Skip to main content

Gloednieuwe Toon-app met Verspillingschecker: download nu!

Reputatie 4
  • Community Manager
  • 23 reacties
Hallo allemaal,

Vanaf vandaag is de nieuwe Toon-app beschikbaar voor Android en IOS. In de Toon-app introduceren we een nieuwe functie waarmee je energieslurpers in huis opspoort. De Verspillingschecker biedt je persoonlijke bespaartips en slimme inzichten per apparaat of situatie. Ook is de Toon-app in een nieuw jasje gestoken.

Wat zit er allemaal in de nieuwe Toon-app?
• Verspillingschecker;
• Toon op afstand;
• Inzicht (ook in euro's) en terugblikken op je stroom- en gasverbruik;
• Philips Hue;
• Slimme stekkers van Fibaro;
• Handleiding (via Support).

Wat zit er in de volgende release van de nieuwe Toon-app ?
• Zon op Toon (app-versie);
• Inzicht in levensduur batterij van Fibaro rookmelders;
• Vakantiestand;
• Weekprogramma (instellen).

Nieuwsgierig geworden? Download dan nu de nieuwe Toon-app: https://www.toon.eu/apps.
Reageer

341 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
De andere versie 2.7 van de officiële Toon app verwijderen?
Reputatie 4
Badge
Mooie app hoor!
Hoe verander je de weekplanning.???
In de oude app was dit veel duidelijker. Ik zie ook geen optie kopieer dag.
Reputatie 5
Badge +2
Hmm Paypal verificatie sms bij een gratis app. Niet echt fijn. Morgen opnieuw proberen dan.
Vreemde app... Ook de vakantiestand kom ik niet tegen..🤔

Zoals gewoonlijk is ook dit weer veel te snel uitgebracht zonder goed getest te zijn... Ze leren er ook niets van.
Ik geef deze app 0 sterren. 😖
Reputatie 5
Badge +2
Lisendy, app geïnstalleerd. Ik zie dat de standaard functies nog niet werken. Maar de feedback daarover laat ik aan anderen over.
Ik ben benieuwd wat de verspillingschecker doet met mijn warmtepomp. Dat is een balen zeg inefficiënte koelkast (duh). Ik mag het wel hoe de app omgaat met het Nederlands. Direct mijn vrouw vragen kouder te wassen 😉
Reputatie 5
Badge +2
Ikbenmallehenkieniet schreef:

Vreemde app... Ook de vakantiestand kom ik niet tegen..🤔

Zoals gewoonlijk is ook dit weer veel te snel uitgebracht zonder goed getest te zijn... Ze leren er ook niets van.
Ik geef deze app 0 sterren. 😖

Hi Henkie, als je goed gelezen had wat Lisendy had geschreven dan wist je wat er al in zat. Oude app is niet overschreven. Ik ben alleen al benieuwd wat er aan aanbevelingen uit de verspillings checker komt.
Als je daar geen belangstelling voor hebt, ben ik bang dat dit niets voor jou is.
Oeps... Ik schaam mij diep. 😢
Direct de oude app ook maar weer geïnstalleerd. 🙄
Reputatie 5
Badge +2
Weer een gemiste kans helaas. Waar de beta app wel volledig op een iPad te zien was is dezez officiële versie dat niet. Dit samen met dat de app nog niet volledig is met de optie van uit de oude app maakt dit een beetje belachelijk om meerdere apps te moeten gebruiken om alle functie te kunnen gebruiken. Ik snap dat er ook tijds druk achter zit, maar dit is een misser.
Reputatie 3
Badge
Leuke app! Ziet wel dat ik twee koel-apparaten heb ( koelvriescombinatie). In de vragen over koelapparatuur staat deze mogelijkheid niet. Wellicht in de volgende versie toevoegen.

Meet zelf het verbruik van de koelvriescombinatie en kom uit op 0,7 kWh/24 uur. Dat komt ongeveer overeen met A++

Ben benieuwd wat Toon van mijn andere apparatuur gaat vinden!

ppj
Reputatie 6
Badge +3
Masterbas schreef:

Weer een gemiste kans helaas. Waar de beta app wel volledig op een iPad te zien was is dezez officiële versie dat niet. Dit samen met dat de app nog niet volledig is met de optie van uit de oude app maakt dit een beetje belachelijk om meerdere apps te moeten gebruiken om alle functie te kunnen gebruiken. Ik snap dat er ook tijds druk achter zit, maar dit is een misser.

