Skip to main content
Sticky

Hanteert Toon het juiste termijnbedrag?

Toon eerste bericht Reageer

414 Reacties

Badge
Dank voor je bericht.
Ik heb deze maand mijn jaarafrekening gehad en daarbij had Eneco mijn termijnbedrag aangepast. Dit bedrag heb ik zelf weer aangepast maar volgens mij rekent Toon nog met het termijnbedrag wat was ingesteld na de jaarrekening.

Kan mijn nieuwe termijnbedrag naar de Toon worden gepusht?
Reputatie 5
@Hertogbas

Dat klopt, dat heb je goed gezien! Toon rekent inderdaad nog met het 'oude' termijnbedrag wat is ingesteld naar aanleiding van de jaarnota. Ik heb jouw termijnbedrag aangepast op basis van je verbruik naar € 165,-. De gegevens heb ik naar de Toon gestuurd en dit zal later op de dag zichtbaar zijn.

Groet,
Mitchel
Badge
Beste Chantal,
5 dagen geleden schreef jij het volgende:
"De softwareontwikkelaars hebben aangegeven dat zij maandag gaan controleren of het juiste ingeschatte verbruik dan in Toon verwerkt is. Tot dan is het afwachten.

Groetjes Chantal"

Het spijt me te moeten zeggen, maar er is niets veranderd. Of ze gekeken hebben weet ik niet, maar aanpassingen zijn er niet gedaan. Zeer teleurstellend.
Voorbeeld: Ingeschat gebruik op Eneco app in de maand juni : 26,97 euro. Op Toon 124 euro.
Zo heb ik niets aan mijn "status gebruik"
Ik het al eerder gezegd dat er een fout in het programma zit : de geschatte opbrengst van de zonnepanelen wordt volledig bij de schatting van Eneco opgeteld. Iedereen met zonnepanelen moet hier van deze fout last hebben.
Ik heb Toon o.a. aangeschaft om een goed beeld van mijn gebruik te krijgen. Geld weggegooid!!!
Aart1943 schreef:

Iedereen met zonnepanelen moet hier van deze fout last hebben.

Ik denk dat deze stelling niet juist is, aangezien ik tot op heden geen verkeerde berekeningen heb geconstateerd.
Wel, zoals ik eerder meldde, is er wel een probleem als er meer wordt opgewekt dan totaal verbruikt.
Op de Eneco server, die dit pusht naar Toon, zou dan een negatief ingeschat jaarverbruik moeten worden opgevoerd en dat lukt niet.

In mijn situatie is het als volgt, toen ik gelukkig nog (voor januari 2017) het ingeschatte jaarverbruik op Toon kon aflezen:

-jaaropwek: 1700
-jaarverbruik (dus te betalen op jaarnota na saldering) 1600

Het ingeschatte jaarverbruik op Toon is dan voor stroom 3300.
En 3300 klopt ook weer met hetgeen ik verbruikte toen ik nog geen PV op mn dak had liggen.

Logisch want ook verbruik van eigen opwek is tenslotte ook verbruik.
Via de server wordt dan in mijn geval 1600 gepusht.

Daarom ben ik en anderen als sinds januari 2017 bezig om Quby/Eneco te bewegen het ingeschatte jaarverbruik weer zichtbaar op Toon te maken.
Reputatie 5
@Aart1943

Goed dat je aan de bel trekt! Voor nu zie ik nog geen reactie op het bericht dat eerder voor je is uitgezet. Zojuist heb ik gevraagd om een update. Ik stel voor dat we deze even afwachten.

Groet, Urgel
Badge
Willen jullie de juiste maand gegevens naar mijn Toon pushen. Ik heb een aangepast maandbedrag. Gr Tom
Reputatie 6
@Tom

Ik zie dat je vanaf februari hetzelfde maandbedrag betaalt aan ons. Deze gegevens staan ook momenteel in je Toon. Ik kan hierdoor geen nieuwe gegevens pushen. Mocht je het onlangs gewijzigd hebben, dan ben ik bang dat dit niet is doorgekomen. Mocht ik hierin iets kunnen betekenen voor je dan hoor ik het graag.
Badge
Beste Urgel,
Gisteren schreef je: "Goed dat je aan de bel trekt! Voor nu zie ik nog geen reactie op het bericht dat eerder voor je is uitgezet. Zojuist heb ik gevraagd om een update. Ik stel voor dat we deze even afwachten."

Vanmiddag kwam er de mededeling op Toon dat het bedrag was aangepast.
Helaas, er is niets veranderd.l Nog steeds die veel te hoge inschatting.
Aan zulke hulp heb je ook niets!!!
Wat nu?
Reputatie 5
Aart1943 schreef:

Beste Urgel,
Gisteren schreef je: "Goed dat je aan de bel trekt! Voor nu zie ik nog geen reactie op het bericht dat eerder voor je is uitgezet. Zojuist heb ik gevraagd om een update. Ik stel voor dat we deze even afwachten."

