Skip to main content

Rooten van Toon

Toon eerste bericht Reageer

191 Reacties

Ton van Rijn schreef:

Heb ik het verkeerd of is dit versie 2?

Hoezo zou de huidige versie twee zijn? Welke is dan versie 1?
Reputatie 6
Badge +4
https://vimeo.com/20174853

2011 versie Quby
Ton van Rijn schreef:

https://vimeo.com/20174853

2011 versie Quby

Ahja natuurlijk. De Toon is in quby termen de QB2 en de NXT is QB3.
Reputatie 7
Badge +2
thehognl schreef:

En natuurlijk, on-topic, erg benieuwd of deze Toon 2 dan ook weer te rooten valt.

Als Eneco er eentje naar me wil opsturen wil ik uiteraard best even testen of dat nog kan 🤓 Geeft niet als er nog bugs inzitten hoor.....
Reputatie 7
Badge +2
Hallo allemaal,

Kleine update over de Toon 2 (processor toegevoegd):

tijd weer even voor een samenvatting van het geruchten circuit omtrent de 'Toon Next', of misschien wel gewoon 'Toon2' (eigenlijk een verbastering van 'Toonz' 😍 ).

Wat denken we te weten over de nieuwe Toon:

- 512Mb Ram (nu 128Mb)
- 1Gb flash memory (nu 128Mb)
- 1024 x 600 scherm (nu 800 x 400)
- Freescale (NXP) iMX6 op 1.2GHz (nu Freescale op 400Mhz)
- luchtvochtigheidssensor
- SD kaartlezer
- aansturing slimme radiatorknoppen (eindelijk)
- koppeling van meer dan twee sensoren (kan je een sensor op de KWH meter op de PV verdeler op zolder plakken zonder aparte leiding naar de meterkast))
- taalkeuze van de Toon (kon het niet laten)

En de releasedatum:
- deze zomer.....

Nu maar hopen op een mooi aanbod voor bestaande klanten voor de upgrade, anders gaan er opeens een heleboel stuk denk ik deze zomer.....:-)

Met vriendelijke groeten,

Toon2 Toonz

P.S. jammer dat de monteurs ze nog niet in de auto hebben liggen, dit voor een analyse van ongetwijfeld nieuwe anti-root maatregelen 🙂
Reputatie 4
Badge
Toonz schreef:

En de releasedatum:
- deze zomer.....

Toon2 Toonz

P.S. jammer dat de monteurs ze nog niet in de auto hebben liggen, dit voor een analyse van ongetwijfeld nieuwe anti-root maatregelen :-)

zit er nog verschil in model? zijn er al foto's/screenshots beschikbaar dat u weet?
Reputatie 7
Badge +2
Nee, het PR materiaal zal van Eneco moeten komen....
Laat de nieuwe Toon maar komen, ik kan niet wachten....
Reputatie 7
Badge +2
Toonz schreef:

Urgel schreef:

@Allen
Via welk e-mail adres nemen jullie contact op met Quby en wat is de aard van jullie berichten?
Groet, Urgel

@Urgel: Op deze wegpagina biedt Quby aan root toegang voor je open te zetten: https://www.quby.com/open-system
middels een email naar devsupport@toon.eu
Voor zover ik weet worden deze mails niet beantwoord....

Kan jij daar je licht eens over laten schijnen?

Met vriendelijke groeten,

Toonz

@Urgel We hebben nog steeds niets teruggehoord op deze vraag, misschien is het ontsnapt aan je aandacht wat natuurlijk altijd kan gebeuren. Of komt er uberhaupt geen response? Is ook goed maar laat dat dan even weten 😉

Alvast hartelijk dank weer....
Reputatie 7
Badge +6
@Toonz,

devsupport@toon.eu word ook niet op gereageerd. Wacht al meer dan 3 weken nu op een reactie. Mij mail is wel bekend bij Quby. Maar enige terugkoppeling tot op heden niet gehad. Zelfs niet dat mij call in behandeling is genomen.
Reputatie 5
Badge +2
mAiden schreef:

@Toonz,

devsupport@toon.eu word ook niet op gereageerd. Wacht al meer dan 3 weken nu op een reactie. Mij mail is wel bekend bij Quby. Maar enige terugkoppeling tot op heden niet gehad. Zelfs niet dat mij call in behandeling is genomen.

