Skip to main content

Ricardo zijn duurzame en slimme woning met Olisto en Toon

Reputatie 4
Badge +1
  • Toon kenner
  • 56 reacties
Één van de meest enthousiaste Olisto en Toon gebruikers (Ricardo ook wel bekend als @mAiden) is bezig om vrijwel zijn hele huis te automatiseren en daarom vroeg ik hem of hij het leuk zou vinden om hier meer over te vertellen.

Ricardo vond het leuk om hier over te vertellen en daaruit is een uitgebreid artikel ontstaan wat ik heb geschreven voor op de Olisto website.

In het artikel ( https://olisto.com/ricardo-zijn-slimme-woning-met-olisto/ ) lees je over Ricardo zijn triggs voor zijn Toon thermostaat voor extra comfort (en om te kunnen besparen wat natuurlijk iedereen graag doet). Vervolgens lees je over Ricardo zijn trigg voor zijn vaatwasser die hij slimmer gemaakt heeft.

Daarna lees je wat Ricardo in de toekomst nog van plan is te gaan doen met Olisto. Wellicht doe je hier inspiratie mee om jouw huis slimmer, comfortabeler of duurzamer te maken!

Is jouw huis al slim met onder andere Olisto en Toon?

Is dit interessant voor één van de mede forumgebruikers? Laat het ze dan vooral hieronder weten.
Reageer

11 Reacties

Hoi Jelmer,

Ja Ricardo gaat heeeeel ver.
Inspirerend om dit verhaal te lezen.
Ik dacht met rond de 40 Triggs aardig bezig te zijn, maar hij gaat stukken hoor, door dus gebruik van zijn Rpi’s.

Goed dat je dit verhaal van hem hier plaatst!
En complimenten aan @mAiden
Reputatie 4
Badge +1
Dankjewel @Brandje!

Zo hopen we samen weer andere Toon en/of Olisto gebruikers te kunnen inspireren. Natuurlijk kan je ook met een paar eenvoudige triggs beginnen, want Ricardo is zoals jij ook aangeeft wel een hardcore user/fan die inmiddels zijn hele huis slim aan het maken is! 😁

Je kunt natuurlijk als beginner wat basis triggs maken voor je thermostaat, verlichting en stekkers.
Mocht iemand hulp nodig hebben dan hoor ik het graag!
Zeker Jelmer!👍
Er zijn altijd forumleden die Olisto gebruikers kunnen helpen en of verwijzen naar het Olisto forum.
Wat dat aan gaat hoeft niemand met een vraag te blijven zitten.
Niet voor niets schrijf ik vaak: "de mogelijkheden van Olisto zijn bijna onbegrensd😉"
Reputatie 4
Badge +1
Brandje schreef:

Zeker Jelmer!👍
Er zijn altijd forumleden die Olisto gebruikers kunnen helpen en of verwijzen naar het Olisto forum.
Wat dat aan gaat hoeft niemand met een vraag te blijven zitten.
Niet voor niets schrijf ik vaak: "de mogelijkheden van Olisto zijn bijna onbegrensd😉"

Altijd leuk om te lezen dat jij en Ricardo en een aantal andere zo enthousiast zijn! Bedankt daarvoor.☺
Hoi Jelmer,

Ik zal de nu bij mij in de maak zijnde Trigg inzake "Gaan Douchen" hier ook eens plaatsen om wellicht ook iemand op Olisto gedachten te brengen.

Heb net 2 Slimme stekkers voor o.a. Uitschakelen Oplader gemaakt, dus ik moet weer even in China gaan bestellen; heb de smaak te pakken (ben nog lang niet bij de 230 op Toon), maar nu ook inbouw slimme stekkers nodig.

Dit wordt de Trigg:

1)Knop "NOW" Douchen Aan
2)Locatie Thuis Aan
3)Accespoint 1e etage Aan
4)Badkamer AirPort Aan
5)Mechanische afzuiging van Laag naar Hoog
6)Badkamer wandkachel Aan indien temp lager dan 10 grd

Helaas, de thermostaat douchekraan moet ik zelf nog even bedienen; incl de douchespons en badhanddoek😋 ha, ha
Reputatie 4
Badge +1
Brandje schreef:

Hoi Jelmer,

Ik zal de nu bij mij in de maak zijnde Trigg inzake "Gaan Douchen" hier ook eens plaatsen om wellicht ook iemand op Olisto gedachten te brengen.

Heb net 2 Slimme stekkers voor o.a. Uitschakelen Oplader gemaakt, dus ik moet weer even in China gaan bestellen; heb de smaak te pakken (ben nog lang niet bij de 230 op Toon), maar nu ook inbouw slimme stekkers nodig.

Dit wordt de Trigg:

1)Knop "NOW" Douchen Aan
2)Locatie Thuis Aan
4)Badkamer AirPort Aan

Helaas, de thermostaat douchekraan moet ik zelf nog even bedienen; incl de douchespons en badhanddoek😋 ha, ha

Mooie trigg @Brandje. Mocht je hem gemaakt hebben kan je dan ook de shared trigg delen?
Jelmer schreef:

Brandje schreef:

Hoi Jelmer,

Dit wordt de Trigg:

1)Knop "NOW" Douchen Aan
2)Locatie Thuis Aan
4)Badkamer AirPort Aan

Mooie trigg @Brandje. Mocht je hem gemaakt hebben kan je dan ook de shared trigg delen?

Ja ga ik zeker, doen, helaas moet ik nog wachten op aanvullende inbouw slimme stekkers uit China.
Komt goed.
Reputatie 5
Badge +2
Deze triggs maar overgenomen, op die van de vaatwasser na. Nog geen slimme stekkers, en voor ik die kan monteren moet de hele vaatwasser uitgebouwd gaan worden.
Hoi Edwin,
Is dat laatste wel waar?
In de meeste gevallen kan je via het laten weghalen van de plint, de wcd bereiken en slimme stekker insteken.

Hoewel............schiet mij op eens te binnen; je keuken is vermoedelijk aangepast en die plint ontbreekt zelfs , denk ik.
Reputatie 5
Badge +2
Is een aangepaste keuken, waarbij een en ander op nogal vreemde plaats is geplaatst door de 'aannemer'. (Ik vermoed dat de vorige bewoners dit zelf allemaal hebben gedaan). De vaatwasser is trouwens een inbouwmodel.
Oké Edwin, idd realiseerde ik mij dat opeens bij jou. Dat maakt het een stuk lastiger.

Bij mij is het overigens ook een inbouwmodel, maar die staat op een sokkel, waardoor de losse plint verwijderbaarheid is. Erg makkelijk om je stroomvoorziening te benaderen.

Reageer