Skip to main content
Vraag

slaapstand

• Toon kenner
  • 10 reacties
hallo ik heb de slaapstand om 23.30 staan. ook heb ik tenminste stond al aan beeldscherm die staat op 50% helderheid na 1 min. maar beeldscherm uit als hij in slaapstand gaat of weg gaat daar staat hij op.als ik toevallig nachts naar beneden gaat staat het scherm nog aan.terwijl ie uit moet zijn wat is het probleem heeft altijd goed gedaan

gr
Reageer

15 Reacties

Reputatie 5
Hoi @theeke
Zou je een screenshot kunnen plaatsen van je 'weekprogramma instellingen' en van je 'beeldscherm instellingen'. En zou je je externe toegang aan willen zetten voor ons? Dan kunnen we de vraag eventueel meteen uitzetten als we niks ongewoons zien!

Groet Vinny
hoi mijn week progamma s,morgens is thuis 7.00 20 graden slapen 23.30
zaterdags s,morgens 7.30 slapen 23.30 en zondags 8.00 slapen 23.30

beeldscherm instelling helderheid 50% dimstand na 1 min
scherm uit bij slapen of weg
schoonmaken
plaatsing thermostaat staat op rechts

omgeving thuis
heb je hier iets aan ik hoor het wel
extern staat aan
Reputatie 3
Hoi @theeke

Dank je wel voor de info. Het beste is toch een screenshot van zowel je Weekprogramma en van je Beeldscherm instellingen. Kan je die nog nasturen?

Alvast bedankt,
Tina
Reputatie 7
Badge +6
@theeke,

Hou je rekening met dat Toon pas op volledig uit gaat NA uur van intreding van Weg of Slapen.
Dus in jou geval zal hij om 00:30 op Zwart moeten springen. 😉
Klopt Ricardo, maar de ts gaf aan dat in de nacht Toon®️ nog niet op Zwart stond.
Ik neem aan dat hij toen na 00:30 heeft gekeken.

En dan blijft zijn constatering wel vreemd......
TinaC schreef:

Hoi @theeke

Dank je wel voor de info. Het beste is toch een screenshot van zowel je Weekprogramma en van je Beeldscherm instellingen. Kan je die nog nasturen?

Alvast bedankt,

Tina

hoop dat deze goed zijn groetjes theeke
hoop dat de foto,s goed zijn

gr theeke
En ik vergeet nog even te wijzen op het volgende:

Om 23:30 gaat Toon®️ op Slapen
Toon®️ gaat dan in de dimstand tot 00:30
Om 00:30 gaat normaliter Toon®️ op Zwart

Dat komt omdat er teller gaat lopen met 60 minuten wachttijd voor het op Zwart gaan.
Maar stel dat je om 00:25 nog even Toon®️ aanraakt, dan gaat opnieuw de 60 minuten teller lopen. Misschien dat dat ook speelde.

In ieder geval staat je externe toegang aan dus wie weet levert dat iets op.
Reputatie 4
@theeke

Bedankt voor de foto's en het aanzetten van de externe toegang.

@mAiden en @Brandje dank voor de duidelijke uitleg. Het klopt dat het Toon display pas op volledig uit gaat na uur van intreding van Weg of Slapen.
In dit geval 23:30 op slapen en om 0:300uur volledig zwart. Heb je toen je zag dat Toon nog aan stond het display toevallig aangeraakt?

Voor zover ik alles kan nakijken zie ik niets bijzonders. Toon volgt netjes het programma en verder is alles up-to-date.

Groet,
Dionne
dank je wel voor jullie reactie,s maar ik wil laten weten wat brandje zegt klopt. heb het nu ook gezien dat hij gewoon werkt. bedankt allemaal

gr theeke👍
Graag gedaan @theeke.

Fijn dat het nu duidelijk is.
hoi heb nog een vraagje moet ik of is het verstandig om comfort ook in te stellen zo ja wat voor tijd moet je dan instellen.ik heb toon nog niet zo lang ben het wat aan het uit proberen.
gr theeke
Reputatie 7
Badge +6
Persoonlijk programeer ik Comfort niet, maar laat Olisto (Te downloaden in de App of Play Store) dat regelen op basis van de buitentemperatuur. Indien het kouder is dan 3graden buiten om 19uur, dan zal Olisto Toon op Comfort zetten.
theeke schreef:

hoi heb nog een vraagje moet ik of is het verstandig om comfort ook in te stellen zo ja wat voor tijd moet je dan instellen.ik heb toon nog niet zo lang ben het wat aan het uit proberen.
gr theeke

Hoi @theeke

Ik gebruik Thuis puur overdag in het stookseizoen om Toon®️ op 18,5 grd op te starten. Ik wil namelijk gebruik maken van het aanwarmen wat Toon®️ regelt.
En daarna laat ik Olisto traploos opschakelen naar 19,5 grd.

Ik gebruik daarna de stand Comfort om 18:30 uur om Toon®️ weer de besturing over te laten nemen op ook 19,5 grd, maar bij erg koude buitentemperatuur bv rond het vriespunt op 20,0 grd de besturing over te nemen.

Dus de stand Comfort gebruik ik om soms de temperatuur iets te verhogen als het avond is.
Reputatie 5
@theeke Er zijn een hoop huishoudens die 18-20 graden als thuis temperatuur hebben en 20-22 als comfort temperatuur. Deze wordt vaak gebruikt tussen 18:00 en bedtijd. Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar je hebt de optie om nog een extra tijdsblok in te stellen waar je een andere temperatuur wilt. Stel jezelf dus de vraag: Wanneer wil ik welke temperatuur?

Groet Vinny

Reageer