Slecht hoor. Of willen ze alleen maar de adressen hebben van mensen die gaan rooten 😉
Reputatie 6
@mAiden @Toonz @EdwinKort
We erkennen de "snelheid" van de reactie op sommige specifieke vragen of aan specifieke kanalen. Excuses, we zijn er mee bezig. (met de antwoorden en de snelheid)

Groet Vinny
Reputatie 7
Badge +6
Vinny schreef:

@mAiden @Toonz @EdwinKort
We erkennen de "snelheid" van de reactie op sommige specifieke vragen of aan specifieke kanalen. Excuses, we zijn er mee bezig. (met de antwoorden en de snelheid)

Groet Vinny

Ik hoop het @Vinny.
Ik neem aan dat even mailtje sturen, kleine moeite is. Ik vind het sowieso stil rond Quby op forum. Zeker voor de testers rond de nieuwe Toon app.
Reputatie 7
Badge +2
mAiden schreef:

Ik vind het sowieso stil rond Quby op forum. Zeker voor de testers rond de nieuwe Toon app.

Die zijn natuurlijk heel druk bezig met de voorbereidingen voor de Toon Next ® ™ rollout en het leggen van de laatste hand aan de eerste softwarerelease voor zowel de oude als de nieuwe Toon..... 😋
Reputatie 6
Ik acht de kans klein ( kleiner dan 0.0001, of daaromtrent) dat Quby gaat reageren op deze mails. Quby vragen om te helpen met rooten (en verwachten dat ze dat daadwerkelijk gaan doen), is als Eneco vragen om je energie voortaan gratis te leveren (en te verwachten dat ze dat ook echt gaan doen).

@mAiden: Je kunt je de moeite besparen om een 5GHz wifi interface in toon te zetten, als je niet ook bereid bent om met de software te gaan klooien. De kernel en kernel modules van toon hebben module versioning aan staan, zodat je niet even een extra module erbij kunt zetten voor een andere interface (je kunt dan ook niet per ongeluk niet-compatibele versies van een module laden, dat is waar die versioning voor bedoeld is). Afgezien van die ene module (driver in windows lingo) zijn er geen andere modules voor wifi chipsets in toon aanwezig. Tenzij je een 5GHz interface met de RT8192CU chipset (even uit m'n hoofd) kunt vinden, zul je met een compleet nieuwe kernel en modules aan de slag moeten.

Als je dat gaat doen, zoek dan een wifi interface die al in linux-2.6.36 ondersteund wordt, scheelt een hoop gedoe met backporting.

Is iets meer werk dan alleen een interface vervangen, maar zeker te doen.
FireChief schreef:

Ik acht de kans klein ( kleiner dan 0.0001, of daaromtrent) dat Quby gaat reageren op deze mails. Quby vragen om te helpen met rooten (en verwachten dat ze dat daadwerkelijk gaan doen),

Waarom acht je die kans klein? We hebben dat niet zelf verzonnen, het is Quby die aanbiedt te helpen met rooten op hun eigen website. Dus je vergelijking met gratis energie gaat wat mank.
Reputatie 6
Nee hoor, Quby is volledig eigendom van Eneco, Eneco verkoopt.o.a. abonnementen in combinatie met een slimme thermostaat, en door Quby die dingen te laten rooten kun je alles met je toon, maar zonder verdere kosten, dus gaan de abonnementsrevenuen naar beneden. Dat heet onder je eigen duiven schieten, vanuit Eneco gezien. Gaat echt niet gebeuren (nou ja, klein kansje, kleiner dan 0.,0001, of daaromtrent 😉 ).

