Skip to main content
Beantwoord

Plug en play zonnepaneel

Toon eerste bericht Reageer

93 Reacties

Reputatie 6
Hi @Brandje en @m_jong
Ik besprak met @m_jong optie of het theoretisch mogelijk was met een losse 1-fase KWHmodule en (2e) meetmodule/meteradaper de opwek zichtbaar te maken op Toon. Voor deze variant is een schone groep nodig.
Dus ook voor @m_jong, nog even geduld. Ik weet nog niet genoeg van de Qubino om daar antwoord op te geven Ton.

Groet Vinny
Oke Vinny, maar die onmogelijkheid van die optie was al eerder met m_jong besproken.
Voor hem is idd de zWave uitvoering optimaal.
Reputatie 4
Badge
denk dat het ook met de oude model kan, alleen heb je een extra stopcontact nodig voor de 2e adapterdie je nu kan aansluiten. op de toon. dus zo heb je ook geen schone groep nodig. een klein din rail kastje er tussen van een paar euro kw meter erin en aansluiten via de aanlever snoer 🙂

met een z wave adapter is het natuurlijk wel mooier geen adapter en snoer 😍

wie weet kan ik als proefkonijn gebruikt worden haha kan dit ook naar andere klanten uitgerold worden.
Reputatie 4
Badge
😀 dubbele post weggehaald
Met het oude model kan het niet, omdat dat met een sensor werkt, vandaar dat die PRO1-S in de hoofdgroepenkast moet komen.
Of bedoel je iets anders?
Ik zou opteren voor de zWave uitvoering en draadloze koppeling met Toon.
En idd in zo'n klein kastje van enkele euro's; opwek er rechtstreeks in en Klaar is Kees.
Vermoedelijk iets duurder maar veel mooier.
Reputatie 4
Badge
Brandje schreef:

Met het oude model kan het niet, omdat dat met een sensor werkt, vandaar dat die PRO1-S in de hoofdgroepenkast moet komen.
Of bedoel je iets anders?
Ik zou opteren voor de zWave uitvoering en draadloze koppeling met Toon.
En idd in zo'n klein kastje van enkele euro's opwek er rechtstreeks in en Klaar is Kees.
Vermoedelijk iets duurder maar veel mooier.

ik dacht dat de sensor op de KW meter geplakt werd,snoertje naar de zon adaptor ? daarom dacht ik van dan kan je de KW meter toch ook in een dinrailkasje plaatsen deze aansluiten op de paneel heb je geen tussenkomst van andere apperaten heb je ook een schone meting lijkt mij. de meteradaptor van ton op zoon zend gegevens naar toon en klaar.

dus bijna zelfde als de Z wave lijkt mij dan alleen met tussenkomst van de 2e adaptor die geplaatst wordt.

maar inderdaad de Z-wave is een wat betere oplossing geen draadje en adaptor erbij. dus ik wacht maar even af wanneer deze beschilkbaar komt. ik hoor het graag van @Vinny als deze mogenlijkheid er is.
Oke, zo bedoel je het. Een 2e meteradapter (gelijk aan de bestaande meteradapter) aansluiten puur voor de zon.
Kijk bij de nieuwe software wordt gesproken over: "meetmodule toevoegen"
Die methode wordt bv toegepast als een slimme gas meter vele meters van een slimme stroommeter afstaan.
Dus jouw gedachte is zo gek nog niet.

Dan wordt voor jou idd de vraag wat kost een PRO1-S plus een extra meteradapter tov de nieuwe zWave kwh-verbruiksmeter.
In beide gevallen heb je het kleine din-rail-kastje nodig.