Vanmiddag kwam er de mededeling op Toon dat het bedrag was aangepast.
Helaas, er is niets veranderd.l Nog steeds die veel te hoge inschatting.
Aan zulke hulp heb je ook niets!!!
Wat nu?

@Aart1943

We hebben het uitgezet om er achter te komen wat er aan de hand is. Dit zodat we een goed oplossing kunnen bieden. Zojuist begrepen dat de software ontwikkelaar dit issue inbehandeling heeft genomen en zodra we meer weten dan geven we dit aan.

Groeten
Chantal
Badge
Oke, bedankt .
Badge
Per 1 juli zijn de tarieven voor de levering van elektriciteit verhoogd. Op mijn Toon is niet een verhoging doorgevoerd, maar een verlaging. In plaats van de ongeveer 20 cent per kWh wordt nu een tarief gerekend van 6,66 cent, terwijl het verhoogd had moeten worden tot ongeveer 22 cent.
Dit is niet alleen van in vloed op mijn maand bedrag, maar ook op de berekening van het jaarbedrag. Hetzelfde geldt voor het terugleveringstarief van de zonnepanelen . Ook de bedragen van de warmtewinner kloppen niet meer. Graag een herstel naar de juiste waarden.
Reputatie 5
@Aart1943

Per 1 juli is er inderdaad het een en ander verandert, maar de €0,22 die je hier benoemt is gebaseerd op het totale leveringstarief (vast+variabel). De €0,066 is je kale tarief welke wordt gecommuniceerd naar Toon.
Wat mij triggert is dat je aangeeft dat de bedragen voor je warmtewinner niet meer kloppen. Kun je dit verder toelichten?

Groet, Urgel
Badge
De warmtewinner heeft tot nu toe 90,1 m3 gas bespaard en 251kWh elektriciteit gekost.de bedragen wisselen per dag tussen de 70 euro en de 26 euro Op dit moment 46,49.
Naat aanleiding van de 22 cent :alle bedragen op de Toon fot nu toe rekenden met 20 cent, dat zou dus nu 22 cent moeten worden.
Reputatie 5
@Aart1943

De €0,20 (afgerond neem ik aan) waar je naar refereert is het totaaltarief per kWh stroom inclusief o.a. btw en overheidsheffingen. Het totaaltarief worden gewoonweg niet naar Toon gecommuniceerd. Heb je hier anders een screenshot van waarop te zien is dat dit wel zo is?
Badge
Reken maar na.
Reputatie 6
Hi @Aart1943
- Je inschatting in Toon, verandert bijna dagelijks. Het antwoord hier op blijven wij je schuldig, dit wordt nog steeds onderzocht.
Aart1943 schreef:

Reken maar na.

50,65/254=0,199 (afgerond €0,20) Dit lijkt toch juist te kloppen voor Juni?

Zodra er antwoord is vanuit de ontwikkelaars koppelen we dit direct naar je terug!

Groet Vinny
Badge
Beste Vinny.

Volgens Urgel wordt het totaaltarief niet naar Toon gecommuniceerd. Hij vroeg foto's of ik dat kon laten zien. dat heb ik gedaan. Mijn probleem is dat met ingang van 1 juli het tarief voor stroom in Toon 6,6 cent is, terwijl het 22 cent moet zijn. Ook mijn gastarief is verlaagd van ongeveer 80 cent naar 70 cent, terwijl ook dat verhoogd had moeten zijn. Er is hier iets behoorlijk fout. Foutje in de Toon?
Reputatie 6
@Aart1943
Ik zie het al, behalve de 'ingeschatte maandfracties normaaltarief' krijgt ook de waarde van je "normaaltarief" meerdere wijzigingen. Ik heb dit meteen toegevoegd aan de informatie waar ze mee aan de slag gaan. Bedankt voor je scherpte!

Vinny
Reputatie 1
Badge
Kan iemand voor mij even kijken?
We zijn vanaf 1 juli klant geworden en toon heeft nog geen Info, de Eneco app al wel, kunnen jullie die info ook naar toon pushen?
Of duurt dit gewoon wat langer?
Reputatie 5
@Roy,

Welkom bij Eneco en bij deze ook de Toon community 🎊.
Wat je verzoek betreft, dit zoek ik graag voor je uit. Hiervoor heb ik wel je klantnummer nodig.
Wil je deze toevoegen aan je profiel?

Groet, Urgel
Reputatie 1
Badge
@Urgel

Heb ik inmiddels gedaan, dankjewel!
Reputatie 5
Super van je, @Roy 💪🏾.

Het probleem is gevonden en het ligt in de administratie aan onze kant, waar ik een bericht voor heb uitgezet.
Ik verwacht dat het eind van deze week allemaal goed staat.
Kun je ons dan laten weten hoe het staat met de informatie op je Toon?
Badge +1
Goedenavond,

Kunt u mijn nieuwe maandbedrag pushen naar mijn Toon?

Alvast dankuwel.
Reputatie 5
@Toonuser

Ik heb het nieuwe ingeschat verbruik naar jouw Toon toegezonden. Dit zie je in de loop van de dag terug bij Status Verbruik.

Groet,
Mitchel

Reageer