Skip to main content
Vraag

Software bug in versie 4.9 melden.

In versie 4.9 zit bij mij een vervelende bug, in de nachtelijke uren en wanneer ik niet thuis ben is de wifi uitgeschakeld.
Wanneer de wifi weer aangezet word, zoekt en verbind Toon zelfstandig weer met de wifi... Althans met de voorgaande firmware versies wel. Sinds firmware versie 4.9 moet ik Toon telkens handmatig opnieuw opstarten/resetten om hem verbinding te laten maken met de wifi.
Graag deze bug doorgeven aan Quby.
Reageer

59 Reacties

Reputatie 6
Dag @Ikbenmallehenkieniet,

Bedankt voor het doorgeven, ik speel dit door naar Quby. Wanneer ik hier nieuws over heb, laat ik je het volgende week weten.

Groet, Denise
Reputatie 6
@Ikbenmallehenkieniet

Kan je je klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Op deze manier kan Quby uitsluiten dat het niet om een issue gaat wat alleen betrekking heeft op jou.

Groet, Denise
Beetje laat, maar klantnummer staat nu vermeld.
Reputatie 6
@Ikbenmallehenkieniet

Bedankt! Ik laat het je weten zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen.

Groet, Denise
Reputatie 6
@Ikbenmallehenkieniet

De ontwikkelaars hebben het nog niet eerder gehoord, maar ze doen hier graag meer onderzoek naar. Wil je hiervoor de externe toegang aanzetten op Toon?

Groet, Denise
Helemaal vergeten aan te zetten, hij staat nu open.
Reputatie 6
@Ikbenmallehenkieniet

Bedankt, ik geef het door!

Groet, Denise
Reputatie 6
@Ikbenmallehenkieniet

In de eerstvolgende update zit een verbetering in de software omtrent de internetverbinding. Het advies vanuit de ontwikkelaars is om deze update uit te voeren zodra hij voor je klaarstaat. Mocht je er hierna nog steeds last van hebben, dan lezen we het graag terug.

Groet, Denise
Dank je wel Denise. 👍🏻
Reputatie 7
Badge +6
Hier loop 4.10.6 inmiddels binnen. Je zou is kunnen kijken bij Menu / Instellingen / Software
Reputatie 4
Badge +2
mAiden schreef:

Hier loop 4.10.6 inmiddels binnen. Je zou is kunnen kijken bij Menu / Instellingen / Software

4.10??? Sinds wanneer is deze er dan? Ik heb er nog niks over gelezen...
Reputatie 7
Badge +6
RalfR schreef:

mAiden schreef:

4.10??? Sinds wanneer is deze er dan? Ik heb er nog niks over gelezen...

Sinds ongeveer uurtje draai hij op mij Toon.
Meestal is de uitrol sneller, dan een topic.
Kan ook zijn dat die nog niet klaar staat voor je. Updaten gebeurd gefaseerd.
Reputatie 4
Badge +2
mAiden schreef:

Sinds ongeveer uurtje draai hij op mij Toon.
Meestal is de uitrol sneller, dan een topic.
Kan ook zijn dat die nog niet klaar staat voor je. Updaten gebeurd gefaseerd.

Oke bedankt voor de info. Heb hem gelijk in het desbetreffende topic gevraagd.
Reputatie 1
Badge +1
Hier is 4.10 ook binnen
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook versie 4.9.23 met een WiFi probleem..... Geen connectie sinds deze versie 2 weken geleden op mijn nieuwe TOON is binnengehaald.
Alle tips en 'oplossingen' al geprobeerd maar helaas......
Dus hoe krijg ik nu die update binnen??? ........ 😡
RobW schreef:

Ik heb ook versie 4.9.23 met een WiFi probleem..... Geen connectie sinds deze versie 2 weken geleden op mijn nieuwe TOON is binnengehaald.
Alle tips en 'oplossingen' al geprobeerd maar helaas......
Dus hoe krijg ik nu die update binnen??? ........ 😡

Hoi @RobW
Je zou je ook hier kunnen aanmelden.
Misschien dat dat sneller:

https://forum.toon.nl/software-updates-26/is-mijn-toon-up-to-date-109?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 3
Badge +1
Maar hoe krijg ik deze update vervolgens dan binnen zónder WiFi verbinding ?
RobW schreef:

Maar hoe krijg ik deze update vervolgens dan binnen zónder WiFi verbinding ?

Als je WiFi het niet doet zou je of de hotspot via je smartphone kunnen proberen of een lan-kabeltje op je modem en Toon aansluiten.
Reputatie 3
Badge +1
Alles al meerdere keren geprobeerd :
Hotspot : D01
LAN : D03 (en wordt volgens sommigen door Eneco ook niet toegestaan om via UTP te verbinden)
Inmiddels contact met Moderator @Denise dus ik hoop dat een monteur het kan oplossen of anders een nieuwe TOON zal aansluiten.
wanneer ik met de 4.8 en de 4.9 firmware weer verbinding wou krijgen, moest ik de Toon via het menu instellingen/software en dan op de onderste optie Toon herstarten drukken.
Hierna kon ik weer gewoon verbinding maken met de wifi.
Succes.. 👍🏼

Vooral niet op de daar bovengelegen optie Fabrieksinstellingen drukken, dan ben je al je gegevens kwijt.

Je kan trouwens gerust verbinding maken via een utp kabeltje... deze verbinding is veel stabieler dan een wifi verbinding. Jammer dat de Eneco medewerkers elkaar allemaal zo tegen spreken.
Maar dat krijg je als jij je personeel laat werken via een callcenter. 🙄
Hoi Rob,@RobW

Dan ben je in goede handen.
Die “sommigen” weten er helaas echt niets van!
Je kan gewoon met een utp-kabel Toon met je modem verbinden, neem dat van mij maar aan!
En dat werkt als een speer!

Krijg je dan toch D03 dan zit het probleem of in Toon of het SC. Dat laatste heeft Eneco in eigen hand; het andere wordt dan vervanging Toon.
Zou wel jammer zijn ivm verlies van je opgebouwde historie.
Reputatie 3
Badge +1
Dat is dan (voor TOON althans) hetzelfde als op het zwarte knopje drukken (onderaan TOON) of de CV module even 1 min. uit stopcontact ???
Het 1e is een zachte reset en zou ik afraden.
Altijd een harde reset geven door je Toon module bij je CV 1 a 2 minuten stroomloos te maken.
Daarbij verlies je geen historie
Mooier is om meteen je modem gelijktijdig stroomloos te maken ivm D03.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje schreef:

Je kan gewoon met een utp-kabel Toon met je modem verbinden, neem dat van mij maar aan!
Krijg je dan toch D03 dan zit het probleem of in Toon of het SC. Dat laatste heeft Eneco in eigen hand.

Ik krIjg via UTP wèl verbinding met mijn router, maar inderdaad niet met SC...
Dus niet kunnen verbinden via WiFi ligt dus blijkbaar niet aan mijn router ....
RobW schreef:

Dat is dan (voor TOON althans) hetzelfde als op het zwarte knopje drukken (onderaan TOON) of de CV module even 1 min. uit stopcontact ???

Ik vond via het menu makkelijker gaan... ieder zo zijn manier. 🙂

Reageer