Skip to main content

Software update 4.10

Reputatie 6
  • Moderator
  • 576 reacties
Daar is hij dan, de aankondiging voor software update 4.10! Gisteren zijn we langzaam begonnen met de uitrol hiervan, wat betekent dat update de komende dagen ook jullie kant op komt. De bijbehorende releasenotes vinden jullie hier. Mocht je nou niet kunnen wachten, geef ons dan een seintje via dit topic. In dat geval zetten we de update handmatig voor je klaar.

Veel plezier ermee!
Reageer

131 Reacties

Hoi Denise,@Denise

In de releasenotes staat nu:

Toon waarschuwt klanten die gebruik maken van zowel OpenTherm als van Aan/Uit ketels bij een storing door middel van een storingscode.

Tijdens de testperiode begreep ik dat alleen de Toons die OT aangesloten CV’s hebben, deze storingscode doorkrijgen.

Is nu de tekst aangepast of is daadwerkelijk de werking van het cv-profiel gewijzigd?

@mAiden meldde zelfs al dat bij zijn OT CV de codes niet doorkomen.......

Ik heb tijdens de testpetiode ook de gasklep gesloten en bij mij kwam keurig de code 4 plus een SMSje; ook zelfs toen de storing weer verholpen was.
De tekst melding luidde: brander werkt niet; geen gastoevoer of woorden van gelijke strekking. Ik had geen screendump gemaakt.
Reputatie 6
@Brandje

Goeie vraag! In het topic van @mAiden heb ik zojuist vanuit Quby gereageerd. Toon herkent niet alle storingscodes, daar zijn simpelweg te veel merken en type CV-ketels voor. In dat geval zie je storingscode 0 waarbij er geadviseerd om zelf de handleiding te raadplegen en/of contact op te nemen met het onderhoudsbedrijf. Dit geldt voor zowel OpenTherm als Aan/Uit aansluitingen.

Groet, Denise
Oké dus de werking is nu echt uitgebreid ook naar de Aan/uit aangesloten Toon’s.
Duidelijk!
Ja gezien de vele merken en vooral vele types binnen 1 merk zal het de komende tijd dus steeds aankomen op uitbreiden van de database.
Reputatie 7
Badge +5
Hoi persoonlijke assistente ( @Denise) 😂.

Wat fijn dat er eindelijk een officieel topic geopend is.
Mijn ketel is een vreemde eend in dit wereldje. Het is de enigste Nefit ketel die Opentherm communiceert zonder module. Maar gebruik wel Nefit storingscodes. We gaan het zien met de tijd, databases zal wel continue opgevuld worden met allemaal nieuwe storingscodes, bij elke update zal de Toons ook wel bijgewerkt worden dan.

Groetjes,

Ricardo
Hoi @mAiden

Wat dat laatste betreft Ricardo, dat is een continue proces.
Ik heb de werking nagevraagd. Dus hierbij de tip en uitleg hoe eea loopt:

Eneco zorgt voor bijwerken lijst; geldt ook voor opname merk CV en type, in het 1e bestand mbt monitoring CV’s.
Vervolgens gaat Quby nog behoorlijk wat zaken regelen voordat het online komt en toepasbaar is in je CV-profiel.
Daar krijg je verder geen melding van.

Dat is dus niet afhankelijk van een versie-update, hoewel ik daar toch ook wel naar verwijs, want vaak dan pas gaat het je opvallen en houd je er dus makkelijker zicht op.
Anders zou je steeds je CV-profiel moeten checken.
Dat laatste is voor die-hards natuurlijk geen probleem, want zonder update zou je CV-profiel zo maar opeens wel actueel zijn.
Hier werkt de storingsbalk niet, de thermostaat slaat gewoon aan, terwijl mijn intergas hr28 stroomloos is als test.
Toon aangesloten op de Intergas hr28 op het aan/uit protocol.
Reputatie 4
@Ikbenmakkehenkieniet,
Dat is vreemd zeg. Ook na een reset? Graag resetten door de ketelmodule 30 sec uit het stopcontact te halen. Ik hoor het graag!
Sorry, maar voorlopig reset ik ff niks meer.
Gisteravond anderhalf uur bezig geweest om Toon weer gekoppeld te krijgen aan de wifi. Dus je begrijpt dat ik nu ff geniet van een stress loze avond.🙃
Reputatie 7
Badge +5
Doe hier ook de test nu.
Stekker uit stopcontact, cv omhoog gegooid. Tot nu toe stook Toon niet. Geen SMS ontvangen van Toon, terwijl mij 06 bekend is. Nieuwe app ziet de storing ook niet.
mAiden schreef:

