Skip to main content

Interpolis introduceert Thuiswacht

Reputatie 6
Toon ontwikkelt zich van slimme thermostaat naar een platform voor slimme diensten in huis. Naast de Toon thermostaat is er nu ook Thuiswacht van Interpolis. Slimme huisbeveiliging bestaande uit een camera, deur- en raamsensoren mede mogelijk gemaakt door de ontwikkelaars van de Toon thermostaat.
Deze dienst wordt door Interpolis op de markt gebracht. Eneco speelt verder geen rol in de verkoop of service rond deze dienst. Voor meer informatie kijk op www.interpolis.nl/verzekeren/slimme-oplossingen/thuiswacht
Reageer

53 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dat klinkt interessant. Heb me is even aangemeld. Thanks Folkert
Reputatie 2
Badge +1
Aangemeld ben heel erg benieuwd 🙂
Hier ook aangemeld om in ieder geval via die kant op de hoogte gehouden te worden.
Reputatie 5
Badge +2
ook aangemeld. Ben benieuwd naar de prijs, en of de mogelijkheden lijken wat op de innovatie dag is getoond.
Puur uit interesse aangemeld
Reputatie 2
Badge
Wat is dan het verschil tussen een Eneco Toon en een Interpolis Toon? Kan ik ook de Eneco diensten afnemen op een Interpolis Toon? Of heb ik dan straks twee Toon's hangen in mijn huis als ik beide diensten wil?
Interpolis Toon®️ is puur om de beveiliging te regelen, waarbij de Eneco Toon®️ beperkte bedienings faciliteiten levert zoals bv Aan/uit.

Misschien hier nog net iets meer info:

https://nieuws.interpolis.nl/voorinschrijven-thuiswacht/
Reputatie 2
Badge
Brandje schreef:

Interpolis Toon®️ is puur om de beveiliging te regelen, waarbij de Eneco Toon®️ beperkte bedienings faciliteiten levert zoals bv Aan/uit.

Ja dat had ik al al begrepen. Maar ik heb al een Toon van Eneco en als ik dan die Interpolis beveiliging wil, krijg ik die dan op mijn Eneco Toon? Zoja, wie bel ik dan bij een storing van het apparaat. Of krijg ik een nieuwe Toon van Interpolis?
Er is maar 1 Toon®️ en die is van Eneco/Quby.
Je krijgt dus niet een 2e Toon®️.

Hooguit zal je bij aanmelding/instappen een Toon2 krijgen, denk ik, om de faciliteiten van Thuiswacht te kunnen verwerken. Dit is nog niet duidelijk.
Reputatie 3
@Commandeur

Welkom op het forum en goede vraag. Thuiswacht van Interpolis communiceert niet via de Toon thermostaat maar via een app. Het slimme veiligheidspakket is ontwikkeld door de Toon ontwikkelaars. Ik adviseer je om op de site van Interpolis te kijken.

Fijne avond.

Tina
Hoi @TinaC op de innovationday werd gezegd dat een beperkte bediening via Toon®️ zou zijn; is dat idee geheel verlaten?
Er was toen sprake overigens van het pakket Woonveilig.
Lijkt mij dat het op een soort van olisto achtige omgeving gaat draaien.

Hier dus ingeschreven puur uit achtergrond en interesse. Heb al een degelijke beveiliging
Reputatie 2
Badge
TinaC schreef:

@Commandeur

Welkom op het forum en goede vraag. Thuiswacht van Interpolis communiceert niet via de Toon thermostaat maar via een app. Het slimme veiligheidspakket is ontwikkeld door de Toon ontwikkelaars. Ik adviseer je om op de site van Interpolis te kijken.

Fijne avond.

Tina

Hoi Tina. Ik heb de site van Interpolis al gelezen. Vandaar mijn vraag. Want het is me nog steeds niet duidelijk wat de Toon hierin dan doet en wat er met mijn Toon gebeurd die ik nu heb hangen van Eneco.

Ik begrijp van Interpolis en jouw dat ze de Toon (van Quby) gebruiken voor hun veiligheidsproduct. Dus ik neem aan dat het een stukje software op de Toon is die dit regelt.

Krijg ik dan dit stukje software bovenop de Eneco software die ik nu heb? (zoals energievergelijken etc).

