Skip to main content
Beantwoord

Vlammetje blijft branden

Reputatie 3
Badge
Wanneer de verwarming overdag op 18 gr.staat en op temperatuur is dooft het vlammetje.
Als de verwarming savonds om comfort gaat 20.5 graden blijft de hele avond het vlammetje branden totdat "toon" na slapen gaat.
De verwarming staatop 60 gr. "toon" handmatig op 60 gr 3. max 3 gr per uur.
Hoe kan het dat het alleen savonds is en niet overdag ald temperatuur bereikt is?
icon

Beste antwoord door Denise 15 december 2017, 14:40

@Sniekmaas

Bedankt voor het aanzetten. De verklaring hiervoor is eigenlijk heel simpel. Je CV-ketel hoeft niet veel bij te sturen om de 18 graden te halen, maar dit wel het geval wanneer Toon ingesteld staat op 20,5 graden. Vandaar dat de vlam 's avonds langer zichtbaar blijft; je CV-ketel wordt vaker en langer aangestuurd.

Groet, Denise

Bekijk origineel
Reageer

43 Reacties

Reputatie 4
Hallo Sniekmaas,

Ik kijk graag na of Toon ook daadwerkelijk blijft doorstoken. Wil je de toegang aanzetten via Menu . Toon support?
Het kan zijn dat wanneer hij ingesteld staat op moduleren het vlammetje blijft branden wanneer de cv-pomp draait.
Het vlammetje blijft namelijk branden wanneer de pomp aan het draaien dan wel nadraaien is.
Heb je dit al eens gecontroleerd en geconstateerd.?
Reputatie 3
Badge
Sniekmaas schreef:

Kelly schreef:

Hallo Sniekmaas,

Ik kijk graag na of Toon ook daadwerkelijk blijft doorstoken. Wil je de toegang aanzetten via Menu . Toon support?

Goedemiddag Kelly,
Ik heb de toegang open gezet, krijg ik nog een melding wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn?
Reputatie 3
Badge
Ikbenmallehenkieniet schreef:

Het kan zijn dat wanneer hij ingesteld staat op moduleren het vlammetje blijft branden wanneer de cv-pomp draait.
Het vlammetje blijft namelijk branden wanneer de pomp aan het draaien dan wel nadraaien is.
Heb je dit al eens gecontroleerd en geconstateerd.?

Hij staat ingesteld op moduleren, maar het vreemde is dat het over dag bij 17 of18 graden zich niet zo lang voordoet, alleen savonds temperatuur loopt niet hoger op zelfd blijft hij nog iets achter savond een halve graad
Reputatie 6
@Sniekmaas

Bedankt voor het aanzetten. De verklaring hiervoor is eigenlijk heel simpel. Je CV-ketel hoeft niet veel bij te sturen om de 18 graden te halen, maar dit wel het geval wanneer Toon ingesteld staat op 20,5 graden. Vandaar dat de vlam 's avonds langer zichtbaar blijft; je CV-ketel wordt vaker en langer aangestuurd.

Groet, Denise
Reputatie 3
Badge
Dank je wel Denise, dus ook dat het vlammetje constant blijft branden totdat hij na slapen gaat?
Reputatie 7
Badge +6
Ben toch is even benieuwd over wat voor CV we het hebben?
Reputatie 3
Badge
De cv is een Intergas
Reputatie 7
Badge +6
Sniekmaas schreef:

De cv is een Intergas

Beter ketel kan je niet hebben. Je aanvoerstemperatuur staat ingesteld op 60gr? Neem aan ook op je ketel. Begint er sterk op te lijken dat dit voor jou huis te weinig is. Verhoog dit is eens naar 70gr.

Bij een te lage aanvoerstemperatuur hier, blijf hier het vlammetje ook branden.
Reputatie 3
Badge
Heb de aanvoertemperatuur nu op " toon" en de cv op 70 gr. gezet.
Reputatie 7
Badge +6
Sniekmaas schreef:

Top.
Ik heb mij Toon aanvoerstemperatuur voluit staan, die op de ketel staat ook op 70gr nu. Dat werkt uitstekend hier, vlam gaat geregeld gewoon uit (staat nu ingesteld op 20,5)..

Zal zeggen kijk het eens aan vandaag hiermee. Vertel even wat je er van vind, of dit je euvel heeft verholpen.
Reputatie 3
Badge
mAiden schreef:

Sniekmaas schreef:

Top.
Ik heb mij Toon aanvoerstemperatuur voluit staan, die op de ketel staat ook op 70gr nu. Dat werkt uitstekend hier, vlam gaat geregeld gewoon uit (staat nu ingesteld op 20,5)..

Zal zeggen kijk het eens aan vandaag hiermee. Vertel even wat je er van vind, of dit je euvel heeft verholpen.

