Skip to main content

Rooten van Toon

Toon eerste bericht Reageer

191 Reacties

Reputatie 5
Badge
@EdwinKort ik denk dat je op het domotica forum eerder wordt geholpen dan hier door een quby medewerker 🙂
Reputatie 7
Badge +6
EdwinKort schreef:

Okay, hoe het precies weet ik niet. ik zie in toon meerdere HUE devices die op mijn netwerk zouden zitten, maar juist degene die ik moet hebben niet. De bridge al meerdere malen gereset, en zelfs de boel even stroomloos gemaakt, je weet maar nooit. Heeft helaas niet mogen helpen.

Misschien kan een medewerker van Quby (die lezen hier toch mee?) hier wat meer duidelijkheid over verschaffen.

Verder heb ik vanwege familie-omstandigheden weinig tijd gehad om er echt verder in te duiken.

Zal vanavond even kijken in welke file Toon de bridge opslaat, misschien dat je Toon iets kan forceren, door het Mac adres aan te passen van de gene die die al gevonden heeft.
Reputatie 5
Badge
Is allang bekend hoor mAiden. @EdwinKort kijk hier maar ff https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=100&t=11235#p83254
Reputatie 7
Badge +6
Commandeur schreef:

Is allang bekend hoor mAiden. @EdwinKort kijk hier maar ff https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=100&t=11235#p83254

Dat gaat om Ha-Bridge. Dat is iets heel anders....
Reputatie 7
Badge +2
Nee hoor, is van toepassing op HA bridge en op de hue bridge zoals beschreven
Reputatie 7
Badge +6
Toonz schreef:

Nee hoor, is van toepassing op HA bridge en op de hue bridge zoals beschreven

Ahaa.. Heb ik verkeerd gelezen, thanks voor de correctie Toonz. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Staan meerdere nummers op de achterkant van de Hue bridge, maar geen Mac-nummer.
Reputatie 5
Badge +2
Heb besloten om het maar niet te gaan doen. Eerst maar op Domoticz werkend hebben, dat vind ik nu belangrijker.
Reputatie 5
Badge
@EdwinKort gewoon dat bestand even verwijderen (vooraf even een kopietje maken). Ik durf te wedden dat het hierna prima werkt. De HUE (officiele hue) registratie gaat via een website van Philips Hue. Geen lokale scanning meer. Als je hue dus gewoon netjes in je netwerk zit zal ie zich aangemeld hebben bij deze online HUE portal. De Toon kan hem dan via die portal weer vinden op basis van je IP adres.
Reputatie 7
Badge +6
Commandeur schreef:

@EdwinKort gewoon dat bestand even verwijderen (vooraf even een kopietje maken). Ik durf te wedden dat het hierna prima werkt. De HUE (officiele hue) registratie gaat via een website van Philips Hue. Geen lokale scanning meer. Als je hue dus gewoon netjes in je netwerk zit zal ie zich aangemeld hebben bij deze online HUE portal. De Toon kan hem dan via die portal weer vinden op basis van je IP adres.

Hue zou hier zichtbaar moeten zijn

https://www.meethue.com/api/nupnp
Reputatie 5
Badge
Dank mAiden! Die zocht ik inderdaad.
De Toon kijkt daar dus ook.
Reputatie 5
Badge +2

Klopt, daar is die zichtbaar

id: "001788fffe487e15",
internalipaddress: "192.168.0.110"
}

Reputatie 5
Badge +2
EdwinKort schreef:

Klopt, daar is die zichtbaar

id: "001788fffe487e15",
internalipaddress: "192.168.0.110"
}

*Keeping my fingers crossed*

Toon heeft geen bridge gevonden op jouw netwerk
Reputatie 5
Badge
Ok. Nou dan gewoon even die beschrijving volgen op het domotica forum op de bridge handmatig aan je toon toe te voegen (je hebt het ip adres en mac adres nu al).
Reputatie 5
Badge +2
Commandeur schreef:

Ok. Nou dan gewoon even die beschrijving volgen op het domotica forum op de bridge handmatig aan je toon toe te voegen (je hebt het ip adres en mac adres nu al).

Blijft nu al weer een poosje zo staan:

Slechte kwaliteit foto, maar gaat om het idee.
Reputatie 5
Badge
Dat is zeker niet goed. Welke firmware heb je draaien en had je die versie al voordat je hem naar quby had gestuurd?
Reputatie 5
Badge +2
Commandeur schreef:

Dat is zeker niet goed. Welke firmware heb je draaien en had je die versie al voordat je hem naar quby had gestuurd?

Heb, volgens mij 4.19.10, en volgens mij stond die er ook al op voor ik hem opstuurde, maar dat weet ik niet zeker.
Reputatie 7
Badge +6
EdwinKort schreef:

Commandeur schreef:

Heb, volgens mij 4.19.10, en volgens mij stond die er ook al op voor ik hem opstuurde, maar dat weet ik niet zeker.

Hoef niet. Quby kan hem ook geupdate hebben, dan hebben ze hem gepush vanaf de servers.

vi /mnt/data/qmf/log/last-update.log

Daarna zie je wel wanneer 4.19.10 is geïnstalleerd.
Reputatie 5
Badge +2
Heb net nog, in het kader van 'baat het niet, dan schaad het niet, nog eens een reboot -f gegeven, en ... tada... Hue werkt weer.
Reputatie 7
Badge +6
EdwinKort schreef:

Heb net nog, in het kader van 'baat het niet, dan schaad het niet, nog eens een reboot -f gegeven, en ... tada... Hue werkt weer.

Super 👍
Reputatie 7
Badge +2
Late breaking News: De Toon 2 heeft een veel veiliger ontwerp qua hardware en software dan de oude Toon. Desondanks kan Toon 2 nu ook worden geroot !!!
Er is nog wel een hoop te doen om alle tools/applicaties geschikt te maken voor Toon 2 maar dat zal niet zo lang meer duren.

https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=101&t=12162&start=0

De bal ligt weer by Quby 🙂

Met vriendelijke groeten,

Toonz
Reputatie 5
Badge
Super nieuws. Ik had het al vernomen 😁

Jammer dat ik je post niet kan liken. Lijkt er wel op dat ze het 'liken' in deze topic hebben uitgezet om exposure tegen te gaan.
Reputatie 7
Badge +6
Commandeur schreef:

Super nieuws. Ik had het al vernomen 😁

Jammer dat ik je post niet kan liken. Lijkt er wel op dat ze het 'liken' in deze topic hebben uitgezet om exposure tegen te gaan.

Als je op "Like" drukt, veranderd de tekst ook..

Dit is als je geen like heb gegeven:

Dit is als je wel op like heb gedrukt:

Dan staat er opeens: "LIke"
Reputatie 7
Badge +6
Oops, verkeerd knopje.
Reputatie 5
Badge
En toch komen er geen likes bij hoor.

Reageer