Skip to main content

De nieuwe Toon. Wat gaat ENECO alle trouwe forumleden aanbieden?

Reputatie 5
Badge
Eneco heeft de nieuwe TOON aagekondigd. We wachten maar af hoe begerenswaardig die is. Maar stel nu dat die nieuwe TOON inderdaad heel aantrekkelijk is, wat gaat ENECO dan doen om haar loyale klanten tegemoet te komen?

Ik neem aan dat ENECO zelf ook beseft dat zij veel van wat TOON nu biedt aan de inbreng van haar klanten te danken heeft. Ik heb hier wel vaker betoogd dat TOON feitelijk een Beta product is dat nog lang niet goed uitontwikkeld is. Nu is in deze techniek niks uitontwikkeld, de techniek schrijdt voort, maar TOON , de Apps van TOON en de updates zijn toch wel regelmatig redelijk onrijp de markt in gezet. Daarmee werden alle gebruikers toch wel ongevraagd tot testers gebombardeerd. De inbreng van de gebruikers hier heeft TOON een onschatbaar kapitaal aan testers opgeleverd. Helemaal gratis en voor niets terwijl ook nog eens behoorlijk door deze testers hier aktief in dit forum wordt betaald voor een App die gewoonlijk bepaald niet vrij is van bugs en kuren. Wie doet dat ENECO na, gratis testers voor het speerpunt van je marketing die ook nog geld komen brengen!

Nu preek ik hier niet voor eigen parochie. Ik heb hier meer gevraagd dan gegeven, maar er zijn er hier verschillende leden die anderen voortdurend met raad en daad terzijde staan en aldus ENECO heel wat uit handen nemen.

Dus kom op ENECO, als je echt verstand hebt van commercie besef je dat tevreden en loyale klanten je meest kostbare kapitaal zijn en beloon je hen met een soepele overstap van de oude naar de nieuwe TOON. Dus niet gelijk je nieuwe TOON proberen te verzilveren ten koste van de mensen die TOON hebben helpen maken tot wat TOON nu is. Beloon je forumleden want als je eerlijk bent weet je hoe waardevol dit forum voor jullie is!

Maar goed, misschien is mijn advies overbodig en moet ik ENECO erop vertrouwen dat ze echt wel met een mooie aanbieding zullen komen. Dat is immers meer dan logisch toch?
Reageer

16 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om de Toon te laten voor wat het is vanaf begin levering. Toen werkte het in feit prima met de software wat er op stond.

Eneco koos om steeds nieuwe functionaliteit toe te voegen. Om dit dan gelijk een beta product te noemen vind ik dan een beete flauw. Je kan ook zeggen, wat leuk dat het apparaat wat ik gekocht heb met beperkte functionaliteit een jaar later ineens veel meer kan.

En met nieuwe functionaliteit komen altijd bugs. Niet alles is hier aan te verwijten. Ook Eneco heeft inderdaad wel wat steekjes laten vallen. Maar jouw berichtgeving is wel erg negatief.

Of dit rechtvaardigd dat je als klant een flinke korting op de nieuwe Toon krijgt zal blijken. Je kan natuurlijk bij de aanschaf van je nieuwe Toon ook voor kiezen om je oude Toon te verkopen en zo je korting te ontvangen. Zelf verwacht ik dat er gewoon weer een langdurend contract komt (4 jaar eneco bijv.) met dan een gratis nieuwe Toon.
Reputatie 5
Badge
@thehognl
Ik ben absoluut tevreden met mijn TOON, maar vergeet niet ik ben, net zo als veel gebruikers hier een beetje een gadget freak. Ik snap ook dat nieuwe releases problemen kunnen brengen, maar de grote doelgroep is niet een handjevol mensen dat graag een beetje knutselt, tweakt en uitzoekt. Ook mijn tante Agaath moet er probleemloos mee kunnen werken en daarvoor zijn de diverse innovaties in Toon wat mij betreft regelmatig net een beetje te Beta.

Het punt dat ik wil maken is dat ENECO vast wel begrijpt dat een ruime club meedenkers en uitzoekers heel veel waard is. Feitelijk vormen we hier een groot klantenpanal die heel veel waardevolle info verschaft. Overigens is het een betrekkelijk klein aantal van hen dat zich uitzonderlijk inspant, ook voor andere gebruikers, en dat scheelt ENECO veel manuren aan de helpdesk.

