Skip to main content

Toon Security Olisto

Badge
Zoals te zien is op de onderstaande foto, is toon security al een kanaal bij Olisto. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijn.

Reageer

32 Reacties

Ja het is de aankondiging van de koppeling bij Somfy.
Reputatie 6
Badge +4

Er even rekening mee houden dat je niet even een deursensor koopt en toevoegd.
Eneco gaat hier kiezen voor een abbonementje omdat je zo nog meer aan je Toon vast zit dan nu al het geval is.
Maar het zie er grappig uit.
Mooie foto gemaakt op de Innovationday Ton.
Ik heb daar ook even mee gestoeid.
En qua koppeling/vast zitten aan Toon kon je wel eens gelijk hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Somfy werk waarschijnlijk ook met het zWave netwerk. Waardoor je dus niet helemaal afhankelijk ben van Toon. Mocht je het willen koppelen aan Toon, dan wel.. Maar voor je het weet z'n onze vrienden in China ook zo slim weer 😎
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan me niet voorstellen dat het Toon platform gebruikt gaat worden voor je security system. Daarvoor is de betrouwbaarheid en beschikbaarheid simpelweg niet voldoende. Je moet er van op aan kunnen dat het altijd werkt en dat kunnen we helaas niet zeggen van alle Toon diensten via het SC.
mAiden schreef:

Somfy werk waarschijnlijk ook met het zWave netwerk. Waardoor je dus niet helemaal afhankelijk ben van Toon. Mocht je het willen koppelen aan Toon, dan wel.. Maar voor je het weet z'n onze vrienden in China ook zo slim weer 😎

Hoi Ricardo, @mAiden
Je bent niet geheel afhankelijk.
De bediening kan je via Toon laten lopen.
Reputatie 5
Badge +2
Heb nog mijn twijfels. Tijdens Innovation day was ik enthousiast, maar... Is de hardware van de Toon voldoende om dit allemaal te kunnen behappen. Gaat deze data ook via de cloud en kan je het ook zelf beheren?
Laat Toon gewoon als Smart thermostaat blijven bestaan, en eventueel een apart kastje voor beveiliging.
Reputatie 5
Badge +2
Hi allen, wat externe deursensoren betreft, is het goed om te letten op de gangbaarheid van de sensoren. Als Toon het dan niet red, dan kan je de sensoren laten zitten.
Niet om het een of ander, maar het lijkt me logischer om Toon niet te zien als vervanger voor een Domotica platform, maar eerder te kiezen om Toon te koppelen aan een bestaand platform zoals Homey of Domoticz
Reputatie 6
EdwinKort schreef:

Heb nog mijn twijfels. Tijdens Innovation day was ik enthousiast, maar... Is de hardware van de Toon voldoende om dit allemaal te kunnen behappen.

Toon heeft meer dan genoeg rekencapaciteit en geheugen om dit soort zaken aan te kunnen. In termen van CPU belasting en data flow gaat het aansturen van een paar sensoren en lampen echt helemaal nergens over.
Reputatie 7
Badge +2
FireChief schreef:

Toon heeft meer dan genoeg rekencapaciteit en geheugen om dit soort zaken aan te kunnen. In termen van CPU belasting en data flow gaat het aansturen van een paar sensoren en lampen echt helemaal nergens over.

Dat is waar maar eneco gaat dit weer verpakken in een abo model wat qua functionaliteit ongetwijfeld via het SC gaat lopen. Daar haak ik af.... Toon zelf is niet het probleem.
Reputatie 7
Badge +2
Daarnaast wil ik dat mijn alarmsysteem ook werkt bij algehele stroomuitval. Dat gaat met Toon nooit lukken.
Vaak gaat het inderdaad in combinatie met een abonnement. De vraag is wat daar de kosten van zijn, en de aanschaf van het systeem.

Er zijn legio mogelijkheden voor zo een installatie, die prijstechnisch voordeliger zijn.