Een leuke test case.
Reputatie 4
Badge
ik dacht dat het ook daavoor bedoeld was om een 2e meter te kunnen aansluiten voor als het te ver van de meterkast is 😁 anders heeft deze toevoeging ook geen zin toch, of komen er nog dingen aan die we nog niet weten ghehe
Er zit zoveel aan te komen........
Als je je aanmeldt voor het gebruikerspanel (laatst was daar een oproep voor) kan je meedenken aan:

"De Toekomst van Toon"

Dan zie je dat ze bij Quby echt niet stil zitten zoals sommigen hier wel eens denken😉
Reputatie 4
Badge
we wachten af mischien met de nieuwe toon dat er weer wat verrassends komt met de oude geloof ik het niet zo, in de ruim 5 jaar is er niet veel bijgekomen dat je zeg dat de Toon slim is haha. lampje aan/uit en slimme stekker aan en uizetten zonder enige verdere functionaliteit is niet echt slim 😉

eerst zorgen dat zon op toon bij me werkt en dan een nieuwe toon2 en dan mischien.... wel een nieuw snufje.
Gewoon verder afwachten inzake Toon2.
Er komen echt wel verrassende en nieuwe zaken aan.
Op 23 mei vindt de online presentatie op het forum plaats van Toon2
Zie eerdere topic.

Suc6 met je uiteindelijke keuze mb Zon op Toon®️ op je schuurtje en houdt ons svp op de hoogte hoe het bij ne gaat uitpakken. 😀
Reputatie 4
Badge
ga ik zeker doen als ik meer weet zet ik het hier neer, maar eerst vanacht 2.5 weken naar alaska en seattle dus als je ik niet reageerd weet je waardoor het komt☺ maar ik lees alles wel na over de presentatie van toon 2.
Reputatie 4
Badge
helaas is de oude zon op toon module niet geschikt, module is te zwak en er zou een foutmarge kunnen ontstaan. dus dit is van de baan.

ik ben klaar voor de Z-Wave KWH module alleen draad nog doorvoeren 🙂 hopelijk duurt dat niet meer al te lang.

nog wachtend op de Toon 2 er is wat mis gegaan (goede helpdesk 😂 ) dus wacht op nieuwe afspraak /levering.
m_jong schreef:

helaas is de oude zon op toon module niet geschikt, module is te zwak en er zou een foutmarge kunnen ontstaan. dus dit is van de baan.

ik ben klaar voor de Z-Wave KWH module alleen draad nog doorvoeren 🙂 hopelijk duurt dat niet meer al te lang.

nog wachtend op de Toon 2 er is wat mis gegaan (goede helpdesk 😂 ) dus wacht op nieuwe afspraak /levering.

Jammer dat je Toon2 nog niet hebt.
Maar dat komt vast goed.

Omtrent het aanbod van Eneco van de nieuwe zWave kWh-verbruiksmeter is idd helaas nog niets bekend.
Reputatie 4
Badge
Mail gestuurd naar de installateur of ze na 1 week al antwoord gekregen hadden van eneco, dit hadden ze nog niet ze gingen gelijk een nieuwe verzoek indienen en vroegen mij om ook even zelf contact op te nemen. Na ruim 50 min aan de telefoon gezeten te hebben 3 x afwijzing gekregen van diverse medewerkers was er gelukkig 1 medewerkster bereid om de installatie bedrijf te bellen. Duurde een tijdje maar kreeg eindelijk groen licht om de contract om te zetten naar de gewone toon, met opmerking dat de monteur het nog kan weigeren 🙄.

Alleen jammer dat ze gelijk de abbo op mijn oude toon afgesloten heb zonder dit te melde,hierdoor kan ik de verlichting en brandmelders niet meer kan bedienen.