Ik ben dus gemiddeld tevreden over TOON. Ik ben meer dan tevreden over dit forum, maar ik zou zeggen geef de top 20 meest behulpzame mensen hier die nieuwe TOON, of geef ze een flinke korting. Zijzijn de ambasadeurs van ENECO voor TOON.

Kort en goed, ik beoog allerminst een zuurpruim te zijnhier.

Gr
Raymond
Wat een gezeur altijd om korting.
Waarom korting.? Omdat je al zolang bij Eneco zit.? Wat een onzin.!!
Ik doe al jaren en jaren boodschappen bij een bepaalde winkel en tank benzine van een bepaald merk en heb al tig jaar dezelfde dokter en tandarts en krijg ik daar allemaal korting.... Dacht het niet.!!
Waarom zeuren mensen altijd om korting als er een nieuw apparaat in de markt gezet word.
Of je hebt het bedrag er voor over of niet... zo niet, loop dan niet aldoor te zeiken om korting.
Op elke forum kom je dit gezeur weer tegen, of het nu om telefoons, navigatie of zoals hier om een thermostaat gaat... mensen hou op met zeuren...
PS, Eneco... ik durf het bijna niet te vragen........ 😶
Een product als Toon en de apps zijn complex maar heel handig zeker als je werken zoals bedoeld. 100% bug vrij krijg je nooit iets.

Vind wel dat ik bij melding van een probleem met Toon of de app er vaak wordt doe dit of doe dat, terwijl je dan vaak weer (lang) moet wachten om re kijken of iets van de suggesties van de medewerkers heeft gewerkt.

In veel van mijn vragen over bv de app is er geen oplossing gekomen omdat de oorzaak van de problemen niet bekend is.

Bij een app kun je denken aan compatibiliteit met een smartphone of besturingssysteem.

Dit lijkt me dan niet goed getest door de ontwikkelaars, en dat kan met zoveel verschillende smartphones en besturingssysteem versies.

Dat geeft mij dan het gevoel dat we met zijn allen testers zijn, geen probleem overigens, ik help graag mee aan een goed product waar je geen stress van krijgt als je het gebruikt.

Een bevriezing van Toon abonnementsgelden vind ik dan wel op zijn plaats. Want ik betaal niet graag voor een product dat niet volledig goed werkt.

No cure no pay zou ik zeggen, en uiteindelijk zal Eneco hier voordeel aan hebben, want zeg nou zelf een nieuwe Toon aanschaffen zonder dat het voor 98% goed werkt zal niemand willen, en uiteindelijk schiet Eneco dan ook zijn doel voorbij als wij als klanten geen nieuwe Toon apparatuur meer aanschaffen.

Geef een nieuwe Toon een jaar op proef, werkt het goed na dat jaar geef dan de klanten de mogelijkheid Toon te kopen of weer in te leveren als het niet voldoet of niet goed werkt, Maar laat klanten niet domweg betalen voor een product waarvan je geen garantie kunt geven dat het goed werkt.

Of geef een garantie dat het wel werkt en dan een jaar op proef, dus no cure no pay.

Hoe meer een klant moddert met niet goed functionerende producten hoe meer klanten niet bereid zijn te investeren, en dus schiet Eneco dan zijn doel voorbij.

Als commerciëel bedrijf moet Eneco ook winst maken, logisch, maar dat kunnen ze alleen indien klanten over de gehele lijn te vreden zijn over de afgenomen producten en diensten die een bedrijf aanbiedt.

Kortom ik pleit voor een NO CURE NO PAY beleid.
Reputatie 2
Badge +1
Wat een opgewonden standjes allemaal.
Eén partij doet een aanbieding, de andere partij reageert daarop.
Hier lijkt het net andersom te gaan.. 🙄
Reputatie 5
Hi @RayDelft
Terechte vraag, momenteel nog geen antwoord op. Tot eind juli in ieder geval geen speciaal aanbod/campagne, daarna weten we nog niet hoe en wat.

thehognl schreef:

Eneco koos om steeds nieuwe functionaliteit toe te voegen. Om dit dan gelijk een beta product te noemen vind ik dan een beete flauw. Je kan ook zeggen, wat leuk dat het apparaat wat ik gekocht heb met beperkte functionaliteit een jaar later ineens veel meer kan.

En met nieuwe functionaliteit komen altijd bugs. Niet alles is hier aan te verwijten. Ook Eneco heeft inderdaad wel wat steekjes laten vallen.

Eens & eens, zowel bij ons als Quby kan het af en toe beter. De ontwikkeling maakt het werk hier en het forum in ieder geval een stuk levendiger. 😉

Groet Vinny
Reputatie 5
RayDelft schreef:

Zij zijn de ambasadeurs van ENECO voor TOON.

