Skip to main content
Sticky

#vraagonsoverToon - Stel je vraag over de nieuwe Toon

Reputatie 7
Beste forumleden,

We zijn een grote community en nog een hele actieve ook. Daarom vinden we het tijd om onze allereerste ‘Vraag ons over…’ te doen.
We hebben een goede aanleiding, want binnenkort verschijnt de nieuwe Toon. Dat is de bekende Toon, maar dan een nieuwe versie.

Zo werkt #vraagonsoverToon

Op 23 mei tussen 19.00 en 20.30 zitten er experts voor je klaar. Niet alleen de experts van Toon, maar ook klantexperts. Zij beantwoorden al jouw vragen over de nieuwe Toon, onder begeleiding van onze moderator Folkert. Aan jullie om werkelijk alles te vragen.

Even voorstellen, de experts

Frank Loois, Productmanager Toon. Weet alles van de nieuwe Toon en waarom die er moet komen.

Brandje, ToonZ, TheHognl en TonvanRijn zijn Toon gebruikers die veelvuldig op het forum actief zijn. Je bent ze vast al een keer tegen gekomen. Zij hebben de nieuwe Toon al van alle kanten bekeken.

Voeg nu #vraagonsoverToon toe aan je agenda
Reageer

238 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe Toon en wanneer die zou komen … Ben gebruiker van het eerste uur en Trouwe klant van Eneco ( ruim 15 jaar )en de volle mep voor betaald en hoop nu een keer op een kadootje …

Verder ben ik benieuwd naar de specificaties ...Beter scherm enz...
Reputatie 3
Badge +1
als je de nw toon wilt?
wat zijn dan de voorwaarden voor een trouwe klant bij Eneco (al 5jaar)
mAiden schreef:

Toch heel nieuwsgierig of de nieuwe Toon over 5Ghz beschikt?

Hoi Ricardo,

Voor zo ver ik weet helaas dus niet, maar Hayad zou het nog voor mij navragen.
Reputatie 7
Badge +6
Brandje schreef:

mAiden schreef:

Toch heel nieuwsgierig of de nieuwe Toon over 5Ghz beschikt?

Hoi Ricardo,

Voor zo ver ik weet helaas dus niet, maar Hayad zou het nog voor mij navragen.

Als het er niet is, dan pech gehad Ton.
2,4ghz werk doorgaans prima voor Toon.

Super dat Hayad het nog even wou navragen.
Reputatie 3
Badge +1
weer een gemiste kans die 5ghz
ik heb toch het gevoel dat er weinig naar de klant wordt geluisterd.
vele opties worden aangevraagd maar er gebeurd weinig mee
De 5 GHz is weliswaar een (nog) schone band, maar bij Toon®️ is het grotere bereik bij sommige echt belangrijker. En dat heb je nu eenmaal makkelijker op de 2.4.
Ook de grotere hoeveelheid aan data die de 5 Ghz aan kan is niet relevant; het dataverbruik van Toon®️ is minimaal.
Pas als Toon®️ een WiFi-module zou hebben die de kanalen 100 en volgende aankan, dan zou er een verbetering zijn ivm de verhoging van het zendvermogen. Helaas spelen dan weer DFS zaken mee, maar nu dwaal ik af. O.a de luchtvaart kan een belemmerende rol spelen.
Reputatie 6
Hoi @thewhale
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, met welke reden zou je Toon op 5ghz willen hebben?

Groet Vinny
Reputatie 7
Badge +6
Vinny schreef:

Hoi @thewhale
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, met welke reden zou je Toon op 5ghz willen hebben?

Groet Vinny

Alles in mijn huis is 5Ghz @Vinny. Als ik de 2,4Ghz band daardoor kan uitzetten, scheelt dat alleen maar..
Mocht het niet kunnen, hoe het nu is gaat het ook perfect, geen klagen.
voor zover mijn infomatie gaat zit in de nieuwe Toon een AR600x wifi chip en die heeft 5ghz ondersteuning. Zie bijv. de AR6003 https://wikidevi.com/files/Atheros/specsheets/AR6003.pdf
Reputatie 3
Badge +1
omdat de 2,4ghz band heel erg druk is
en als je net zoals ik in een rijtjeshuis woont dan weet je niet wat je ziet als je een wifitest uitvoert
mAiden schreef:

Vinny schreef:

Hoi @thewhale

Groet Vinny

Alles in mijn huis is 5Ghz @Vinny. Als ik de 2,4Ghz band daardoor kan uitzetten, scheelt dat alleen maar..
Mocht het niet kunnen, hoe het nu is gaat het ook perfect, geen klagen.

Hoi Ricardo,

Daar heb jij ook weer gelijk in. Bij mij speelt het zelfde.
Maar Quby zal het algemene belang laten prevaleren. Ik bedoel uiteraard het bereik van de WiFi.
Eigenlijk beide keuzes zou het mooiste zijn. Scheelt weer een SSID wat uit de lucht gehaald kan worden.
Wie weet bij Toon®️ 3.......
@Vinny
Bij het uitbrengen van een nieuwe toon is het niet meer dan normaal dat men iets op de markt brengt die voorlopig weer een tijd mee kan draaien

Juist daarom moet men toekomstgericht zijn en dient de hardware daar ook op ingericht zijn.