Dat haalde ik ook aan in het beta forum ... Op een iPad ziet deze versie er niet uit , terwijl de beta er erg goed uit ziet op de iPad ...
Reputatie 7
Badge +6
Was mij gevoel toch juist, dat de live gang er aan kwam.
Super nieuws. Nu op naar Toon update 4.10.6.

@Lisendy ik neem aan dat 4.10.6 ook deze maand nog te voorschijn komt?
Reputatie 4
Hoi @mAiden,

De uitrol van versie 4.10 start inderdaad deze maand nog.
Reputatie 5
Badge +2
Hi allen, misschien ben ik niet kritisch genoeg, maar op mij IPad Mini zie ik geen probleem.
Het is natuurlijk DUIDELIJK een opgepompte Phone app, maar ik had zelf niet anders verwacht na alle eerdere Posts (uiteraard ben ik geen Beta tester dus ben al blij dat ik iets krijg)....

Voor mij is de functionaliteit even belangrijker, ik snap dat veel mensen niet blij worden van preview versies, is ook goed als deze mensen deze versies niet downloaden en dan vooral wachten tot de finale.... misschien een tip aan Lisendy om dit vooral heel duidelijk in de eerste regel te zetten... Preview (Beta) oid.... niet volledig.

Leuk om te zien dat er al feedback komt over de verspilchecker...
Reputatie 4
Badge +1
gewoon lekker oude app gebruiken dus
want die verspelingschecker werkt ook nog niet 100%
en geen wwekplanning bijwerken
pfff
Hoelang duurt het voordat die verspilchecker zijn werk gaat doen.?
Ik heb hem sinds gisteravond op de androidphone zitten, maar zegt bij alles: ''Toon heeft nog niet genoeg info......''
Reputatie 5
Badge +2
Even afwachten... in mijn geval heeft deze aangegeven: Wasmachine gevonden en deze is onzuinig.... ik denk dat dit klopt, gezien het feit dat we regelmatig > 30 graden wassen... verder zijn er koelkast en vaatwasser gevonden en geeft hij aan hoeveel dagen er nog gemonitored moet worden...
Daarnaast denk ik dat het nog beter werkt na de volgende Toon update 4.10.... ik verwacht dat nog niet alle support geinstalleerd is... (zie opmerking Lisendy).

Ik herhaal, ik zie dit als een vooruitgeschoven preview... en nog niet als een volledig functioneel systeem.
Reputatie 5
Badge +2
Het begint bij de wasmachine en langzaam aan komen de rest van de apparaten beschikbaar. Het systeem moet nog leren van jou en van anderen dat duurt even.
Hij hier nog niets gevonden.. 😢
Reputatie 5
Badge +2
Ook de wasmachine niet? Die heeft nu toch een indicatie als het goed is de rest van de data (verbruik en kosten) ga je pas na verloop van tijd zien.
De wasmachine ook niet, ondanks dat die draait op dit moment, ook de koelkast en de vriezer niet... en de vaatwasser die vanmorgen gedraaid heeft ook niet.
Misschien pas na 24 uur.???
Reputatie 5
Badge +2
Raar de wasmachine had de VC al moeten pakken eigenlijk. Hou het even in de gaten.
Reputatie 2
Badge +2
Oké dus deze gaat straks de oude app vervangen. Maar als deze nieuw is en nu wordt uitgebracht, waarom heeft deze dan geen iPhone X ondersteuning met een heel scherm? En ik mis toch wel de rookmelders. En de weergave van verbruik in cijfers zo gauw je een tabel aanklikt. En ik hoor al iets over mensen met szonnepanelen missen informatie.
Hij zal de wasmachine nu niet meer vinden denk ik, deze is klaar en de komende dagen draait die ook niet.
We wachten maar ff rustig af. 🤔
Reputatie 6
Badge +3
Ikbenmallehenkieniet schreef:

Hij zal de wasmachine nu niet meer vinden denk ik, deze is klaar en de komende dagen draait die ook niet.
We wachten maar ff rustig af. 🤔

Zo werkt het niet ... De VC analyseert jou historisch verbruik en toekomstig verbruik .. Maakt niet uit of de wasmachine aan of uit staat nu ... Voordat alles geanalyseerd is kan weken duren . Sommige machines aantal dagen ...

Geduld ..

Reageer