Daar zijn we ook heel blij mee!
Reputatie 7
Badge +2
@Vinny krijgen nieuwe klanten wel direct de nieuwe Toon of wordt er eerst nog een oude voorraad weggewerkt?
Reputatie 3
@Toonz

Goeie vraag! De voorraad wordt eerst opgemaakt (ook bij nieuwe klanten), voordat de installatie van de nieuwe Toon begint.

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge
@Vinny

Dat je stelt dat dingen soms beter kunnen dat wekt vertrouwen.dat is tenminste eerlijk, ook als er af en toe iets fout gaat. Mensen accepeteren dat als je daar gewoon open over bent.

Als in mijn bedrijf iets fout gaat dan is er de regel dat nooit onder het tapijt te vegen. Gewoon toegeven en fout herstellen. Dat waarderen klante altijd. Ook als ze door ons toedoen gedoe of ergernis hebben gehad.
Mitchel schreef:

@Toonz

Goeie vraag! De voorraad wordt eerst opgemaakt (ook bij nieuwe klanten), voordat de installatie van de nieuwe Toon begint.

Groet,
Mitchel

Hopelijk vertellen jullie dit wel even van te voren aan jullie nieuwe klanten voordat ze een besluit hebben genomen om een abonnement te nemen bij Eneco.
Reputatie 3
Badge +1
zo hoe bedoel je klantonvriendelijk
de nw toon is leverbaar maar je krijgt nog de oude bij een contract van 4jaar

ik voel een hoop heibel aankomen

Foei Eneco echt klantonvriendelijk !!!
Reputatie 6
Badge +1
thewhale schreef:

Waar basseer je dat op? Er is nog geen enkele officiele vermelding gedaan. Alleen maar speculaties hier.
Reputatie 7
Badge +6
thehognl schreef:

thewhale schreef:

Waar basseer je dat op? Er is nog geen enkele officiele vermelding gedaan. Alleen maar speculaties hier.

Lees de reactie van @Mitchel even. Je snap de reactie.
Reputatie 2
Badge
Ik snap zakelijk gezien de keuze wel om eerst de oude voorraad op te maken. Er zijn zoveel tussenpartijen die er genoeg op de plank hebben liggen (denk aan CoolBlue, ketelboeren, etc etc) dat Eneco die wel de kans moet geven om leeg te verkopen.
Ook blijven ze zelf anders met voorraad zitten van een product die voor hun geen waarde meer heeft.

Nieuwe zal ,verwacht ik, voorlopig dus alleen in "acties" komen en niet standaard zijn.
Reputatie 5
Badge
Terrorsource schreef:

Ik snap zakelijk gezien de keuze wel om eerst de oude voorraad op te maken. Er zijn zoveel tussenpartijen die er genoeg op de plank hebben liggen (denk aan CoolBlue, ketelboeren, etc etc) dat Eneco die wel de kans moet geven om leeg te verkopen.
Ook blijven ze zelf anders met voorraad zitten van een product die voor hun geen waarde meer heeft.

Nieuwe zal ,verwacht ik, voorlopig dus alleen in "acties" komen en niet standaard zijn.

Dat vind ik nou juist helemaal niet zakelijk. De klant betaalt dat namelijk. Aannemelijk is dat de nieuwe Toon niet veel duurder in de markt komt dan de oude, want veel ruimte is er niet.

Als de nieuwe echt vernieuwend is, push hem dan door de oude voorraad uit de markt te nemen en af te schrijven. Als de verschillen beperkt zijn is dat niet nodig. Mij maakt het voor veel artikelen helemaal niet uit of ik modeljaar 2016, 2017 of 2018 heb. Voor een wasmachine, een stofzuiger of zelfs een TV kan me dat niks schelen.

Voor een PC, of voor een smartphone kan het verschil wel groot zijn, en ook voor een TOON kan het verschil aanmerkelijk zijn, en dat zal dan toch de keuzes moeten bepalen. Stel dat de nieuwe TOON eruit ziet als een tablet, met een glanzend , snel hoge resolutiescherm en met allerlei nieuwe apps en grafieken etc. dan wil toch geen hond meer de oude? Dan is het toch ook haast onethisch om die ouwe meuk nog te verkopen in dezelfde prijsrange als de nieuwe?

Maar nogmaals, bij beperkte verschillen kan dat dus wel. Het is dus nog even spannend en de nieuwsgierigheid is gewekt. Ook dat is marketing.

Reageer