Skip to main content

Dit doen wij met jullie feedback op de Verspillingschecker

Reputatie 6
  • Moderator
  • 540 reacties
Bij de introductie van Verspillingschecker zagen we al dat we, met deze nieuwe manier om zonder slimme stekkers het energieverbruik van verschillende apparaten te herkennen, iets bijzonders in handen hadden.

We merkten al snel dat de inzichten die Verspillingschecker biedt, door veel gebruikers werden gewaardeerd. Daar zijn we heel blij mee. Mede dankzij jullie reacties in deze community en in de app stores, merken we ook dat er nog een hoop te verbeteren valt.

Vanuit Eneco en Quby (de ontwikkelaar van Toon) willen we jullie bedanken voor alle ideeën die jullie hebben gedeeld, onder andere in Suggesties, ideeën en verbeterpunten. Dit helpt ons om prioriteit te geven aan ontwikkelingen van de app. Bij keuzes over ontwikkeling van de app, kijken we naar welke aanpassingen voor de grootste groep Toon gebruikers, de meeste toegevoegde waarde bieden.

We hebben hierover niet altijd even duidelijk naar jullie gecommuniceerd. We gaan dit verbeteren door duidelijker te delen wat we wel en niet doen met jullie feedback. Hoewel we - zoals je hopelijk zult begrijpen - niet alle ideeën kunnen uitvoeren, gaan we er voor zorgen dat we beter terugkoppelen wat er met de adviezen en ideeën wordt gedaan.

Elke twee weken krijgt de app een update met daarin diverse bugfixes en verbeteringen. In de app stores vind je wat er al in de app is aangepast en aan de app is toegevoegd. Op dit forum gaan we dit vanaf nu ook melden en zullen we jullie vragen hierover beantwoorden.

We werken hard aan de app, zodat de informatie op een heldere manier wordt gepresenteerd.

We hebben de afgelopen weken een aantal zaken aangepast in de Verspillingschecker, op basis van jullie feedback:

• Als Verspillingschecker een apparaat bij je probeerde te herkennen die je niet in huis had, bijvoorbeeld een droger, dan kan je dat nu aangeven in de app. Verspillingschecker gaat dan zonder de droger verder rekenen.
• Als jij een apparaat hebt, maar Verspillingschecker heeft deze niet gedetecteerd, dan kan je nu in de app aangeven dat jij dat apparaat wél in huis hebt. Zo weet je nu zeker dat Verspillingschecker alleen de apparaten meerekent, die jij ook daadwerkelijk in huis hebt.
• Wij hebben de foutmeldingen in de app aangepast. Je krijgt nu geen wit scherm meer als er een fout is, maar netjes een foutmelding.
• Voor extra ondersteuning zijn er meerdere vragen en antwoorden toegevoegd aan de Verspillingschecker FAQ. Je vindt deze onder het kopje ‘support’ in het menu.
• Met elke release zijn er verschillende verbeteringen op het vlak van stabiliteit en veiligheid van de app.

Op dit moment werken we voor Verspillingschecker onder andere nog aan:

• Als je een nieuw apparaat koopt, wil je natuurlijk weten of die efficiënter is dan de vorige. Binnenkort kun je aangeven wanneer je een apparaat hebt vervangen. De analyse van dat apparaat begint dan opnieuw.
• Jullie hebben aangegeven dat het soms heel lang duurt voor er voldoende gegevens gemeten zijn om een apparaat als efficiënt of inefficiënt weer te geven. Binnenkort krijg je gelijk na aanmelding inzicht in de efficiëntie van de apparaten, op basis van de tot op dat moment verzamelde gegevens.
• We werken aan een verbeterde manier waarop je in de app je feedback kunt geven over de Verspillingschecker. Je kunt dan naast een score van 1 tot 5 ook aangeven waarom je een bepaalde score hebt gegeven. Deze opmerkingen komen bij het team dat de Verspillingschecker ontwikkelt terecht.

Tot slot: we stellen het op prijs als jullie de Verspillingchecker blijven gebruiken. Hoe meer data wij ontvangen, hoe beter wij de Verspillingschecker kunnen aanscherpen! Heeft deze uitleg geholpen? Laat het ons dan weten. Als jullie dit als waardevol ervaren, dan kijken we vanuit Eneco en Quby naar een volgend onderwerp waar we zo’n uitleg over kunnen geven.
Reageer

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste @Urgel

Dat ziet er niet slecht uit.
Ik hoop dat dit aan de basis mag staan van een betere communicatie.
En niet alleen op het terrein van de VC.
Hoi Urgel,
Dat er geprobeerd wordt meer transparant te zijn is een goed ontwikkeling. Maak je daarbij nog onderscheidt tussen de reguliere en test versie?
Ik blijf sceptisch rondom het gebeuren, maar houdt de VC wel actief.