Ondanks dat ik op termijn mijn huidige laat vervang en staat deze toon set niet op mijn lijstje.
Reputatie 5
Badge +2
Leuke discussie, maar als je een professioneel alarmsysteem wilt met de benodigde accubackup en een gegarandeerde communicatielijn met een alarmcentrale, dan begrijp ik niet waarom je naar Toon kijkt.
Het mag duidelijk zijn dat dat nooit gaat werken.
Dat Toon voldoende CPU heeft om “het” op te pakken vind ik niet relevant, want ik verwacht van een tablet (UI) dat die op zijn minst responsief is. Ik zal nooit accepteren dat ik 2 seconden moet wachten voordat er op een knop gereageerd wordt. Het volstoppen van Toon met extra taakjes gaat daar wel toe leiden.
Daarnaast is het mij overduidelijk dat een domoticadoos die beveiliging doet in een gesloten/meterkast moet zitten zodat er niet een willekeurige bezoeker aan kan zitten.
Sorry Toon. Hier val je af... ik blijf erbij... ik zal Toon best koppelen als opnemer aan een ander systeem maar ik zal Toon nooit als beveiligings centrale inzetten.
Reputatie 3
Badge
Op innovationday werd door Quby aangegeven dat dit waarschijnlijk in combinatie met een verzekeraar aangeboden zou gaan worden. Welke was nog niet bekend (@moderators: is /wanneer daar meer over te vertellen)?

Inderdaad zal dit systeem nooit een klasse 1 alarmsysteem kunnen worden, maar je zult e.e.a. af moeten zetten tegen de prijs: Bij een Klasse 1 systeem betaal je gemiddeld 30 euro per maand voor koppeling aan een meldkamer.

Er werd voor Toon-alarm een prijs genoemd van 6 - 8 euro per maand, inclusief huur standaardpakket sensoren. Eventueel uit te breiden. Begreep dat er gekozen was voor sensoren van Somfy.

Het is dus maar welke keuze je wilt maken.

ppj
Reputatie 3
Badge +2
Waarschijnlijk gaat toon samen met woonveilig alarmsysteem werken zie deze link

https://www.smarthomemagazine.nl/2017/12/woonveilig-gaat-samenwerking-aan-toon-eneco/
Reputatie 3
Badge +2
En nog een link

www.woonveilig.nl/woonveilig-works-with-toon
Reputatie 6
Badge +4
Leuke info! Dit had ik nog niet gezien @DM1.
Maar wel volledig anders dan de Somfy die we hadden gezien op de Eneco innovation day....

We gaan het zien.

Wel goed om te zien dat Toon eindelijk een beetje gaat connecten met andere platformen.
Mijn hemel, is dit waar de prioriteiten liggen van Eneco? Ondertussen is de Toon app nog steeds niet te gebruiken als je meerdere woningen bezit. Door het steeds verder uitbreiden van de software met onnodige functies is de responstijd van Toon inmiddels opgelopen tot minimaal 1 seconde tussen het aantikken van het scherm en het daadwerkelijk reageren. En laten we het over veelgevraagde functies die er echt toe doen, zoals zoneregeling of een open haard functie, al helemaal maar niet beginnen.
Reputatie 6
Badge +4
Haha, ik geloof ook echt niet meer dat.."wat een goed idee, we geven het door aan de ontwikkelaars".
Reputatie 5
Badge +2
Ik wacht gewoon af wat dit brengt. Zelf ben ik nog niet zo enthousiast. Nadat ik een tijd gedraaid heb met smartlife van KPN ben ik er van overtuigd dat de kracht van een slimme oplossing ligt in het samenwerken. De stabiliteit van de oplossing is echter ook belangrijk.
Reputatie 6
Ik hou 't voorlopig op deugdelijk hang- en sluitwerk 🙂
Reputatie 5
Badge +2
mpleizr schreef:

Vaak gaat het inderdaad in combinatie met een abonnement. De vraag is wat daar de kosten van zijn, en de aanschaf van het systeem.
.

Op de innovatie-dag werd er gesproken over 8 euro per maand,
Reputatie 5
Badge +2
ppjaspers schreef:

Op innovationday werd door Quby aangegeven dat dit waarschijnlijk in combinatie met een verzekeraar aangeboden zou gaan worden. Welke was nog niet bekend (@moderators: is /wanneer daar meer over te vertellen)?

Achmea werd mij toen verteld.

mvaneck schreef:

Ik wacht gewoon af wat dit brengt. Zelf ben ik nog niet zo enthousiast. Nadat ik een tijd gedraaid heb met smartlife van KPN ben ik er van overtuigd dat de kracht van een slimme oplossing ligt in het samenwerken. De stabiliteit van de oplossing is echter ook belangrijk.

De samenwerking met Toon stelt natuurlijk niet voor. Op geen enkele wijze zal Toon als een soort alarmcentrale werken.
Je mag hooguit een paar zaken bedienen; meer is het niet.
Gelukkig heb in een professioneel alarmsysteem en heb ik het woonveiligconcept niet nodig.
Badge
Iedereen bedankt voor de informatie. Ik zie dat er nog verschillende verhalen de omloop doen. We zullen maar rustig af moeten wachten hoe het in de praktijk eruit gaat zien.

Reageer