Skip to main content
Beantwoord

Osram Lightify Smart+aan/uit plug

Reputatie 6
Badge +4
Iemand al ervaring met deze (slimme) stekker?
Is deze te koppelen aan Toon middels de Hue bridge @Eneco en is deze te ook nog eens te gebruiken met Triggi @Frank van Olisto ?

Wil je kerstverlichting, koffiezetapparaat of geluidsysteem schakelen? Of heb je nog een armatuur waar geen Hue lamp in past? Schakel deze dan nu aan en uit met de Smart+ Plug. Je kan tot maar liefst 3680 Watt (/16A) schakelen met deze Hue compatible Plug.

Te koop voor nog geen 30 euro.
icon

Beste antwoord door Frank van Olisto 30 oktober 2017, 10:46

Hi, dat is een interessant product.
Wij hebben geen apart Osram kanaal op dit moment. Als hij werkt via de Toon (dat weet ik niet) dan is hij zichtbaar als smart plug in Triggi en via ons te bedienen...
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Frank

Bekijk origineel
Reageer

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Nog geen ervaring mee, maar ga wel is even kijken waar deze te bestellen zijn, wat prijskaartje is..

EDIt:

Eerste hit was al raak:

https://www.goedkopermetled.nl/osram-4052899290877-lightify-plug.html?gclid=EAIaIQobChMI7YbM0oCW1wIVw50bCh2VowicEAQYBCABEgLltPD_BwE
Reputatie 6
Badge +4
https://www.beaumotica.nl/osram-lightify-smart-plug-4058075036239?utm_source=id_1017-newsletter-beaumotica&utm_medium=id_10006-email&utm_campaign=id_10000049-20172910-newsletter&utm_content=10000240_various&s2m_campaign=id_10000049-20172910-newsletter&s2m_channel=102

Iets goedkoper

Reputatie 5
Badge +2
Dan zou het ook wel werken met domoticz denk ik.
Reputatie 3
Badge
Hi, dat is een interessant product.
Wij hebben geen apart Osram kanaal op dit moment. Als hij werkt via de Toon (dat weet ik niet) dan is hij zichtbaar als smart plug in Triggi en via ons te bedienen...
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Frank
Hoi! Ik heb deze plug van de week ook besteld omdat deze te koppelen is aan m'n Hue Bridge, en ik ging er gemakshalve vanuit dat ik hem dan ook via de Toon kan aan en uitzetten.

Nu heb ik hem vandaag binnen gekregen, dus ik helemaal blij dat ik de kerstboom aan en uit kan zetten met m'n telefoon!!! Jeeeeej! 🤣

Loop ik naar m'n Toon om hem daar aan en uit te zetten, kan het daar niet. Hij komt wel in beeld als Osram Switch on/off, maar er staat bij 'niet beschikbaar'.

Hebben jullie het zelfde probleem? Zo niet, is er een work-around?
Hier hetzelfde probleem met de osram plug op toon
Maar afgelopen weekend is er een nieuwe toon geplaatst en werkte het ineens wel...
Dus helemaal blij dat alles goed werkte eindelijk totdat ik de update op toon deed.
En helaas weer niet beschikbaar
Ik hoop dat ze het snel oplossen bij toon want de hardware kan het dus wel bedienen
Voor de overige verlichting zijn de busch jaeger zigbee schakelaars echt een aanrader en deze werken wel prima op toon...
Reputatie 1
Badge +1
Het klopt niet via toon te bedienen. Wel via Olisto of via de hue app en ook via de hue schakelaars.
Sinds de laatste update zijn mijn beide Osram Lightify Smart+aan/uit plugs te bedienen via TOON en de TOON app.
Zie het andere topic inzake Osram Smart+ die is ook koppelbaar aan Hue en dan idd zichtbaar op Toon®️.

https://forum.toon.nl/nieuwtjes-39/nieuwe-hue-compatible-lamp-g5-3-fitting-1596

Ik heb er inmiddels 2 en bevalt goed.
Dus ook te gebruiken met de App Olisto, de vroegere Triggi.
Reputatie 1
Badge +1
Vandaag de eerste Osram Smart + OUTDOOR Plug in gebruik genomen. Ja dit is een spatwaterdichte schakelbare stekker. Werkt perfect.
Hierdoor niet hue tuin verlichting te schakelen en tyd gebonden te maken.
Chris

Reageer