Je vroeg ook naar meerdere onderwerpen.
Ik denk dat voor mij geld: plaats hier dan ook info/voortgang/ enz over ingediende wensen/nieuwigheden op Toon®️.
Reputatie 7
Badge +6
@Urgel,

Hoe zit het met de communicatie naar de innovators toe die de Toon op Afstand testen voor Eneco en Quby?
Die zouden graag ook wel release-notes willen hebben bij elke nieuwe test versie die word uitgerold.

Zoals @Brandje al aan geeft, plaats hier dan ook info/voortgang/ enz over ingediende wensen/nieuwigheden op Toon. Nou stuur je de gebruikers weer het bos in, met niks.
Reputatie 6
@HvM @Brandje

Ik blij om te lezen dat onze nieuwe aanpak jullie tevreden stelt!
Zoals aangegeven gaan wij zorgen voor meer duidelijkheid in onze omgang met jullie feedback, met name in de terugkoppeling van wat we met jullie feedback doen. Blijf dus vooral feedback geven, over bestaande diensten en wensen.

@mAiden,

Wat betreft de innovators, deze wens zal ik intern delen.
Info over voortgang van ingediende wensen/nieuwigheden heb ik nu niet. Ik denk dat deze openheid aansluit op de transparantie waar we het hier over hebben. Als er meer bekend is hierover dan delen we dat uiteraard!

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +6
Urgel schreef:

@mAiden,

Info over voortgang van ingediende wensen/nieuwigheden heb ik nu niet. Ik denk dat deze openheid aansluit op de transparantie waar we het hier over hebben. Als er meer bekend is hierover dan delen we dat uiteraard!

Groet, Urgel

@Urgel,

Dat is het kromme aan alles... Ingeschatte jaarverbruiken komen terug naar Toon, daar is al lang en breed over gestemd, zeer groot meerdere deel is het ermee eens dat dit weer ingevoerd moet worden op Toon.. Alleen de grote vraag blijf steeds, wanneer kom dit terug?! Niemand die hier duidelijkheid over wil geven.
Reputatie 5
Badge +2
Zonde dat er tijd en capaciteit besteed wordt door Eneco en Quby voor een stukje software wat niet meer is als een commercieel speeltje, maar geen enkele toegevoegde waarde heeft voor Toontje.

Concentreer je op de uitbreidingen van Toontje zoals Z-wave en de sensors die Toontje 2 inzich heeft dat is nu net het verschil tussen een leuke thermostaat en een display aan de muur met toegevoegde waarde...
Reputatie 5
Badge +2
Op YouTube nog een filmpje gevonden van Eneco Toon hoe geweldig je innovatieve display aan de muur zoveel meer is als alleen een slimme thermostaat.
https://youtu.be/POzpf8DjZyQ

Dit was 4 jaar geleden en wat is er nog over van de roadmap...
mAiden schreef:

Urgel schreef:

@mAiden,

Groet, Urgel

@Urgel,

Dat is het kromme aan alles... Ingeschatte jaarverbruiken komen terug naar Toon, daar is al lang en breed over gestemd, zeer groot meerdere deel is het ermee eens dat dit weer ingevoerd moet worden op Toon.. Alleen de grote vraag blijf steeds, wanneer kom dit terug?! Niemand die hier duidelijkheid over wil geven.

@mAiden

Vandaar dat ik apart vroeg om ook transparantie voor wensen/nieuwigheden ook zo'n nieuw topic te starten. Dat wordt in ieder geval nu ook beaamd.
Afwachten wat het interne overleg daarover oplevert; kunnen we mooi er daar verder over door gaan.
Reputatie 4
Badge
Johnniekk schreef:

Op YouTube nog een filmpje gevonden van Eneco Toon hoe geweldig je innovatieve display aan de muur zoveel meer is als alleen een slimme thermostaat.
https://youtu.be/POzpf8DjZyQ

Dit was 4 jaar geleden en wat is er nog over van de roadmap...

4 jaar geleden, en wat is er van gekomen, je kan nog steeds geen koolmonixide melder aansluiten zou net als een brandmelder makkelijk toegevoegd kunnen worden lijkt mij,zoals in het filmpje vermeld wordt 🙂 helaas
Reputatie 4
Badge
als je aangeeft dat je de apperaat niet heb zoals een vaatwasser, krijg je de tekst van :

Bedankt voor het laten weten! Toon gaat nu op zoek naar je apparaat 🤔 tewijl je aangeeft dat je deze niet heb 🙂

msichien even de tekst aanpassen bij de volgende update.

kreeg de melding van dat mijn combi koelkast teveel verbruikte even ondooit en kreeg paar dagen later de melding van geen verspilling ondekt. het werkt toch wel 🙂
Volgens mij had ik ook eerder op een andere topic gereageerd met een wens van 4 jaar geleden... Iets met z-wave thermostaat knoppen, dacht ik.🤔
Misschien was ik de enige off-topic. Het zal wel... Een hele duidelijke feedback en transparant communicatie vooral.😂

Reageer