Skip to main content

Opmerkingen omtrent aankomende Toon Software update 4.11.6

Toon eerste bericht Reageer
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic.

41 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
mAiden schreef:

AadjeB schreef:

Er is ook geen probleem met statische IP nummers.
Alleen als je dat gaat doen voor je netwerk moet je zelf zorgen dat er geen dubbele IP nummers gebruikt worden, daarom wordt er gebruik gemaakt van een DHCP server, heel internet werkt hier mee, miljoenen intranet netwerken van bedrijven, en de Toon kan er niet mee werken ?

Bullshit. Als jij 192.168.0.100 al statisch heb, moet je gewoon opletten dat je deze niet dubbel koppel. Daarbij hebben tegenwoordige routers de functie, die je attenderen op feit dat dat IP al in gebruik is. Dus IP conflicten zijn uitgesloten.

Daarom gebruik je ook een DHCP server in een netwerk, ongelofelijke keukentafel techniek van jouw.
en als je printers gebruikt die geen IP nummer kunnen aanvragen dan geef je ze een IP nummer handmatig, prima, maar alle apparaten die dat niet nodig hebben daar ga je niet een vast IP nummer aan toekennen
Reputatie 2
Badge +1
AadjeB schreef:

mAiden schreef:

AadjeB schreef:

Alleen als je dat gaat doen voor je netwerk moet je zelf zorgen dat er geen dubbele IP nummers gebruikt worden, daarom wordt er gebruik gemaakt van een DHCP server, heel internet werkt hier mee, miljoenen intranet netwerken van bedrijven, en de Toon kan er niet mee werken ?

Bullshit. Als jij 192.168.0.100 al statisch heb, moet je gewoon opletten dat je deze niet dubbel koppel. Daarbij hebben tegenwoordige routers de functie, die je attenderen op feit dat dat IP al in gebruik is. Dus IP conflicten zijn uitgesloten.

Daarom gebruik je ook een DHCP server in een netwerk, ongelofelijke keukentafel techniek van jouw.
en als je printers gebruikt die geen IP nummer kunnen aanvragen dan geef je ze een IP nummer handmatig, prima, maar alle apparaten die dat niet nodig hebben daar ga je niet een vast IP nummer aan toekennen

IP conflicten zijn altijd uitgesloten, je gaat me toch niet vertellen dat Toon niet werkt omdat hij een 'gebruikt' IP nummer ontvangt van de DHCP server haha
Reputatie 7
Badge +5
AadjeB schreef:

Dan heb je een aardige administratie, maar dat is jouw keus natuurlijk, ja er is een 'scope' , dat is een gebied waarin de DHCP server blijft met zijn IP adressen.

Geen administratie voor nodig. Print-server houdt exact bij welke printers er zijn, welke IP deze hebben. Mocht er wat zijn, vraag ik om de printer naam (AMSPRNT0007 bijvoorbeeld), ik weet exact welk IP, welk merk.
Op jou manier zal ik een berg werk hebben.. Nog niet te denken aan de 34 Citrix servers die er draaien..
@AadjeB

Haha jij bent een grapjas!
Doe jij het op jouw manier; doen wij het op onze manier. Opgelost toch!
Reputatie 7
Badge +5
AadjeB schreef:

AadjeB schreef:

mAiden schreef:

AadjeB schreef:

IP conflicten zijn altijd uitgesloten, je gaat me toch niet vertellen dat Toon niet werkt omdat hij een 'gebruikt' IP nummer ontvangt van de DHCP server haha

IP conflicten zijn niet altijd uitgesloten. Zeker niet als je DHCP niet correct geconfigureerd is. Toon draait vanaf 4.11 alleen een script, zodat die je router niet onnodige verzoeken stuurt. Router dit dan weer block, waardoor je dus weer een D01 melding heb
Reputatie 2
Badge +1
mAiden schreef:

AadjeB schreef:

Dan heb je een aardige administratie, maar dat is jouw keus natuurlijk, ja er is een 'scope' , dat is een gebied waarin de DHCP server blijft met zijn IP adressen.

Geen administratie voor nodig. Print-server houdt exact bij welke printers er zijn, welke IP deze hebben. Mocht er wat zijn, vraag ik om de printer naam (AMSPRNT0007 bijvoorbeeld), ik weet exact welk IP, welk merk.
Op jou manier zal ik een berg werk hebben.. Nog niet te denken aan de 34 Citrix servers die er draaien..

dat is toch prima zoals jij dat allemaal geregeld hebt.
Maar de doorsnee Toon gebruiker heeft gewoon een modem met DHCP server en geen 98 citrix servers, 128 print servers , dus Toon behoort gewoon met modem/router te kunnen werken, zoniet is er iets in de Toon fout
En die doorsnee Toon gebruiker heeft soms baat bij een statisch IPadres en als dat voorkomt dat er steeds een D01 komt, dan is er veel gewonnen.
En nu met dat aankomende script gaat het wellicht zonder statisch IPadres.
De toekomst zal het uitwijzen.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

@AadjeB

Er is hier niemand die grapjes maakt Ton, maar prima hoor
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

En die doorsnee Toon gebruiker heeft soms baat bij een statisch IPadres en als dat voorkomt dat er steeds een D01 komt, dan is er veel gewonnen.

Daar ben ik het ook met je eens, als het helpt is het prima
AadjeB schreef:

Brandje schreef:

@AadjeB

Ik dacht het wel je riep trots: ha, ha....
Maar zoals ik al voorspelde een zinloze discussie.
AadjeB schreef:

Brandje schreef:

Daar ben ik het ook met je eens, als het helpt is het prima

Kijk nu zijn we er!
Een duim verdient.
Kijk en dat alles heeft Denise gewoon even verduidelijkt, dat is alles.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

AadjeB schreef:

Brandje schreef:

@AadjeB

Ik dacht het wel je riep trots: ha, ha....
Maar zoals ik al voorspelde een zinloze discussie.

Ja Ton, inderdaad zinloos, de discussie is pas zinnig zodra je gelijk krijgt, is ook prima jongens
Een gelijk krijgen is nergens voor nodig!
Grappig dat jij dat overigens denkt........

Als je even terug leest, stelde ik simpel; jij doet het op jouw manier, vele anderen op hun manier.🤔

Heeft dus niets, maar dan ook niets met gelijk krijgen te maken, maar met het doen/maken van keuzes🤔😏
Wat weer een slap geleuter hier, het is weer echt een welles nietes spelletje.... 😒
Reputatie 4
Badge
...................................
Reputatie 6
@all

De update wordt vanaf vandaag gefaseerd uitgerold. Zie ook het topic erover.

Groet, Denise