Je moet niet alles wat op websites gedebiteerd wordt geloven.
Reputatie 7
Badge +2
Sowieso kan je vraagtekens zetten bij het huidige abonnementsmodel. Je kan dit alleen competatief in de markt zetten als je daar vernieuwende, waarde toevoegende diensten tegenover zet. Op dit moment krijg je voor je abonnementsgeld een werkende app voor mobiel of tablet die eeuwig in development status blijft hangen en een verspillingschecker functionaliteit die gewoon niet goed werkt. Bij andere thermostaten krijg je die mobiele apps er gewoon gratis bij.

De negatieve impact van rooten (geen service center connectie en dus geen mobiele app/verspillingschecker) is nogal beperkt op dit moment terwijl alle andere functionaliteit gewoon bruikbaar blijft.

De echte uitdaging voor Eneco is om nieuwe (goed werkende) vernieuwende diensten te ontwikkelen die echt meerwaarde bieden en klanten verleiden om daar een abonnement voor te nemen. Zolang die er niet zijn blijft rooten een serieuze optie voor velen denk ik.
FireChief schreef:

Je moet niet alles wat op websites gedebiteerd wordt geloven.

Ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat volgens jou de reden is voor Quby om dit op hun website te zetten. Hadden ze ook niet kunnen doen....
Reputatie 7
Badge +6
@FireChief en alle andere.

Gistermiddag is eindelijk mij mail door Quby beantwoor.

Quby schreef:

root access tot uw Toon®️ wilt, dan helpen wij u graag met het verstrekken hiervan. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om uw display met displaycode eneco-001-***** naar ons toe te sturen.

Na ontvangst van het display nemen wij het verzoek tot root access in behandeling. Zodra deze gereed is sturen wij het display retour (dit proces kan enkele weken duren). Vergeet niet bij het zenden van het pakketje uw eigen adresgegevens bij te voegen.

Quby help dus weldegelijk bij het verkrijgen van Root Access.
Reputatie 7
Badge +2
mAiden schreef:

Quby help dus weldegelijk bij het verkrijgen van Root Access.

Cool, dat is de eerste keer denk ik dat ze iemand een reactie sturen, dat is positief 👌. Alleen jammer dat je je Toon drie weken kwijt bent, het is wel iets voor de zomermaanden dus...
Reputatie 7
Badge +2
Nu ik er over nadenk, het zou ook veel simpeler kunnen: Quby kan simpel een upgrade script schrijven wat ze aan jouw Toon toewijzen. Dat stukje software kan dan de verbinding met het service centre verbreken, root password leegmaken, dropbear installeren en abonnement settings van de Toon weghalen.
Voordeel, Toon hoeft niet van de muur af of opengehaald te worden en Quby weet zeker dat alle lijntjes met het moederschip worden doorgeknipt.

Is maar een idee......
Reputatie 7
Badge +6
Toonz schreef:

Nu ik er over nadenk, het zou ook veel simpeler kunnen: Quby kan simpel een upgrade script schrijven wat ze aan jouw Toon toewijzen. Dat stukje software kan dan de verbinding met het service centre verbreken, root password leegmaken, dropbear installeren en abonnement settings van de Toon weghalen.
Voordeel, Toon hoeft niet van de muur af of opengehaald te worden en Quby weet zeker dat alle lijntjes met het moederschip worden doorgeknipt.

Is maar een idee......

@Toonz,

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat dat ook zou gebeuren, als je het via Quby zou willen doen.
mAiden schreef:

Gistermiddag is eindelijk mij mail door Quby beantwoor.

.

Same here
Reputatie 5
Badge +2
mAiden schreef:

Toonz schreef:

Is maar een idee......

@Toonz,

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat dat ook zou gebeuren, als je het via Quby zou willen doen.

Had ik ook verwacht. Om nu de Toon op te sturen en paar weken kwijt te zijn zie ik niet zo zitten.

Reageer