Skip to main content

Software update 4.15.6

Reputatie 7
Zojuist is de uitrol van 4.15.6 gestart! Deze uitrol neemt enkele weken in beslag. De releasenotes van de update kun je zo snel mogelijk hier lezen. Deze update bevat bugfixes, visuele en tekstuele aanpassingen. Kun je echt niet wachten op deze update? Laat het dan via dit topic weten.
Reageer

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hij loopt hier binnen Folkert.
Thanks
Reputatie 1
Badge
Hier is hij ook bezig met de update.
Reputatie 7
Badge +6
Na de update mis je bij Software de firmware / Software van de meteradapter?
Je kan nu meerdere meetadapters plaatsen. Bij energiemeting kan je bij je meetadapter de software/firmware uitlezen.

Ik zie overigens geen release notes?
Hier inmiddels toon in de download. Had problemen met zonoptoon dus dat dat komt mooi uit. Opbrengst was toch al verstoord. Zucht
Reputatie 5
Badge +2
Heb hem ook maar eens wakker geschud. Dat toontje weer even een lesje te peren krijgt. Hopelijk let hij goed op 😂😂😂
Reputatie 5
@thehognl

Dat klopt! Goed gezien, je kan meerdere meteradapters koppelen. Bedankt voor melding over de release notes. We hebben op dit moment even wind tegen. De informatie over de nieuwe veranderingen in de software komt er zo snel mogelijk aan.

@mAiden

Bedankt voor het doorgeven, ik ga er direct een melding van maken. Wil je meteradapter opnieuw koppelen? Als dat is gelukt, dan kan je de meteradapter updaten in het scherm ‘Meetmodules’ (i.p.v. Software). Laat het me weten of het is gelukt.

Groet,
Mitchel
Mitchel schreef:

@thehognl

Dat klopt! Goed gezien, je kan meerdere meteradapters koppelen. Bedankt voor melding over de release notes. We hebben op dit moment even wind tegen. De informatie over de nieuwe veranderingen in de software komt er zo snel mogelijk aan.

Ja het waait ook wel flink vandaag.

Mbt. de meerdere meteradapters: je kan dus nu ZonOpToon op een tweede meteradapter zetten zodat de aansluiting daarvoor (plus kwh-meter) niet meer in de meterkast hoeft uit te komen als losse groep. Een kWh-meter met extra meteradapter in een PV-verdeler is dus nu een optie! Of nu ook officieel de Qubino kWh meter bekend wordt gemaakt als optie weet ik niet (http://qubino.com/products/smart-meter/) maar dit is wel in de lijn van verwachting.

Tevens kan je nog een meteradapter plaatsen voor een gasaansluiting die niet in de buurt van de meterkast zit. Dan meet die meteradapter alleen het gas en de meteradapter in de meterkast het stroom.
mAiden schreef:

Na de update mis je bij Software de firmware / Software van de meteradapter?

Hoi Ricardo,@mAiden

Heb je op geavenceerd gedrukt?
Dan zie je toch dit scherm:

Brandje schreef:

Hoi Ricardo,@mAiden

Heb je op geavenceerd gedrukt?

Nee hij zit in het normale software scherm. Had hem al gewezen op het feit dat er nu meerdere meteradapters te plaatsen zijn en dat de informatie van de software/firmware nu via die weg gevonden kan worden.
Maar leuk dat jij ook nog helpt. Hoe meer hulp hoe beter (...)
Reputatie 7
Badge +2
@Brandje je moet eerst upgraden naar 4.15.6 om de nieuwe functionaliteit te zien 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik had 4.15.6 (uitzonderingen daar gelaten) als 1 van de eerste.
Het is gewenning dat het bij Software zat. Door jullie advies even wat verder te kijken, heb ik hem gevonden.

@Mitchel,

Kan jij voor mij checken of mij gasstanden binnen komen? Op Toon komt niks door. Terwijl, Kids hebben douched, cv is aangeslagen, gekookt.
Meteradapter al eens gereset, maar zie nog niks.
Stroom doet wel perfect 👌.
mAiden schreef:

Ik had 4.15.6 (uitzonderingen daar gelaten) als 1 van de eerste.
Het is gewenning dat het bij Software zat. Door jullie advies even wat verder te kijken, heb ik hem gevonden.

@Mitchel,

Kan jij voor mij checken of mij gasstanden binnen komen? Op Toon komt niks door. Terwijl, Kids hebben douched, cv is aangeslagen, gekookt.
Meteradapter al eens gereset, maar zie nog niks.
Stroom doet wel perfect 👌.

Hoi Ricardo,

Heb je wel voor de zekerheid deze nieuwe gewijzigde opties van de 4.15.6 gecontroleerd?
Bij de testers kwam ongewilde wijziging niet voor, maar je weet nooit.

Reputatie 5
@mAiden

De gasstanden komen wel door, dus de meter functioneert naar behoren. Wat ik wel zie is dat het verbruik van gas blijft ‘hangen’ in Toon. Dit is heel eenvoudig op te lossen door de Toon te resetten d.m.v. het indrukken van de resetknop onderaan de Toon en de meteradapter 30 seconden van het stroom te halen. Ook maak ik er een melding van bij de software ontwikkelaar. Laat het me weten als dit niet heeft geholpen.

Fijne avond!

Groet,
Mitchel
@mAiden
Hier had ik dit probleem ook direct na het updaten. Tevens waren alle data op 0.

Na softreset was alles weer correct en liep de data ook weer op
Hè, das een goeie Mark.
Had jij vooraf wel de hiervoor bedoelde opties even bekeken?
Die kwamen voor mij te laat Ton. Had de download al lopen voordat ik de melding van Folkert zag erover. Had nl. al een probleem met veranderende opbrengst pv. Toen ik de update knop zag

Had na update wel eerst alles doorgespit op toon en enkel een signaalprobleem energiemeters ontdekt.

Na controlle en softreset werkte de data weer als vanouds dus waarschijnlijk door de extra toevoegingsoptie meters dat toon de weg even kwijt was

Alles in toon was blanco

Duidelijk Mark!
Bedankt voor je aanvulling.
Wellicht dat je meteradapter in de meterkast een reset nodig heeft.
Haal deze even 30 seconden uit het stopcontact.
Reputatie 4
Badge
Vlekkeloos geüpdate...
Reputatie 4
Badge +1
Meer mensen problemen met de slimme stekkers van neo coolcam deze zijn niet meer beschikbaar in zowel Toon als de app na de update naar 4.15.6 .
Hoi Pieter,

Jij bent volgens mij de 1e die daar melding van maakt. Toen ik overging naar deze versie bleven mijn NeoCoolcams gewoon aanwezig en actief.
Hier ook geen problemen met de coolcams Zijn gewoon beschikbaar en schakelen daar waar nodig
Reputatie 4
Badge +1
Oke bedankt beide .

Hier geeft hij alleen de fibaro nog aan en de rest is niet te schakelen heb er al een geprobeerd te verweideren maar nog niet gelukt zal straks Toon is een softreset geven .
Eigenlijk zou ik voor een harde reset gaan. Dat is even wat rigoreuzer.
Dus Toon®️ ff stroomloos maken.
Suc6

Reageer