Zit die 5Ghz band er niet in is dit een farce
Lees toch aub ff verder. Zoals ik al heb aangegeven zit er gewoon 5ghz in volgens de specs die ik heb.
Had verwacht de nieuwe Toon vandaag in de brievenbus te hebben om hem te testen voor de #vraagsonsoverToon maar helaas niks binnen. Dus kan het zelf nog niet testen.

Nog meer details uit de inofficiele bronnen:
- vochtigheidssensor
- zigbee
- zie verder deze post https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/rooten-van-toon-1767/index3.html#post27713
Reputatie 2
Badge +1
Stuur mij maar een Toon 2.0:)
Zou het zo makkelijk gaan Bram?
Reputatie 4
Badge +2
Brandje schreef:

De 5 GHz is weliswaar een (nog) schone band, maar bij Toon®️ is het grotere bereik bij sommige echt belangrijker. En dat heb je nu eenmaal makkelijker op de 2.4.
Ook de grotere hoeveelheid aan data die de 5 Ghz aan kan is niet relevant; het dataverbruik van Toon®️ is minimaal.
Pas als Toon®️ een WiFi-module zou hebben die de kanalen 100 en volgende aankan, dan zou er een verbetering zijn ivm de verhoging van het zendvermogen. Helaas spelen dan weer DFS zaken mee, maar nu dwaal ik af. O.a de luchtvaart kan een belemmerende rol spelen.

Dit de juiste beredenering waarom 5Ghz wifi niet nodig is voor de Toon
Maar @competer, sommigen willen wel een SSID op 2.4 uit de lucht halen.
Simpel omdat ze alles al op 5 GHz hebben.
Dan is het wel prettig.
Nog ff en het zal geheel duidelijk zijn.

Maar meer en meer zullen er Mesh-routers komen. Dan heb je beide GHz juist weer nodig. Ook lijkt het geen huwelijk met Toon®️ te zijn, zeker vwb de oude Toon®️.
Ik heb eergister bij Quby (ook daar) weer extra aandacht voor gevraagd.
Wordt vervolgd.
Ikbenmallehenkieniet schreef:

Iemand al enig idee wat de nieuwe thermostaat gaat kosten.?

Nee nog geen prijzen bekend
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

Nou ik denk het niet maar het zou wel leuk zijn voor bestaande Toon gebruikers dat die ook een leuke aanbieding krijgen maar dat zou wel niet.....
Reputatie 3
Badge +1
zo denk ik er ook over maar nog een jaar en dan ga ik eens voor wat anders kijken qua thermostaat er is zoveel moois en nog geavanceerder dan Toon
Bram schreef:

Brandje schreef:

Nou ik denk het niet maar het zou wel leuk zijn voor bestaande Toon gebruikers dat die ook een leuke aanbieding krijgen maar dat zou wel niet.....

Jazeker Bram, maar daar is het nu nog te vroeg dag voor.
Straks komt er ongetwijfeld een aanbod voor nieuwe en uiteraard voor bestaande klanten.
Reputatie 6
Badge +3
Brandje schreef:

Bram schreef:

Brandje schreef:

Jazeker Bram, maar daar is het nu nog te vroeg dag voor.
Straks komt er ongetwijfeld een aanbod voor nieuwe en uiteraard voor bestaande klanten.

Voor bestaande klanten komt er zelden een aanbieding .. Ik ben al ruim 15 jaar Eneco klant en een kadootje heeft er nooit ingezeten.. Mijn huidige Toon heb ik ook de volle mep voor betaald …

Maar we wachten af … .
Ik bedoel meer in samenhang met een energiecontract uiteraard.
Want dan heb je kans dat er een korting uitrolt.
Het zal allemaal afwachten idd.
Kies je voor een nieuwe Toon®️ kan de oude altijd nog naar MP.
Daar zal de spoeling ook wel dun worden, maar een complete Toon®️ kan nu nog zeker €70 a €80 opbrengen.
Brandje schreef:

Kies je voor een nieuwe Toon®️ kan de oude altijd nog naar MP.
Daar zal de spoeling ook wel dun worden, maar een complete Toon®️ kan nu nog zeker €70 a €80 opbrengen.

Gezien de nieuwe Toon (voorlopig alsnog) niet geroot kan worden zal markplaats binnenkort een walhalla worden van Eneco klanten die hun oude Toon verkopen omdat ze een nieuwe Toon hebben/willen en rooters die massaal de oude Toons overkopen om ze te rooten en te genieten van de uitgebreide functionaliteit die deze oude Toons nog kunnen bieden. Wat dit met de prijs gaat doen? Duurder dan 70 a 80 euro zullen ze zeker niet meer worden. Ik denk zelf dat de prijs snel zal zakken

Persoonlijk zou ik best in elke kamer een Toon willen om zo de temperatuur per kamer exact te kunnen regelen 😃
Reputatie 2
Badge +1
We zullen het zien @Brandje

Reageer