Skip to main content
Beantwoord

Plug en play zonnepaneel

Toon eerste bericht Reageer

116 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
m_jong schreef:

er zit al een zwave-plug voor de stroommeting van de schuur in de stekker en toch geef toon maar 10% voor de metermodule ( metermodule schijnt een zeer slecht bereik te hebben). in de keuken zitten ook nog 4 stekkers nog geen 3 meter van de schuur vandaan.

mischien kan een moderator de zon op toon software vrijgeven kijken wat deze dan wel goed werkt. @Vinny @Mitchel en kan er dan een plakkertje voor de sensormeter opgestuurd worden :)

Die meetmodule moet dan gewoon via de stekker als tussenstation bereikbaar zijn. Raar dat jouw zwave mesh dat niet netjes oplost.

Yep, geef zonoptoon voor hem maar even vrij inderdaad. Dan kan hij zijn oude meetadapter er voor gebruiken.
Reputatie 4
Badge
@thehognl

had net me text aangepast nu 100 % bereik vanuit de schuur nu inderdaad hopen dat een moderator de zon op toon vrij wil geven.

en voor als de moderator het weer wil weten er zit voor de kw meter geen vervuiler tussen dus een zuivere meting van de panelen.
Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij is @Urgelvandaag bereikbaar. Misschien kan hij helpen hierin.
Reputatie 4
Badge
@Urgel kan jij mij hierbij helpen, ik heb begrepen dat zon op toon ook vrijgegeven wordt voor doe het zelvers 🙂 en ik heb geen zin meer om maanden te wachten tot de zwave kw meter eindelijk eens vrijgegeven wordt als dat ooit gaat gebeuren.
Reputatie 6
@m_jong

De software staat voor je klaar 🙂.

Groet, Urgel
Reputatie 4
Badge
Urgel schreef:

@m_jong

De software staat voor je klaar 🙂.

Groet, Urgel

@Urgel thnx staat nog niks bij de update maar zal straks wel komen, kan je ook een setje plakkers opsturen voor de sensors ? dan kan ik alles in orde maken. ben er nu al blij mee
Reputatie 4
Badge
software is binnen moet alleen nog de aanduiding en waarde invullen wie weet welke ik moet invullen ?
Reputatie 6
@m_jong

Komt in orde. Binnen 10 werkdagen heb je de plakkers binnen 🙂.
Reputatie 6
Badge +1
m_jong schreef:

software is binnen moet alleen nog de aanduiding en waarde invullen wie weet welke ik moet invullen ?

Dat is afhankelijk van je kWh meter waar je de sensor op plakt. Daar moet iets op staan als 1000 of 2000 of 10.000 imp/kwh
Reputatie 4
Badge
thehognl schreef:

m_jong schreef:

Dat is afhankelijk van je kWh meter waar je de sensor op plakt. Daar moet iets op staan als 1000 of 2000 of 10.000 imp/kwh

ik zie aan de voorkant 0.5 wh/imp staan ti 80MS 32A kwh meter.

ik zie op mijn app dat er energie binnenkomt nu van de panelen denk dat deze nu goed staat helemaal blij na al die maanden wachten, dit had veel eerder geknunt 🙂

heb hem nu op WH/imp waarde 0,5 staan
Reputatie 6
Badge +1
Ok dat lijkt goed dat (komt overeen met 2000 imp/kwh). Werkt het nu dan? Of wacht je nog op de plakkers of sensoren?
Reputatie 4
Badge
thehognl schreef:

Ok dat lijkt goed dat (komt overeen met 2000 imp/kwh). Werkt het nu dan? Of wacht je nog op de plakkers of sensoren?

ik heb hem vasgekelmt tussen de kw meter en het deurtje nu, De sensor zit bijna op de led lampje van de kwh meter, dus nog even wachten op de plakkers, het zijn maar 2 panelen maar hij geeft nu de waardes aan van opwek.

voor nog geen 15 euro ben je weer klaar zeg ik maar. dus plug en play zonnepaneelhouders het is mogenlijk 😍

jammer dat ze maanden zeiden dat het niet kon en dat ik moest wachten op de zwave kwh meter.

voor nog geen 15 euro ben je weer klaar zeg ik maar.

prima oplossing zo
Reputatie 6
Badge +1
Ik wil wel even zeggen dat meerderen je in de 1e drie paginas van je posts al hebben proberen te overtuigen dat wat je nu hebt gerealiseerd gewoon toen al mogelijk was maar je teveel naar Eneco had geluisterd (geen ontvangst, slecht bereik, data verlies, blabla).
Had gewoon naar de communitie geluisterd en je had al maanden lang dit gehad 🙂
Reputatie 6
Badge +1
En niet te vergeten dat plug-and-play zonnepanelen eigenlijk niet meer mogen. Elke opwekker, hoe klein dan ook, moet volgens de nieuwste NEN norm op een eigen groep aangesloten worden in de meterkast. Dat is anders dan de vorige norm waar bij je tot een aantal Watt gewoon met een stekker op een bestaande groep mocht aansluiten.

Punt is alleen, wie is er verplicht zich aan de NEN norm te houden? De installateur wel maar het gaat hier om plug-and-play dus geen installateur nodig. Je verzekering zou theoretisch lastig kunnen doen bij brand maar ook dat zal wel wat meevallen.
Reputatie 6
Badge +1
m_jong schreef:

voor nog geen 15 euro ben je weer klaar zeg ik maar.

prima oplossing zo

Veel beter dan die van Eneco, wat volgens mijn bronnnen een Qubino kWh meter is : https://www.robbshop.nl/qubino-dinrail-smartmeter?gclid=Cj0KCQjwjvXeBRDDARIsAC38TP5SjOQyWTeu-y6ZBBvaEK34H3MflHHKp_UTtuFLZ95LKlofPbprwRYaAgcuEALw_wcB
Reputatie 4
Badge
thehognl schreef:

Ik wil wel even zeggen dat meerderen je in de 1e drie paginas van je posts al hebben proberen te overtuigen dat wat je nu hebt gerealiseerd gewoon toen al mogelijk was maar je teveel naar Eneco had geluisterd (geen ontvangst, slecht bereik, data verlies, blabla).
Had gewoon naar de communitie geluisterd en je had al maanden lang dit gehad :-)

ik had allang het vermoeden dat het kon had zelf al de oplossing aangeboden maar dat kon niet schone groep blabla inderdaad. ik vond de zwave een mooie oplossing daar wachte ik eigenlijk dus op, scheeld weer een stopcontact en een draad, daar had ik wel een paar tientjes meer voor over. dacht ondertussen een china kwh meter plaatsen voor 6 eurie dat is het geld niet.

maar ondertussen bijna 9 maanden later is er nog niks bekend over de Z-wave KWH meter dus dan maar zo.

En wie weet later een z-wave kwh meter moet eerst zien of die meet-module het uithoud in de winter in de houten schuur.

maar al met al een goedkope oplossing zo rond de 15 eurie een kw meter en een din rail kastje je moet alleen het snoertje andersom aansluiten op de kwh meter anders heeft ie geen meting ( voor de volgende doe het zelver )

dus de topic kan nu wel gesloten worden denk ik 🙂

Reageer