Skip to main content

Oude Toon-app uit de App stores

Reputatie 6
  • Oud-moderator
  • 571 reacties
Sommigen hebben hem inmiddels al geïnstalleerd: de nieuwste Toon-app. Vanaf december is deze te vinden in zowel de iOS als de Android App store. Met de update die vanaf morgen klaar staat, beschikt deze App over de nieuwste functies zoals de Verspillingschecker. Twee Toon-apps is onhandig en daarom hebben we sinds gisteren de 'oude' App uit de app stores gehaald. Geen paniek overigens: de App blijft wel gewoon werken als je deze al geïnstalleerd hebt.

Beschik je over Toon Zon? Dan kan je vanaf eind maart ook gebruik maken van de zon functies in de nieuwe App. Tot die tijd kan je de oude App blijven gebruiken. Heb je deze niet, neem dan even contact op met een van de moderators via een privébericht.

P.s. nieuwsgierig geworden? Meer informatie over de nieuwe App vind je hier, de App downloaden kan via: https://www.toon.eu/apps
Reageer

36 Reacties

Een begrijpelijke actie van jullie.
Toch denk ik dat deze actie te vroeg komt.
Velen onder ons zweren nog bij de oude en perfect werkende App.

Gelukkig bieden jullie nog een ontsnapping aan, maar dat geeft allemaal extra gedoe.

Denk aan:
1) je hebt de App voor welke reden dan ook even verwijderd
2)of je neemt een ander toestel
3)of je doet een herinstallatie besturingssysteem
4)enz
Reputatie 7
Badge +6
Onbegrijpelijke actie. Nieuwe App is alles behalve af, verkeerd in een beta fase. Door nu de ouwe app te verwijderen, verplicht je consumenten nu een app te gebruiken die nog lange niet af is.

Ik kan hier geen begrip voor op brengen. Gelukkig heb ik de ouwe app nog geïnstalleerd staan.

Ook leuk voor de mensen met rookmelders, deze zijn nog niet te gebruiken in de nieuwe app.
Ik ben dan ook nieuwsgierig Ricardo hoe hier de reacties op zijn.
Logischer had ik het gevonden als buiten de stite om er een link op de site kwam, want via Testfairy is dat een koud kunstje.
Reputatie 7
Badge +6
Brandje schreef:

Logischer had ik het gevonden als buiten de stite om er een link op de site kwam, want via Testfairy is dat een koud kunstje.

Hoop dat Eneco ook nog stukje service inderdaad aanbied Ton. In de zin om de laatste versie voor iOS en Android beschikbaar te stellen op hun site.

Reacties gaan waarschijnlijk niet mals zijn, ik snap het echt niet. Hoef ik op mij werk niet mee aan te komen.
Reputatie 3
Badge +1
ben zoals gebruikelijk zuinig dus heb nig netje een installatie apk van de oude appin mail staan.

die nieuwe app ziet er leuk uit maar idd werkt nog niet 100% ik doe al bewust geen aanpassingen in mijn prg via de ap maar alles op toon zelf heb teveel dingen verkeerd zijn gaan
en die verspillingschecker dat is echt een zooitje weet niet of die bij mij volledig zal gaan werken
mAiden schreef:

Brandje schreef:

Hoop dat Eneco ook nog stukje service inderdaad aanbied Ton. In de zin om de laatste versie voor iOS en Android beschikbaar te stellen op hun site.

Reacties gaan waarschijnlijk niet mals zijn, ik snap het echt niet. Hoef ik op mij werk niet mee aan te komen.

Hoi Ricardo,

Kijk ik kan best begrip opbrengen voor verwijdering in de store, want innovatie moet je niet tegen houden en verwarring met oud en nieuwe App is al veel voorgekomen.

Maar dat kan je ook anders structureren, want nu wordt het voor de IOS-gebruikers extra moeilijk gemaakt, zoals ik hiervoor puntsgewijs al aangaf.

Kijk en daar kan ik geen begrip voor opbrengen.
De tijd zal het leren..............
Kijk de 1e loopt er al tegenop:

https://forum.eneco.nl/software-releases-en-bug-fixes-111/nieuw-toon-app-werkt-niet-goed-nog-beta-de-oude-toon-app-moet-terugkomen-15674/index1.html#post156695
Reputatie 1
Ton/Brandje: dank dat je mijn reactie hebt geplaatst! Wat kunnen we hier doen? Iemand die de APK/installatie van de oude toon app kan (laten) plaatsen?

Ik heb contact gehad met de servicedesk van Eneco en hoewel ik best wel fan ben van Eneco was de reactie van niveau middelbare school: "nee meneer dat werkt (nog) niet en we weten ook nog niet wanneer het wel gaat werken...fijne dag verder...."

Als ik zo zou reageren op mijn werk zou ik ontslagen worden.

Maar goed, klagen kan iedereen. Kan Eneco iets voor mij/ons betekenen of moeten we zelf de oude toon in ere herstellen?

(tip van Brandje: Prive bericht naar moderator om de oude toon app op te vragen, en....gedaan :-))
En nu maar wachten hoe het wordt opgelost.
Ik vind het een “mijl op zeven oplossing”

Stuur je bv een pb naar een moderator die net gestopt is met werken of met vakantie gaat kan je lang wachten.