Wordt vervolgt....
Reputatie 4
Badge
net de klantenservce gebeld om de abbo weer te activeren, dit is niet mogenlijk omdat de software voor de toon op zon versie gereed staatTerwijl er een gewone versie komt pfff,en ik moet nog de brandmelders en enkele stekkers en hue ontkoppelen krijg ik daar geen problemen mee om ze aan de toon te koppelen.

heb er een hard hoofd in dat het goed gaat komen
Als je straks een Toon2 hebt dan staat het koppelen van je slimme stekkers en rookmelders los van een abo op Toon®️
Dus koppelen moet geen enkel probleem zijn.
Reputatie 4
Badge
@Vinny ik heb je een privebericht gestuurd. Ik krijg wurgneigingen van de eneco / toon klantenservice.
Reputatie 6
@m_jong Ik ga het voor je (laten) oplossen, zie je PB.
Reputatie 4
Badge
9 juli is de nieuwe toon eindelijk geinstalleerd, gelijk maar een KW-meter tussen de panelen gezet werkt perfect.

@Vinny nog steeds wachtend op de z-wave kw meter is er al nieuws, gaan de testen goed 🙂
Hoi @m_jong,

Ziet er goed uit op de foto.
Precies zoals we er hier over aan het praten waren in afwachting van de zWave meteradapter.
Weer een blije zonne-opwekker met zijn Toon®️ straks erbij!
Gefeliciteerd met je reeds lang gekoesterde wens. 👍😀😎😎

Nu het laatste stukje nog.
Reputatie 4
@m_jong

Er is nog niets bekend wat de Z-wave kw meter betreft. We hebben het weer uitgezet en houden je op de hoogte.

Groet,

Tina
Reputatie 5
Badge +2
Hi allen, ik snap even het probleem nu niet meer. De huidige Toon 1 kan ook al overweg met meerdere meteradapters. Ik zie dat je een perfecte kWH meter hebt geïnstalleerd. Het enige dat je nodig hebt is een 2e meteradapter (Zwave), die met een sensorkabeltje aansluiten aan de nieuwe KWh meter. Als de Zwave range niet voldoende is, heb je een extender nodig maar zelfs die wordt door Toon 1ondersteund.
Het enige dat ik mis is de mogelijkheid om 2 meteradapters aan “zon” te koppelen, zo zou je een hoop gebruikers met meerdere omvormers gelukkig maken.

Groet Menno
Reputatie 4
Badge
mvaneck schreef:

Hi allen, ik snap even het probleem nu niet meer. De huidige Toon 1 kan ook al overweg met meerdere meteradapters. Ik zie dat je een perfecte kWH meter hebt geïnstalleerd. Het enige dat je nodig hebt is een 2e meteradapter (Zwave), die met een sensorkabeltje aansluiten aan de nieuwe KWh meter. Als de Zwave range niet voldoende is, heb je een extender nodig maar zelfs die wordt door Toon 1ondersteund.
Het enige dat ik mis is de mogelijkheid om 2 meteradapters aan “zon” te koppelen, zo zou je een hoop gebruikers met meerdere omvormers gelukkig maken.

Groet Menno

ze zijn bang dat de 2e meteradaptor te zwak is Qua afstand ongeveer 5 meter van de toon af, en dat er dan dataverlies is, dit zou niet het geval zijn bij de zwave module. ik heb ook een slimme stekker in de schuur met een perfect signaal 🙂 ik wacht maar rustig af. hoop dat het niet zo lang duurt als het schakelsysteem van de slimme stekkers haha 😂
Reputatie 5
Badge
m_jong schreef:

ze zijn bang dat de 2e meteradaptor te zwak is Qua afstand ongeveer 5 meter van de toon af, en dat er dan dataverlies is, dit zou niet het geval zijn bij de zwave module. ik heb ook een slimme stekker in de schuur met een perfect signaal 🙂 ik wacht maar rustig af. hoop dat het niet zo lang duurt als het schakelsysteem van de slimme stekkers haha 😂

De meteradapter gebruikt ook zwave.. dus ik snap het ook niet. En als je schuur al voorzien is van een werkende slimme stekker (die tevens werkt als repeater) zie ik het probleem ook niet.
Gewoon ff een 2e meteradapter regelen via Eneco en (desnoods zelf) aansluiten op een kwh meter met ledje. KLaar.

Reageer