Skip to main content
Sticky

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Toon eerste bericht Reageer

238 Reacties

Hoi Mark,@mpleizr

Ik heb nader bericht gehad van Hayad:

Quote:
Ik heb dit zojuist met een van de teamleden die hier aan werken besproken. Op dit moment is er nog geen sprake van het toevoegen van een correctiemogelijkheid.

Ik zal desondanks wel een officiële ticket aanmaken en delen met de producteigenaar. Als dit opgenomen wordt in de planning zal ik je dit uiteraard laten weten.

einde quote.

Wordt vervolgd dus!
Hoi Ton @Brandje

Dank voor de snelle terugkoppling. Jammer dat er niet direct er naar gekeken wordt. Op deze manier heeft de functie aan de nieuwe toon geen meerwaarde. De huis tuin en keuken gebruiker zal er gewoon van uit gaan dat het correct is.

Als eenmaal de kalibratie/aanpassing mogelijk is neem ik het pas serieus.
mpleizr schreef:

Hoi Ton @Brandje

Dank voor de snelle terugkoppling. Jammer dat er niet direct er naar gekeken wordt. Op deze manier heeft de functie aan de nieuwe toon geen meerwaarde. De huis tuin en keuken gebruiker zal er gewoon van uit gaan dat het correct is.

Als eenmaal de kalibratie/aanpassing mogelijk is neem ik het pas serieus.

Hoi Mark,

Ja vind ik ook!
Maar gelukkig loopt het officiële ticket gewoon door en daar hoop ik op.
Uiteraard houd ik een vinger aan de pols en desnoods starten we een Poll.
Voor degene die vragen hadden of de nieuwe toon het 5 GHz wifi netwerk aankan kijk eens in de onderstaand topic.

Hier heb ik toon draaien op 5 GHz ip van het oude 2,4 GHZ netwerk

https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/ziggo-alles-in-een-complete-654/index2.html#post32663

@Hayad kan je dit bevestigen?.
Reputatie 5
Badge
mpleizr schreef:

Voor degene die vragen hadden of de nieuwe toon het 5 GHz wifi netwerk aankan kijk eens in de onderstaand topic.

Hier heb ik toon draaien op 5 GHz ip van het oude 2,4 GHZ netwerk

https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/ziggo-alles-in-een-complete-654/index2.html#post32663

@Hayad kan je dit bevestigen?.

Als ik jouw post daar lees zie ik helemaal niet dat je de Toon op 5 Ghz hebt draaien. Waarom denk je dat?
De toon (1 en 2) heeft geeen 5Ghz ondersteuning dus het kan gewoon ook niet.
Reputatie 4
Badge +1
Is het ondertussen al mogelijk om de data van Toon1 over te zetten naar Toon2?
Vandaag komen ze Toon2 hangen.

Als dit nog niet kan, heeft het nut om wel een download te maken (vlak voor de monteur komt)
Zodat ik wellicht met een software update data alsnog kan aanvullen (in de toekomst)
Juan schreef:

Als dit nog niet kan, heeft het nut om wel een download te maken (vlak voor de monteur komt)
Zodat ik wellicht met een software update data alsnog kan aanvullen (in de toekomst)

''Nee''.
Reputatie 4
Badge +1
Nee, het kan niet, en/of Nee, de download van Toon1 zal NOOIT gebruikt kunnen worden in de toekomst..?
Juan schreef:

Hoi Juan,@Juan

Gefeliciteerd met je Toon2!

De data vooraf downloaden van je Toon1 puur om over te zetten naar Toon2 is zinloos.
Die downloadmogelijkheid is o.a. gekomen ivm de AVG (privacywet), zodat je je gegevens op Toon kan inzien.
Als backup heb je hier dus (helaas) niets aan.
Deze (zeer oude) wens staat nog steeds open en wellicht is dit ook een voorloper er van; wie zal het zeggen..............
Reputatie 5
Badge
Ga er maar uit dat die download nooit als import te gebruiken is. De download is er alleen om te voldoen aan de AVG. Maar tevens is de formaat zo onhandig gemaakt dat het praktisch niet te doen is om hiermee een import te voeden.
Het is wel te doen, maar met heel veel moeite en coding. Die moeite zullen ze echt niet nemen gezien de vele andere wensen die er liggen. En daarbij de mogelijkheid van een security risk als ze data importeren in de nieuwe Toon2. Dat biedt dan namelijk wellicht oneigenlijk toegang tot het systeem; iets wat ze heel graag willen tegenhouden.

