Skip to main content

Intergas Xtreme als best uit de test 2017

Toon eerste bericht Reageer

73 Reacties

Berny schreef:

@Roontje, is jouw Intergas een Xtreme of een 36/30 HReco?
600 m3 vind ik nog wel wat voor 3 mnd, ik heb het met 257 m3 gedaan. Wellicht verschillende soort huizen qua isolatie, grote en warmtebehoefte...

Hoi Pedro,

Ik heb ook het 1e kw 2018 even vergeleken met vorig jaar.
1Q 2018 309,5 m³
1Q 2017 272,3 m³

Dit met name ivm ons tunings projectje.
Je ziet ongeveer 10% meer, maar dat schrijf ik volledig toe aan de extra koude in vergelijking met vorig jaar.
Hoi Ton,

Had verwacht dat je ook het aantal graaddagen erbij zou vermelden

Uhmn jou 1e kwartaal is nagenoeg mijn gehele jaarverbruik😂

Kijk je naar 2018 dan zie je dat ook ik meer verbruik heb tov 2017

Hoi Mark,
Dat kan ik alleen via EnergiemanagerOnline:

Alleen het totaal verbruik gas van het 1e Q wijkt dan iets af.
Oké.daar kan het ook mee. Jaren gebruikt maar uit de gratie geraakt vanwege onvolledig en vreemde waardes na invullen data en het niet kunnen corrigeren. Ook automatisatie laat nog nog steeds op zich wachten
@Roontje dan heb je een te grote gevel naar oost gedraaid, en zonder isolatie. Je zou een spouwmuurisolatie moeten overwegen. Zonder spouwisolatie haal je ook niet de isolatiewaarde van jouw nieuwe kunststofkozijnen en HR++ glas, eigenlijk “zijn ze te goed” voor de isolatiewaarde van jouw gevel...
En trouwens, hier ging het over de nieuwe Intergas Xtreme en daar gingen we vanuit dat het jouw geval was, er zijn meer topics op het forum over de HReco’s geschreven, daar kunnen we het verder over hebben.😉
Reputatie 2
Badge
Hallo Berny Ik heb het in het begin wel vermeld dat het intergas 36/30 is ik ga maar eens uitkijken naar gevel isolatie in ieder geval bedankt voor je tips in het verleden
Graag gedaan @Roontje, en het geeft helemaal niks. De Xtreme is ook een 36, misschien daardoor de vervaring.
Vandaag het 1e toestel geproduceerd in de nieuwe fabriek. Eindelijk!☺

Hoi Pedro,

Mooi zeg!😉
En...mooie foto's.😃

En zo mooi op die sticker...........0000001.

Die gaan hoge ogen gooien in de verkoop, denk ik zo maar even.
Het is tenslotte nog geen 2030.
Schijnt dat nieuwe ketels op een mengsel van gas en waterstof kunnen werken, en met een kleine aanpassing volledig op waterstof. Dus, voorlopig zijn de cv ketels nog niet weg, ook na 2030.😉
Kijk dat is een goeie, want die combinatie kan wel eens grote ogen gaan gooien. Ook de infrastructuur ligt er tenslotte.
Alleen zal het enorm op het extra bouwen van waterstoffabrieken aankomen.
@Brandje, https://www.installatienet.nl/vfk-stap-over-op-waterstof/
Mooi informatief artikel Pedro!