Doe hier ook de test nu.
Stekker uit stopcontact, cv omhoog gegooid. Tot nu toe stook Toon niet. Geen SMS ontvangen van Toon, terwijl mij 06 bekend is. Nieuwe app ziet de storing ook niet.

Hoi Ricardo,

Bedoel je met bekend, dat je na deze update 4.10.6 je 06 nr apart nog een keer hebt opgegeven?
Reputatie 7
Badge +5
Brandje schreef:

mAiden schreef:

Doe hier ook de test nu.

Hoi Ricardo,

Bedoel je met bekend, dat je na deze update 4.10.6 je 06 nr apart nog een keer hebt opgegeven?

Hoi Ton,

Inderdaad. Mij 06 staat ingevuld bij CV Ketel profiel. Maar SMS ontvangen doe ik niet, helaas.
Ik doe vanavond ook even de test met het stroomloos maken van de CV.
Hoi @mAiden,

Net de test gedaan. Stroom van de CV af.
1 Minuut later komt de notificatie balk.
5 minuten gewacht maar in dit geval dus geen SMS gehad.

Reputatie 7
Badge +2
Begint het veldtesten pas na de release van een nieuwe versie?
Toonz schreef:

Begint het veldtesten pas na de release van een nieuwe versie?

Whahahaha 😂
Reputatie 7
Badge +5
Brandje schreef:

Hoi @mAiden,

Dat is minder Ton. Dan SMS Toon dus alleen bij kritieke storingen.
mAiden schreef:

Brandje schreef:

Hoi @mAiden,

Dat is minder Ton. Dan SMS Toon dus alleen bij kritieke storingen.

Klopt Ricardo.
Vandaar dat wij ook van Quby puur op die andere storing moesten testen, wat ik je eerder vertelde, om die SMS te genereren.

En daar werkte de SMS ook perfect incl de terugmelding als het weer werkte.
Quby schrijft ook dat als er een SMS wordt gezonden lees je dat in de reactie nav de notificatiebalk.
De storing die jij en ik nu even nabootste heeft die mogelijkheid dus niet.
Neemt niet weg dat ik en ik denk jij ook, die melding via SMS wel zou willen hebben.
Zaak dus om dat warm te houden en aan te kaarten. Ja toch.....?
Reputatie 3
Badge
een update die meer tijd kost dan dat het oplevert dus. Niks nieuws onder de zon.
Reputatie 7
Badge +2
"Geef het volk brood en spelen" kwam zomaar in mij op .....

Wat hebben we nu eigenlijk gekregen voor die extra euro in de maand sinds versie 4.4:
- een verspilchecker die apparaten detecteert die er niet zijn en apparaten die er wel zijn mogelijk ooit eens in de toekomst gaat detecteren. Deze functionaliteit was er al lang via slimme stekkers die nog veel beter werken ook.
- een ketelmonitoring functie waar volgens mij niemand op zit te wachten. Waar wel behoefte aan is wordt niet opgeleverd: ik denk aan de weergave van de waterdruk in het system bijvoorbeeld.
- significant aantal wifi verbindingsproblemen die bovendien resulteren in een fraaie witte balk als bonus.
- Die balk die je nu met de laatste versie wel kan wegklikken als bonus (een giller om dit als nieuwe functionaliteit te verkopen terwijl het alleen een slechte pleister is op een eerder ongelukkig ontwerp)
- Een aantal kapotte print platen in ketels na de laatste upgrades
- Een bizar hoog aantal adviezen op het forum om routers, cv ketels en Toons stroomloos te maken. Het lijkt wel of dit onderhand normal word gevonden. Ik durf te beweren dat er geen enkele andere thermostaat is die zo vaak gereset wordt als de Toon.