Als het ooit komt (overzetten van je Toon 1 naar je Toon 2) dan zal dat een nieuwe functie worden en via de servicecentre van eneco lopen, cq via de app op je telefoon.
Reputatie 4
Badge +1
Staat deze data ergens bij Eneco opgeslagen? Dus is de info in de toekomst te importeren? Ook als ik mijn Toon1 verkoop?
Juan schreef:

Staat deze data ergens bij Eneco opgeslagen? Dus is de info in de toekomst te importeren? Ook als ik mijn Toon1 verkoop?

Hoi Juan,

Nee, zeker niet, alleen op je Toon.
En later gebruiken lijkt mij net handig toch ivm de wijzigingen die optreden na download.
Er wordt wel data van je cvketel profiel opgeslagen op de server bij Eneco en daar moet je dan ook expliciet toestemming voor geven
Reputatie 4
Badge +1
Dus helemaal opnieuw beginnen?

Verbruik kwijt
VC data weg?

Jammer...😭
Juan schreef:

Dus helemaal opnieuw beginnen?

Verbruik kwijt
VC data weg?

Jammer...😭

Exact Juan,

Dat geldt voor iedere Toon2 gebruiker, dat je geheel opnieuw moet beginnen.
Opgebouwde historie is dus weg.😭
Knap vervelend, maar het is niet anders.😢 😤
Zelf had ik 1,5 geleden toen ik met een Toon2 speelde al die hoop al van een backup; het zou op dat moment net mooi zijn, toen begin dit jaar de uitrol Toon2 startte, maar helaas.............
Reputatie 4
Badge +1
Toon2 is al 1,5 jaar oud eigenlijk?
Juan schreef:

Toon2 is al 1,5 jaar oud eigenlijk?

Jazeker, maar is dat verder belangrijk?
Nee, toch?
De (hardware) versie waar ik toen mee "speelde" zegt niets over de versie die je nu uitgeleverd krijgt.
Reputatie 4
Badge +1
Nee, maar dat Toon2 al ruim 1 jaar bestaat had ik niet gedacht.
je loopt met techniek, snel achter tegenwoordig...
Juan schreef:

Nee, maar dat Toon2 al ruim 1 jaar bestaat had ik niet gedacht.
je loopt met techniek, snel achter tegenwoordig...

Jazeker, daar heb je helemaal gelijk in.
Wat je tegenwoordig koopt op bv PC gebied is al sterk verouderd bij aanschaf.
Maar Quby had natuurlijk ook testtijd nodig om alles goed vooraf te testen.

Dat gold bv ook voor Toon1 daar zijn gaandeweg (sinds de uitrol 6 jaar geleden) ook wijzigingen op geweest😢😏
Badge +1
Hai hai

Net even hele topic afgestruind naar foto’s, de voorkant kennen we inmiddels. Maarrrr, hoe diep is ie? Ik ben heel benieuwd hoe ver toon 2 van de muur af komt. Bij de Toon1 vind ik dit best wel ver.

Dus, iemand die wat foto’s van de zij- en bovenkant kan schieten...ben ook wel benieuwd naar aansluitingen trouwens☺ ☺
Hai hai Erick,

Wat dacht je hiervan:

Reputatie 4
Badge +1
Sinds vandaag ook een Toon 2

Werkt een stuk sneller en veel beter beeld

De slimme stekkers van Fibaro hebben nognal moeite met het koppelen .
Somige koppelen helemaal niet .

Meer mensen hier last van ?

Het betreft de oude Fibaro stekkers zonder z-wave plus.
Hoi @PieterZ,

Het gaat soms een beetje nukkig!
Heb je ze in de oude Toon®️ afgemeld?
Anders ze in de inleerstand zetten en opnieuw aanmelden op Toon2
Hoe?
Zie dit topic en reactie over de werkwijze:

https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/probleem-met-slimme-stekker-509#post6446
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist toon2 geïnstalleerd. Best wel vooruitgang.
Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH
Reputatie 7
Badge +6
ghleusink schreef:

Masr mijn app zegt nu dat toon offline is. App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook router opnieuw opgestart maar helpt niet. Iemand nog een oplossing?
MVG GH

Staat jou nieuwe Toon wel gekoppeld aan jou in de systemen van Eneco?
ghleusink schreef:

MVG GH

Dit is van de week al eerder behandeld.
Na enige uren werkte de App alsnog.
De systemen moeten gewoon nog even bijgewerkt worden.
Ik ga er daarbij van uit dat op dit nieuwe displaynr ook een abo is afgesloten.

Reageer