En andersom, stel ik heb een Interpolis Toon, kan ik dan daar bovenop de Eneco diensten afnemen?

Misschien dat ik de vragen aan Quby moet stellen hoor. Maar die hebben geen forum dus val ik jullie er maar mee lastig.
Vanuit de presserelease valt nog niets te lezen over niet Interpolis klanten?.

ThuisWacht is vanaf 25 juni, in abonnementsvorm, via Interpolis beschikbaar. Interpolis-verzekerden ontvangen daarnaast tot 14% korting op de inboedelverzekering.

Ben nog geen echte technische achtergrondinformatie tegengekomen

https://www.quby.com/news/2018/6/7/quby-teams-up-with-insurance-company-interpolis-to-protect-your-home-from-break-ins

https://nieuws.interpolis.nl/voorinschrijven-thuiswacht/

https://www.interpolis.nl/verzekeren/slimme-oplossingen/thuiswacht
Reputatie 2
Badge
mpleizr schreef:

Vanuit de presserelease valt nog niets te lezen over niet Interpolis klanten?.

Wat dacht je van de laatste zin? "ThuisWacht is binnenkort verkrijgbaar voor klanten van Interpolis en Toon en voor de rest van Nederland."
Reputatie 3
@Commandeur

Thuiswacht is een project tussen Interpolis en Quby. Het is geen product van Eneco maar omdat het bij het Toon merk hoort hebben we dit topic geplaatst. Vragen over Thuiswacht stel je beter via de aangegeven site.

@Brandje

Het idee is niet geheel verlaten maar op dit moment is het nog niet aan de orde. Zodra hier meer over bekend is brengen we jullie op de hoogte
Klopt Mark @mpleizr ook heb ff gegoogled en niets inzake de techniek gevonden.
Het ronde apparaat met bewegingsmelder en camera lijkt de centrale unit te worden.
Rond 25 juni zal er wel meer bekend worden, want ik ben benieuwd of de koppeling Toon®️ voor de beperkte faciliteiten nu geheel wordt verlaten.
Reputatie 2
Badge
Of 'misbruiken' ze de naam Toon wellicht en bedoelen ze eigenlijk gewoon Quby.
Dan begrijp ik hem wel. Gewoon een totaal nieuw, niet samenwerkende met de Toon thermostaat, systeem. Draagt alleen ook de naam Toon.

Lekker verwarrend dan.
TinaC schreef:

@Brandje

Het idee is niet geheel verlaten maar op dit moment is het nog niet aan de orde. Zodra hier meer over bekend is brengen we jullie op de hoogte

Thx Tina voor de aanvulling.
Reputatie 2
Badge
Dus nog even ter conclusie.

De Toon thermostaat (die via Eneco wordt geleverd) wordt geproduceerd door Quby.

De Toon thuisbeveiliging (tja, noem het maar even iets) wordt door Interpolis geleverd en ook gemaakt door Quby.

Beide Toon apparaten staan los van elkaar. Wellicht dat er ooit een koppeling tussen beiden komen, maar dat is niet zeker.

En dit forum is dan ook niet voor Toon in z'n geheel maar voor specifiek alleen de Toon thermostaat.
Reputatie 3
@Commandeur

Precies 😃
Brandje schreef:

Klopt Mark @mpleizr ook heb ff gegoogled en niets inzake de techniek gevonden.
Het ronde apparaat met bewegingsmelder en camera lijkt de centrale unit te worden.
Rond 25 juni zal er wel meer bekend worden, want ik ben benieuwd of de koppeling Toon®️ voor de beperkte faciliteiten nu geheel wordt verlaten.

Hoi Ton, Het lijkt mij dat ze gekozen hebben voor Somfy 🙂 wat volgens mij ook al eens is getest door Eneco toch?.

https://www.somfy.nl/producten/2401493/somfy-one-
Heel goed Mark!
Aan Somfy had ik nog niet gedacht; dat is ‘m!
Reputatie 2
Badge
Van de foto's te zien lijken het de Myfox producten die Somfy eind 2016 heeft overgenomen.

https://shop.somfy.nl/beveiliging
Reputatie 4
Badge
Woonveilig heeft ook een inbraakalarm die gedeeltelijk met de toon werkt 🙂

https://www.woonveilig.nl/woonveilig-works-with-toon

dat zal met de ander systeem ook wel zo ongeveer werken

Reageer