Skip to main content

Alternatief voor Fibaro Wall Plug

Toon eerste bericht Reageer

326 Reacties

Ik heb hier een vroeger een kAKu set gebruikt waar 3 schakelbare stekkers bij horen. 1 daarvan was gewoon dimbaar door langer op het knopje te drukken.
@mAiden en @braddb60 bedankt voor jullie reactie. Ik was idd al op banggoods.com en aliexpress aan het kijken. Daarnaast wil ik de lamp ook via Amazon Alexa kunnen bedienen. Ff kijken of er een Alexa Skill is die dimbare slimme stekkers ondersteunt.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!
Onlangs toon gekregen en heb gelijk een NEO COOLCAM NAS-WR01ZE z-wave Plus besteld omdat ik graag wat meer inzage wilde in verbruik per apparaat.

Hij is gekoppeld met toon en kan hem daar ook mee aan en uit zetten maar ik zie mijn wattage helemaal niet.

Iemand enige tips om dit wel te zien?
Dan heb je vermoedelijk een te oude software versie op je Toon®️.
Dus welke heb je nu?
De laatst uitgerolde is 4.13.7
Brandje schreef:

Dus welke heb je nu?

Dat zou t kunnen zijn, ik zat nog op 4.8.25! Kijken of het na de update verholpen is!
TimB schreef:

Brandje schreef:

Dus welke heb je nu?

Dat zou t kunnen zijn, ik zat nog op 4.8.25! Kijken of het na de update verholpen is!

Uiteraard!
Wel vermoedelijk de slimme stekker eerst verwijderen en opnieuw koppelen.
Reputatie 2
Badge
Dankzij al jullie enthousiaste reacties heb ik net ook 2x NAS-WR01ZE besteld via Ali. Ben benieuwd!!!
Heel verstandig! Ze zijn goedkoop en werken op Toon®️ perfect.
Reputatie 2
Badge
Kan ik Olisto ook gebruiken om de slimme stekkers te schakelen ondanks dat ik geen abonnement heb en dus de Toon-app niet kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +6
Niwla schreef:

Kan ik Olisto ook gebruiken om de slimme stekkers te schakelen ondanks dat ik geen abonnement heb en dus de Toon-app niet kan gebruiken?

Nee, Olisto werk doormiddel van de Toon API, om hiervan gebruik te maken dien je een abbonement te hebben op Toon.
Overigens betwijfel ik nu of je de stekkers wel kan koppelen zonder abbonement, mocht dit kunnen, zou je ze alleen kunnen schakelen op Toon Display.

Overigens heeft NEO Coolcam ook een eigen app, misschien dat je daar wat mee kan aangaande scènes?
Reputatie 2
Badge
We zullen het zien. Anders staan er binnenkort 2 stekkers op marktplaats 😉
Al hoop ik natuurlijk wel dat het werkt! Al was het maar via het display.

De meetmodule was ook te koppelen en ik denk dat het principe voor een slimme stekker niet veel anders is.

De NEO Coolcam-app ga ik even naar kijken. thanx voor de tip
Koppeling is zeker niet veel anders, maar in het staatje met voordelen abo wordt genoemd:
"Apparaten bedienen op afstand en energieslurpers opsporen middels slimme stekkers"

Dus ik denk dat het niet werkt en dat het MP wordt@😥
Reputatie 2
Badge
Misschien dat Domoticz op mijn Synology hier iets kan betekeken (als ik dat aan de praat krijg) of anders kijken naar een losse smart hub. Gelukkig mogelijkheden te over tegenwoordig.
Anders zijn er hier vast ook wel liefhebbers om twee stekkers over te nemen 😉
Reputatie 7
Badge +6
Niwla schreef:

Misschien dat Domoticz op mijn Synology hier iets kan betekeken (als ik dat aan de praat krijg) of anders kijken naar een losse smart hub. Gelukkig mogelijkheden te over tegenwoordig.
Anders zijn er hier vast ook wel liefhebbers om twee stekkers over te nemen ;-)

Zou kunnen met een zwave usb stick.
Ik heb Domoticz op een Raspberry Pi.
Niwla schreef:

Anders zijn er hier vast ook wel liefhebbers om twee stekkers over te nemen ;-)

Nou zeker weten; laat het tzt maar weten als je er echt vanaf wilt.
Maar wie weet vind je een andere optie en is het ook opgelost.
Zo heb ik voor dezelfde NeoCoolcam slimme stekker, maar dan de WiFi uitvoering gewoon een gratis App van TuyaSmart in gebruik. Werkt perfect en verder geen controller nodig.
Reputatie 2
Badge
mAiden schreef:

Zou kunnen met een zwave usb stick.
Ik heb Domoticz op een Raspberry Pi.

