Skip to main content
Vraag

Werkt Toon ook met KlikAanKlikUit (Trust SmartHome) en Ikea Tradfri lampen? Beiden Zigbee Compatible...

Ik heb zowel KAKU als IKEA lampen welke via het Zigbee protocol werken net als de Philips HUE, werkt dit dan ook met de Toon?
Reageer

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dit gaat zo goed als zeker niet werken met Toon. Je zou kunnen proberen om dit werkend te krijgen met Triggi. Triggi heeft zowel support voor KAKU als voor Trust.
Door Triggi kan je er wel trigs aan binden die reageren in samenwerking met Toon.
Reputatie 5
Badge +2
mAiden schreef:

Dit gaat zo goed als zeker niet werken met Toon.

ook niet als je ze koppelt met je Hue bridge?
mmm, vreemd...

wat is dan de reden dat dit wel met HUE werkt en niet met KAKU danwel IKEA? Deze werken namelijk wel samen, dus HUE met KAKU en IKEA...
Ze werken toch samen met het Zigbee protocol, of heeft Philips ook nog een 2e protocol ondersteuning?
Reputatie 7
Badge +6
EdwinKort schreef:

mAiden schreef:

Dit gaat zo goed als zeker niet werken met Toon.

ook niet als je ze koppelt met je Hue bridge?

Hue bridge zou opzich moeten kunnen, inderdaad.
Maar Toon ondersteunt geen andere bridge dan de Hue bridge.
blijft nogsteeds vreemd aangezien ze alledrie ZIGBEE ondersteunen en dit is toch een wereldwijde standaard? Of hebben ze allemaal een kleine afwijking in de standaard?
Reputatie 7
Badge +6
kb-net.nl schreef:

blijft nogsteeds vreemd aangezien ze alledrie ZIGBEE ondersteunen en dit is toch een wereldwijde standaard? Of hebben ze allemaal een kleine afwijking in de standaard?

Heb de andere bridge al eens proberen te koppelen aan Toon?
Ik heb nog geen Toon, maar wou eerst zeker weten of dit gaat werken voor ik Toon in huis toelaat...

Ik heb nu een KAKU ICS-2000 met KAKU lampen en IKEA Tradfri Lampen en wil dus zeker weten of dit gaat werken.

Maar merk steeds meer dat ik mijn KAKU beter kan vervangen voor de Homey, die schijnt wel goed te werken met Toon en meerdere systemen.
Reputatie 7
Badge +6
kb-net.nl schreef:

Ik heb nog geen Toon, maar wou eerst zeker weten of dit gaat werken voor ik Toon in huis toelaat...

Ik heb nu een KAKU ICS-2000 met KAKU lampen en IKEA Tradfri Lampen en wil dus zeker weten of dit gaat werken.

Maar merk steeds meer dat ik mijn KAKU beter kan vervangen voor de Homey, die schijnt wel goed te werken met Toon en meerdere systemen.

KAKU ICS-2000 werk ook uitstekend met Triggi..

https://triggi.com/over/

Triggi werkt ook uitstekend met Toon, zo kan je toch 2 apparaten met 1 app bedienen?
maar kan ik dan met toon ook mijn lampen en zo schakelen?
Reputatie 1
Badge
Ik schakel mijn vier IKEA Tradfri Lampen en twee Hue allemaal via mijn Toon.

Groeten, Johan

Reageer