Ik ben benieuwd hoe onze regering zeker mbt die dan broodnodige fabrieken dat oplost.
Reputatie 5
Badge +2
Het zal mij benieuwen of waterstof de trend gaat worden. Op dit moment zijn de verliezen groter dan de opbrengst. Je hebt enorm veel verlies met het maken van waterstof. verdiep je maar eens in deze materie.
En uit gas/ kolencentrales zijn er geen energieverliezen? Als waterstof uit zon en windmolenparken energie gefabriceerd kan worden dan maakt het de CO2 uitstoot weer goed met de energieverlies tegenover grijze energie.
Ik hoop inderdaad dat waterstof de trend gaat worden, en dat een eind aan olie/ gas/ steenkool/ nucleaire afhankelijkheid zal komen.
En toen ik die reportage zak over die fabriek, volgens mij nog de enige, zag je die auto op waterstof er mee wegrijden.
https://www.ad.nl/auto/hyundai-nexo-rijdt-op-waterstof-want-auto-s-met-accu-s-zijn-zenoacute-2017~aa157f53/
Schrikbarende prijzen nu nog, maar ook dat zal de komende tijd alleen maar dalen.
Machtig mooie ontwikkeling.
Reputatie 5
Badge +2
Waarom waterstof het voorlopig nog niet gaat worden laat dit filmpje zien.
https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY

Hier zie je dat het op dit moment totaal niet interessant is om te maken, laat staan om de infrastructuur te bekostigen.
En dan hebben we het nog niet eens over de waanzinnige druk waarin de tanks staan.
En omdat het moleculair erg klein is en je gebruikt je auto een 3 a 4 weken niet dan is ie leeg.

Om snel in te kunnen zetten op een schoner milieu is volledig elektrisch rijden op dit moment realiteit. De laad tijden gaan in een rap tempo naar beneden en de afstand waarmee gereden kan worden wordt langer.

En omdat er toch nog wat tegenstanders zijn "waar blijven we dan met die vieze accu's, nou gewoon na 10 a 15 jaar hergebruiken als thuis accu waar ze nog steeds jaren dienst kunnen doen om de avond en nacht door te komen zodat ze overdag geladen kunnen worden door zon of wind energie.
Berny schreef:

ziet er mooi uit!
Ik zit al 2 maanden te wachten op mijn Xtreme36. Heb je enig idee hoeveel stuks ze er per dag kunnen maken en hoeveel er in bestelling staan?

Ik neig nu om een HReco 36 aan te schaffen welke wel snel leverbaar is.

Mijn huidige ketel is 2 maanden geleden nog voor 1 keer geanimeerd maar moet eigenlijk vervangen worden geeft de installateur aan. complete verhaal: https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/welke-ketel-moet-ik-kopen-2405
nijsi schreef:

Berny schreef:

ziet er mooi uit!
Ik zit al 2 maanden te wachten op mijn Xtreme36. Heb je enig idee hoeveel stuks ze er per dag kunnen maken en hoeveel er in bestelling staan?

Ik neig nu om een HReco 36 aan te schaffen welke wel snel leverbaar is.

Mijn huidige ketel is 2 maanden geleden nog voor 1 keer geanimeerd maar moet eigenlijk vervangen worden geeft de installateur aan. complete verhaal: https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/welke-ketel-moet-ik-kopen-2405

Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Er lijkt niemand te zijn die duidelijkheid kan geven over de leverbaarheid... @Berny Hopelijk kun je wat info geven!
Verwachting Q4, eind oktober. Maar het zal niet meer van 2018 zijn. Het beste is contact opnemen met de klantenservice en desnoods zelf ophalen in Coevorden, als het kan.😁
Erg jammer. Vind het ook bijzonder dat de ketel het predikaat beste koop krijgt terwijl het voor de consument al lange tijd niet te krijgen is.

Ik heb inmiddels een Vaillant Exclusive aangeschaft. Ook een zeer goede ketel die net als de Xtreme ook een groot modulatie bereik heeft. Met 1 groot verschil: in 1 dag geleverd!
We zijn inmiddels weer 10 dagen veder..
Kan je een idee geven hoe de productie verloopt @Berny ??

Ik ben nu erg aan het twijfelen of ik hem wel moet bestellen. Ik denk dat er een behoorlijke druk achter staat om die dingen van de band te krijgen. Wat doet dat met de kwaliteit?
Dat weet ik niet, ik ben geen Intergas medewerker.

Reageer