Raspberries heb ik ook nog wel liggen idd mocht ik er met de Synology niet uit komen. Ben me nu wat meer in Domoticz aan het verdiepen.

Brandje schreef:

Nou zeker weten; laat het tzt maar weten als je er echt vanaf wilt.

👍
Reputatie 3
Badge +1
Deze stekkers werken zonder Toon iemand deze al geprobeerd via alexa ?

NEO WiFi Smart Plug Mini Draadloze Smart Outlet Compatibel Met Alexa Echo, Google Thuis, IFTT Met Timing Functie geen Hub Vereist
http://s.aliexpress.com/iIniUBzm?fromSns=Copy to Clipboard
Ik heb deze WiFI slimme stekker in gebruik.
Niet via Alexa, maar of die zo bestuurd kan worden ben ik ook nieuwsgierig.
Ik doe dat nu via de bijbehorende App TuyaSmart.
Werkt feilloos binnen en buiten huis.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje schreef:

Ik heb deze WiFI slimme stekker in gebruik.
Niet via Alexa, maar of die zo bestuurd kan worden ben ik ook nieuwsgierig.
Ik doe dat nu via de bijbehorende App TuyaSmart.
Werkt feilloos binnen en buiten huis.

Oke mooi

Schelen ook een hoop in prijs met de fibaro zwave stekker .

Zijn deze dan ook via Olisto te schakelen of dat niet ?
Deze slimme stekker die jij bedoelt is puur geschikt voor WiFi en voor zover ik weet niet via Olisto te schakelen, maar via de eigen App op je Smartphone weer wel.
Je kan daar zelfs scenes op aanmaken.

De meeste onder ons gebruiken van het zelfde merk CoolCam de zWave uitvoering, ik heb er zelf een stuk of 10, die werken perfect via Toon, dus ook via Olisto.
en laten ook gewoon het momentane verbruik zien.

Bv deze dus:
https://nl.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-NAS-WR01ZE-z-wave-Smart-Socket-Stekker-APP-Afstandsbediening-Domotica-Alarmsysteem-EU-Plug-Power/32842584626.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.641c4c4dmKGSqk
Reputatie 3
Badge +1
Brandje schreef:

Deze slimme stekker die jij bedoelt is puur geschikt voor WiFi en voor zover ik weet niet via Olisto te schakelen, maar via de eigen App op je Smartphone weer wel.
Je kan daar zelfs scenes op aanmaken.

De meeste onder ons gebruiken van het zelfde merk CoolCam de zWave uitvoering, ik heb er zelf een stuk of 10, die werken perfect via Toon, dus ook via Olisto.
en laten ook gewoon het momentane verbruik zien.

Bv deze dus:
https://nl.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-NAS-WR01ZE-z-wave-Smart-Socket-Stekker-APP-Afstandsbediening-Domotica-Alarmsysteem-EU-Plug-Power/32842584626.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.641c4c4dmKGSqk

Ja klopt die heb ik ook

Maar zag deze ineens staan en was wel benieuwd naar de gebruikers ervaring er van.
Ik heb die WiFi uitvoering puur gekocht om te kunnen schakelen buiten Toon®️ en Olisto om.
Dus 2.4 WiFi is de enige eis.
Werkt verder perfect.
Reputatie 2
Badge
Niwla schreef:

Dankzij al jullie enthousiaste reacties heb ik net ook 2x NAS-WR01ZE besteld via Ali. Ben benieuwd!!!

Ik heb ze inmiddels binnen. De eerste koppelen ging redelijk eenvoudig. De tweede krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Verschillende stopcontacten geprobeerd maar wat ik ook probeer, niks lukt mij.

Omdat ik geen abonnement heb, heb ik nog geen andere mogelijkheid gevonden dan alleen bediening via het scherm, maar (als beide stekkers werken) vind ik dat voor nu prima!
Hoe vreemd ook, maar soms kan het tegen zitten.
Als je stekker plaatst zie je het knopje 3 keer klikken. Als Toon®️ er om vraagt druk je dan heeeel snel en heeeel kort : keer achter elkaar?
Probeer ook Toon®️ op koppelen te zetten, dan de stekker uit de wcd te halen; weer terug te plaatsen en dan meteen koppelen indrukken.
Soms is het helaas zo dat de aanhouder wint.
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar had ik dit even nodig. 3 kwartier aan het klooien geweest. Na jouw bericht nog 1 keer proberen en het is gelukt!
Toom op koppelen gezet, stekker er meteen in gedaan, 3 keer gedrukt en klaar!
Thanx!

Reageer