Skip to main content
Vraag

Thermosstaatkraan

Komt er in de toekomst ook slimme thermosstaatkranen.
Ik zou het wel makkelijk vinden om de temperatuur te kunnen regelen per kamer.
En dit te kunnen doen via toon.
Reageer

5 Reacties

Je bedoelt dus de bediening via Toon®️.
Een bekende wens.
Of die ooit vervult zal worden is niets van bekend.

Wil je dit echt dan zou ik er niet op wachten, maar kiezen voor andere systemen die daar beter voor toegerust zijn

Kijk maar eens bv naar Tado.

Wat ook te overwegen is om met 2 thermostaten te werken. Toon®️ voor bv de huiskamer en een ander systeem voor thermostaat kranen voor de overige kamers. Sommige CV’s zijn geschikt voor aansluiting 2 thermostaten; ze kunnen dan geheel afzonderlijk van elkaar je CV aansturen.
Bedankt. Ik zal eens kijken. Ik heb ook klikaanklikuit en werk ook via olisto. Het zou mooi zijn als ik dan de verwarming dan ook kan bedienen voor verschillende kamers.

Groetjes Guido
Suc6 en graag gedaan!
Reputatie 6
Hoi @GuidoFenna,

Welkom op de Toon community en super dat je jouw vraag hier stelt!
Voor nu zijn er, zoals @Brandje aangaf, geen vooruitzichten wat betreft Toon i.c.m. thermostaatkranen.

Wellicht dat de toekomst ons zal verrassen?

Groet, Urgel
Urgel schreef:

Wellicht dat de toekomst ons zal verrassen?

De toekomst niet maar Eneco wel denk ik 😃

Laten we elkaar niet voor de gek houden. De firmware 4.15.2, die inmiddels in veld test aanwezig is, bevat al SRTV (smart thermostat radiator valve) code. Het is nog niet af maar laat zien dat er wel (zeer positieve) ontwikkeling door Quby/Eneco gedaan wordt.

Ik zou zeggen, doe er niet geheim over en publiceer gewoon een roadmap. Je hoeft je nergens aan te houden.

Reageer