Dit moet veel klantvriendelijker opgelost kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +6
Op apk pure is die wel te vinden. Zover ik weet is dat ook de laatste bekende release.

https://m.apkpure.com/toon/nl.eneco.apps.toonopafstand
Goed dat je je best doet uiteraard Ricardo, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Want nu zitten de klanten het op te lossen......
En dat alleen voor Android; de anderen zoeken het maar even uit.............
Reputatie 1
Dat klopt; en dat krijg je als Eneco niet professioneel te werk gaat. @mAiden super bedankt!

@Denise wellicht kun je hier klanten WEL mee helpen. Zo moeilijk is het niet en zo zou het eigenlijk moeten werken.

Nogmaals ik ben fan van Eneco en zie dit als "glitch" in the system maar van een solide 8,5 waardering zakken ze nu naar een klein zesje. Gelukkig kunnen ze heel wat goed maken omdat mijn contract verlengt moet gaan worden 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Brandje schreef:

Goed dat je je best doet uiteraard Ricardo, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Want nu zitten de klanten het op te lossen......
En dat alleen voor Android; de anderen zoeken het maar even uit.............

Zo hoort het uiteraard ook niet Ton.

Apps buiten de app store installeren weet ik niet, of iOS deze functie ondersteunt.
Uiteraard wil ik ook wel kijken, of er ook zoiets is voor iOS, om zo ook de Apple klanten tegemoet te komen.
Hoi Ricardo,

Zal ook door Ios-klanten gewaardeerd worden.
Zelf heb ik er uiteraard geen enkele last van, want onze oude App staat gewoon in Testfairy, dus altijd installeerbaar vanuit daar.
Reputatie 4
Badge
Het is jammer dat alles zo negatief bekritiseerd word.
Reputatie 6
Klanten die beschikken over een Toon op meerdere adressen onder 1 klantnummer kunnen in dit geval ook contact opnemen met een moderator via een privebericht.
Hoi @Denise,

Dat is een mooie aanvulling.
Maar in z'n algemeenheid dit oplossen via een pbtje blijf ik omslachtig vinden.
Helaas gaan jullie niet in op mijn voorstel om bv de link op een afgescheiden deel van de site beschikbaar te stellen of uiteraard via Testfairy.
Reputatie 4
Badge
Hallo Denise,

Jammer dat er steeds kommentaar komt op wat jullie willen doen, steeds dat alles beter weten, niets van aan trekken.
Gelukkig zijn er ook nog tevreden gebruikers.
Reputatie 7
Badge +6
Sniekmaas schreef:

Hallo Denise,

Jammer dat er steeds kommentaar komt op wat jullie willen doen, steeds dat alles beter weten, niets van aan trekken.
Gelukkig zijn er ook nog tevreden gebruikers.

1: Het is commentaar .

2: Dit is alles heeft helemaal niets met "beter weten" te maken. Maar alles met logische nadenken. Dat Eneco de oude app verwijderd is hun keuze, maar dat wil nog niet zeggen dat ik deze automatisch begrijp en verstandig vind.
Precies @mAiden,

Ik heb dan ook tegen Denise gezegd dat het forum er o.a. ook is voor zaken bespreekbaar te maken.😉
Meningen tegen elkaar houden; de dialoog aangaan enz.......
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.☺
Respect daarbij tonen is een kunst!!😋
In mijn geval draag ik zelfs een alternatief aan; dus ik beschouw dit als "meedenken"😚
Reputatie 4
Badge
Dank je voor de correctie, maar dit wil toch niet zegen dat overal negatief op gereageerd moet worden. Vind ik heel jammer hoor.
Sorry.
Reputatie 3
Badge +3
Het is toch heel raar de oude app niet beschikbaar te stellen terwijl de nieuwe app nog helemaal niet af is.
Zon op Toon ontbreekt, vakantie ontbreekt, schaling is nog steeds niet mogelijk evenals het uitlezen in de grafiek van een waarde op een bepaald moment. In mijn geval werkt de oude app sowieso heel slecht, waar Quby ook geen oplossing voor heeft.
Dus dit heeft niets met negatief commentaar te maken maar is gewoon heel raar.
Exact Henny,

Dat gemis probeer ik ook voor het voetlicht te brengen en ik noem daarbij een aantal punten.
Als je nu de App even kwijt bent, ben je niet meer slagvaardig en je download het ff nee, een pbtje sturen.
A la minute antwoord daarop heb je niet, zeker niet als het weekend is.

Dus biedt dan een alternatief!
Maar helaas heb ik daar nog geen reactie op gehad.

Ongelofelijk dat als je iets bespreekbaar maakt, dat het hier maar meteen als negatief commentaar wordt betiteld...............
Het begrip opbouwende kritiek is kennelijk moeilijk te begrijpen.........

Juist de moderators hebben in het verleden menigmaal aangegeven dat Eneco open staat voor opbouwende kritiek.
En toen was het stil vanaf de kant van Eneco... erg jammer dit. 😒
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb zo'n vermoeden dat het iets te maken heeft met de reclame campagne voor Verspillingschecker op de TV.
Hierin is mijn koelkast trouwens voor de 5e keer van kleur veranderd en 2/3 van de apparatuur is nog steeds grijs na al die maanden.

Reageer