Skip to main content
Vraag

Triggi / Olisto en de boiler programmeren.

Reputatie 1
Badge +1
Beste allen,

Er is een Toon en een beschikbare Fibaro stekker. De Olisto app maakt het compleet.
Graag zou ik de keukenboiler bv 3 x daags willen laten opwarmen. 's Ochtends voor het ontbijt, rond de middag en eind vd middag tot bv 21.00 uur.
* Creeer een nieuwe trigg >
* Als: (Voeg toe):conditie > "Tijd & dag"
* Tijd is tussen > 07:00
>08:00
* "Gebruik deze conditie"
* Dan
* Voeg toe
*TOON
* Toon slimme stekker
* aan
*Gebruik deze actie
* Fibaro stekker 6
* Gebruik deze actie
* Ik ben klaar
* Activeer deze trigg

Tot zover geen probleem, alleen . . . . . . de schakelaar gaat wel aan maar nooit meer uit!
Uiteraard zie ik iets verkeerd ( al uren!) Maar wat?
(de stekker is wel gekoppeld aan TOON en is daar ook aan en uit te schakelen via het paneel.)
Dit is toch wel op te lossen beste mensen op deze mooie dag?
Reageer

19 Reacties

Hoi Jaap,

Ik doe het zelfde met m’n close inboiler.
In jouw geval zou ik niet met een tussentijd werken, maar een Aan schakeltijd en bv 15 minuten later een Uitschakeltijd cq enige uren later een Uitschakeltijd.
Kost een Trigg extra (uiteindelijk ongeveer 6 Triggs) maar dat maakt niet uit en ik vind dat je dan beter overzicht houdt. En Olisto schrikt niet van een Trigg meer of minder.

Reputatie 7
Badge +6
Je kan tegenwoordig als je Expert mode aanzet ook met timers werken. Zo kan je een timer inbouwen die na 15min stekker weer uitzet in een nieuwe trig.

1 ding is wel belangrijk, er dien een trig aanwezig te zijn die commando uit geef aan de stekker.
Klopt Ricardo, maart de ts heeft een grotere tijdspanne nodig.
Dan is ff Aan en op een x-moment weer Uit de meest makkelijke methode.

In mijn geval wil ik ff nog gebruik maken van het Daltarief.
Reputatie 1
Badge +1
Hartelijk dank! Helemaal gelukt! Zo kan het dus ook.
Wat fijn dat er al zo snel positief meegedacht wordt.
Is er ergens een "databank" om bestaande Triggs naar je app te halen?
Jaap van B. schreef:

Hartelijk dank! Helemaal gelukt! Zo kan het dus ook.
Wat fijn dat er al zo snel positief meegedacht wordt.
Is er ergens een "databank" om bestaande Triggs naar je app te halen?

Graag gedaan. 👍😏
Kijk op Olisto.com ze hebben een eigen platform.
Reputatie 1
Badge +1
Zijn we nog even: Het tijdschema met de keuken boiler werkt. Maar wat blijkt nu: als ik buiten de geprogrammeerde tijden de boiler wil aanzetten via Toon of de app schakelt deze na 2 seconden weer uit. 2350 watt gebruik. RARa?
Dat is opzich vreemd.

Tussen door een slimme stekker wijzigen van status doe ik meermalen per dag. Nooit een probleem.
Heb je de Trigg gecontroleerd?
Reputatie 7
Badge +6
Jaap van B. schreef:

Zijn we nog even: Het tijdschema met de keuken boiler werkt. Maar wat blijkt nu: als ik buiten de geprogrammeerde tijden de boiler wil aanzetten via Toon of de app schakelt deze na 2 seconden weer uit. 2350 watt gebruik. RARa?

Zou je voor mij eens een screenshot willen plaatsen van je trig? Kan ik is kijken of ik wat raars zie.
Ik lees zijn tekst nog even terug.
Na 2 sec weer uit.....
Is dat de slimme stekker of de boiler waarbij de Netbeheerder dag of nachtstroom schakelt?
Reputatie 1
Badge +1
Zie je iets afwijkend?
Reputatie 1
Badge +1
De boiler is dan een uur uit. Heeft alleen een stekker verbinding. (nu met een Fibaro stekker) Die gaat toch tot 2500 watt?
De wcd staat op een eigen groep. En gaat wel aan zonder Fibaro
De Fibaro kan een piekvermogen tot 3000 Watt hebben, maar als de boiler opstart zou dat m.i wel eens hoger kunnen zijn. En hoe lang de Fibaro dat piekvermogen moet verdragen en of die dat wel kan; is mij onbekend.
En dan gok ik er op dat de Slimme stekker "overleden" is.

Reputatie 1
Badge +1
Oeps. OK. Gelukkig was het water warm vanochtend. Dus geen overleden stekker.
Bedankt voor het meedenken!
Dat is dan toch weer een goed bericht!
En Jaap @Jaap van B. is je issue nu over?
Kan nu los van een Trigg nu wel de slimme stekker (eventueel op afstand) apart bedienen?
Reputatie 1
Badge +1
Van de laatste 2 dagen heeft Fibaro/Toon 2x een schakeling overgeslagen. oa vanmorgen was het water niet opgewarmd van de boiler. Misschien komt dat doordat de stekker onderin een keukenkastje zit en tussen de stekker en Toon zit ook nog een muur.
Als dat de enige slimme stekker is dan kan het zWave netwerk zwak zijn.
Meerdere slimme stekkers in de buurt zorgen voor versterking van dat netwerk met name bij zWave Plus.

Ik heb er bv 2 onder de keuken zitten achter de plint en er zit ook een muur tussen, maar weigering heb ik nog nooit gehad.
Wel zit een rookmelder in de buurt van keuken/woonkamer, die zorgt ook voor zWave versterking.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zal het de komende dagen nog eens testen met een andere stekker of via een wcd buiten het keukenblok.
Er kan natuurlijk ook een simpele tijdschakelaar tussen 😂 maar wil eerst uitzoeken wat het probleem is.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb 3 stuks van everspring an158, deze werken ook perfect op Toon. Staan hier op de wasmachine, vaatwasser, droger gekoppeld. Deze gaan tot maximaal 3.000w

http://www.domotica-store.nl/Webwinkel-Product-25281505/Everspring-AN-158-Z-Wave-tussenstekker-schakelaar-met-verbruiksmeting.html

Reageer