Reputatie 3
Badge
Op welke teperatuur heb je de "toon" staan 90 gr?
Reputatie 7
Badge +6
Sniekmaas schreef:

Toon staat inderdaad op 90gr ja.
CV Ketel staat op 70gr. Omdat de CV lager staat kan Toon nooit die 90gr halen.
Reputatie 3
Badge
mAiden schreef:

Sniekmaas schreef:

Toon staat inderdaad op 90gr ja.
CV Ketel staat op 70gr. Omdat de CV lager staat kan Toon nooit die 90gr halen.

ui
Reputatie 3
Badge
Goedeavovond
Heb "toon" op 90 graden gezet en de ketel op 70 graden.
Het vlammetje blijft toch de hele avond aan, en .gaat pas uit als "slapen" inschakeld.
Dus dit heeft bij mij niets veranderd.

Het is dus niet zo dat de radiatoren heel heet blijven,dus hij blijft niet doorstoken, 20,5gr. Is ingesteld en word ook niet warmer, de temperatuur zakt af en toe een halve graad en loopt weer na 20.5.
Overdag is het zo dat hij iets hoger oploopt en dan weer terug zakt na de ingestelde temp. Maar dan dooft ook de vlam.
Het lijkt mij dat de ketel pendelt. Heb je overal thermostaatknoppen?
Reputatie 3
Badge
Nee alleen de "toon"
Hoe is de aanvoer van de radiatoren geregeld? Hoeveel radiatoren? Staan ze allemaal vol open? Welke Intergas model heb je?
Reputatie 3
Badge
De aanvoer is normaal direct van de cv ketel. Er zijn in huis zijn 9 radiatoren, waarvan er normaal maar 3 openen staan, dus de kamer en de keuken staan altijd openen. Deze zijn ook helemaal opengedraaid,
De cv is Intergas Kombi Kompact HRE 24/18.

De capaciteit van de ketel is ruim voldoende, het is zo op de ingestelde temperatuur.
Als je alleen 3 van de 9 radiatoren gebruikt dan kan de ketel zijn warmte niet kwijt. De capaciteit is ruimschoots meer dan voldoende. De andere niet gebruikte 6 radiatoren, zet ze een klein beetje open, zodat een minimale waterstroom doorheen kan, dat helpt om het water af te koelen om pendelen tegen te gaan.
Je kan ook de de pompsnelheid op stand 1 zetten en de ketel vermogen verlagen naar 50% of minder, zoek daarvoor de handleiding.
Reputatie 1
Ik heb precies hetzelfde gehad.
En ik ben er een week mee bezig geweest geloof ik.

Dit bericht staat nog ergens op het oude forum geloof ik.
Maar wat bij mij hielp was.

Ga naar de ketel zet hem van de comfort stand af (dat knopje voor je tapwater).
Zet hem daarna weer aan en kijk vervolgens of op de toon ook het tapwater voorverwarmen ook op aan staat. Daarna deed alles het weer normaal.
Dit knopje van de toon tapwater voorverwarmen werkte niet, met als resultaat dat toon dacht dat hij aan stond en mijn ketel dacht van niet. (resultaat een vlammetje dat de hele avond stond te branden).

succes ik hoor het graag of het gelukt is.
Reputatie 3
Badge
Op de eerste plaats dank voor het proberen op te lossen.
De radiatoren op de andere ruimtes een slagje open gedraaid geen succes.
De instellingen op de cv om de pompsnellheid te verlagen, daar blijf ik vanaf aangezien deze niet mijn eigendom is en er ook niet de kennis van heb.

Het tapwater heeft 3 standen uit eco en contnu, deze staat op eco.
Heb hem uitgezet en weer rerug op eco gezet, dus dat hij voor verwarmt.
Toon stond al op voorverwarmen, dus er af gezet en weer op voorverwarmen gezet.

Helaas geen resultaat vlammetje blijft de hele avond branden.
Reputatie 6
Badge +2
Dit probleem had ik ook met mijn Remeha avanta. Kwam in de pendelstand (8l en vlam bleef de hele tijd zichtbaar.
Reputatie 1
Hallo sniekmaas

Ben ik nog een keertje, de ketel moet op eco en dan de toon op tapwater op uit.
Of ketel op continu in jouw geval en toon op tapwater aan.

Of anders om net wat jij wil.
Normaal zou toon dit moeten regelen en hoef je het niet bij de ketel te doen maar bij mij
werkte deze combinatie niet en kwam ik er achter dat ik het bij de ketel zelf nog moest doen.
Er is toen de tijd ook nog een cv monteur bij mij langs geweest die de ketel heeft nagekeken er was niks aan de hand met de ketel. (in mijn geval). Dus na zijn bezoek nog steeds het vlammetje. Tot ik hier achter kwam.
succes.

Reageer