuren) dan houd ik het bij 4.4. Incomfort voor de installateur geeft deze uitgebreide informatie wel, maar dat is niet voor de consument beschikbaar.

ppj

Hoi Peter-Paul,

Voor als nog zou ik het maar bij 4.4 houden.
De aandacht ligt op onderhoud, dus vermogen en waterdruk zie ik niet verschijnen.
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben benieuwd wanneer de volgende 4.9 beschikbaar komt. Meer dan de scroll bug oplossing en invullen van mijn ketelgegevens zie ik niet als verandering.
Btw: Mijn ketel is deze maand weer in onderhoud geweest en tip-top in orde.
Hoi Theo,

Dat is zeker ook geen verandering.
4.8 is puur een tussen versie om de info te vergaren in Toon, die nodig is voor de onderhoudscontrole, die met 4.9 start.
In mijn ogen een wasse neus, maar voor vele anderen misschien een mooie reminder tvv uitval van je CV.

Tevens krijgen we dan de introductie van de bespaar App.
Reputatie 6
Badge +3
Brandje schreef:

Hoi Theo,

Dat is zeker ook geen verandering.
4.8 is puur een tussen versie om de info te vergaren in Toon, die nodig is voor de onderhoudscontrole, die met 4.9 start.
In mijn ogen een wasse neus, maar voor vele anderen misschien een mooie reminder tvv uitval van je CV.

Tevens krijgen we dan de introductie van de bespaar App.

Het wanneer is nog de vraag dan @Brandje Ton.
Hoi Theo,

Tja dat is inderdaad de vraag, want wij veldtesters weten nog van niets en hebben deze versie 4.9 dus ook nog niet.
Ik ga er van uit dat dat (release notes) eind deze week gecommuniceerd gaat worden via ons eigen platform.
Reputatie 6
Badge +3
Brandje schreef:

Hoi Theo,

Tja dat is inderdaad de vraag, want wij veldtesters weten nog van niets en hebben deze versie 4.9 dus ook nog niet.
Ik ga er van uit dat dat (release notes) eind deze week gecommuniceerd gaat worden via ons eigen platform.

Hoi Ton, hou ons maar op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd!
Reputatie 6
Badge +2
Lisendy schreef:

Het installeren van softwareversie 4.7 is nu voor iedereen mogelijk. In deze video leggen we je uit hoe je Toon een software update geeft.

Zo maak je Toon nog slimmer en klaar voor een toekomst vol nieuwe mogelijkheden. Lees hier het laatste nieuws over de ontwikkelingen op Toon: https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/

Deze kan nu toch wel aangepast worden?
Reputatie 5
@JBB

Wat wil je graag aangepast zien?
Reputatie 6
Badge +3
Folkert schreef:

@JBB

Ik vermoed dat hij bedoelt om 4.7 er niet specifiek in te vermelden.
@Folkert
@JBB
Yobotje schreef:

Folkert schreef:

@JBB

Ik vermoed dat hij bedoelt om 4.7 er niet specifiek in te vermelden.
@Folkert
@JBB

.