Wat hebben we niet gekregen:
- zo'n beetje alles wat al Jaren op de wensenlijst staat waarvan iedere keer wordt gezegd: 'dat nemen we mee'. Waarschijnlijk werd dus bedoeld dat nemen we mee naar de volgende versie van de lijst. Foutje van mij, dat heb ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.

Ik wil weer niet de zeur-Piet uithangen (die zit al in Spanje) maar als ik objectief kijk naar wat er nu aan het eind van het jaar is opgeleverd en dat vergelijk met de beloftes die gemaakt zijn eerder dit jaar dan kan ik het op zijn best naar boven afgerond classificeren als 'teleurstellend'.

Dan heb ik het ook nog niet eens over de apps die nog niets eens half af zijn maar wel al in het veld worden gegooid.

Ik denk dat velen heimwee hebben naar die stabiele versie 4.4 voor EUR 3,50 in de maand 🤔

Wishfull thinking weer van mij waarschijnlijk maar het wordt tijd dat iemand hoog in de boom bij Eneco eens even wat afstand neemt en gaat bekijken of de huidige strategie met Toon wel deugt. De klantenfocus ontbreekt volledig hier. Men bouwt wat men zelf denkt wat goed is voor de klant, zonder enige inbreng van die klant en zonder te luisteren naar de feedback van de klant. Daarnaast moet het hele kwaliteitsproces eens onder de loop worden genomen en zaken pas worden gereleased als ze af zijn en aan alle kwaliteitseisen voldoen. Liever eens per jaar een goed geteste release dan dit drama van de laatste 6 maanden.

Nogmaals, ik geloof in Toon, ik vind het in potentie een heel mooi product. Helaas is Eneco als organisatie nog blijven steken in het ambtenaren tijdperk en hebben ze de boot gemist voor wat betreft klantgerichtheid en digitalisering in vergelijking met moderne retailers.
Je gaat niet met de tijd mee als je apps maakt, je gaat met de tijd mee als je apps maakt die de behoeften van je klant dekken en er ongemerkt altijd zijn en hun werk doen. Alleen Toon klanten maken routers en CV ketels zo vaak stroomloos.......dat moet genoeg zeggen.

Ik hou mijn hart vast als Eneco mogelijk verkocht gaat worden: of de nieuwe eigenaar haalt de bezem er goed doorheen en maakt er wat moois van of de nieuwe eigenaar kapt met die onzin en haalt de stekker eruit. Ik ben er nog niet zo gerust op........

Zo, dit lucht weer op.... Dank voor de aandacht voor diegenen die helemaal tot hier zijn gekomen.
Toonz schreef:

Men bouwt wat men zelf denkt wat goed is voor de klant, zonder enige inbreng van die klant en zonder te luisteren naar de feedback van de klant.

Er is ook nooit een enquête of tevredenheidsonderzoek rondom de Toon geweest.
Reputatie 7
Badge +2
Berny schreef:

Er is ook nooit een enquête of tevredenheidsonderzoek rondom de Toon geweest.

Dat heeft ook alleen maar zin als je bereid bent iets met de resultaten te doen. Dat vergt een cultuuromslag bij Eneco vrees ik.
Hier zit ik nog steeds met een doode app. Niks geen verspillmanager, niks geen inzicht.

@Denise is er nu eindelijk duidelijkheid waarom de app niet werkt. Duurt nu al veel te lang, en je betaald er nu wel voor
Reputatie 4
@ikbenmallehenkieniet, wil je de toegang op Toon aanzetten via Menu > Toon support? Ik hoor graag wanneer deze aanstaat, dan maak ik een melding aan van dit probleem!
Reputatie 4
@mpleizr, wat zie je precies als je de app start? Doet hij helemaal niets?
Reputatie 3
Badge +1
@Kelly

kan je bij mij ook eens kijken heb de app nu 10dagen en alleen de koelkast heeft hij gevonden

toegang staat aan

dank je

Reageer