Skip to main content
Vraag

Knopje “programma aan/uit”

Reputatie 5
Badge
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik vraag me af wat het knopje programma aan/uit op de app nou precies moet doen.
Gisteravond schakelde ik het uit om te proberen of dan de stand waarop hij toen stond, dat was slapen, vanochtend nog steeds op slapen zou staan. Normaal gesproken is hij bij het opstaan aan zijn programma “thuis” begonnen maar dat zou dus niet het geval moeten zijn met “programma uit” .
Wonderlijk genoeg was het programma toch aan gegaan en was de switch dus ook op AAN.

Vandaar mijn braag; waar is dat knopje dan voor?
Reageer

20 Reacties

Hoi Ray,

De werking van die schakelaar op de App is uiteraard exact gelijk aan de werking op Toon®️.
Ik denk dat de omschakeling op je App niet over is genomen door Toon®️.
Slechte verbinding bv?

Ik gebruik deze schakelaar redelijk vaak en ook op de App en de laatste gekozen keuze stand van het programma bv Weg blijft dan echt actief ook als de keuze Comfort bij mij zou moeten inschakelen.
De schakelaar staat bij mij dan op Uit!

Ik zou zeggen doe de test nog een keer.
Reputatie 7
Badge +6
Programma Aan/Uit knopje doet hetzelfde als bij de oude app, dit zet inderdaad je huidige programma uit, laat de laatste actuele programma actief staan (Bij jou had dat dus Slapen moeten blijven), maar:

Programma Aan/Uit knop werk via de nieuwe app niet fantastisch, dit heb ik nou al paar keer meegemaakt. Olisto zet hier op basis van de temperatuur buiten Toon op 15gr, programma word uitgeschakeld. Als ik handmatig het programma via de nieuwe app weer ingeschakel, word dit niet overgenomen door de Toon Display.
Mij advies zou zijn; Zet de programma schakelaar uit via de oude app of via Toon Display.
Hoi Ricardo!
Een mooie aanvulling.
Ray had helaas niet gemeld welke App hij gebruikte. Wellicht is het idd de nieuwe hybride.

Maar ook de werking Uit is denk ik door hem niet goed beredeneerd.
Reputatie 4
@Raydelft @MAiden @Brandje

Goodmorning!

Mooie aanvulling @mAiden.
Opdrachten vanuit het programma in de nieuwe app worden niet overgenomen door Toon. Hmmmmm, gek. Voorheen stond er dat we voor de functie programma nog de oude app moesten gebruiken, deze melding staat er nu niet meer(app store). Het moet werken.
@Brandje gebruik jij ook het programma en ervaar je dit ook?

Als het via de oude app werkt, blijf deze zeker gebruiken. Ik wil wel navraag doen bij het softwareteam.

Groetjes,
Dionne
Hoi @Dionne,

Jazeker ik gebruik de nieuwe hybride App ook.
Net weer even de schakelaar test gedaan; 4 sec later wijzigde de stand ook op Toon®️.
Dus bij mij werkt het feilloos.

Ik denk dat Raymond de werking van de stand Uit niet goed interpreteert.
Reputatie 4
Hi @Brandje

Oke gelukkig!

@Raydelft mocht je het weer proberen, als je het programma aanzet, staat er gelijk wanneer het programma zal beginnen. Dus bijvoorbeeld : Om 18:00uur op comfort. En anders gewoon ''programma uit'' 🙂
Als je er niet uitkomt. Laat het gerust weten.

Groet,
Dionne
Reputatie 7
Badge +6
@Dionne,

Mij programma staat uit in de nieuwe app :

Maar aan op Toon:

Reputatie 4
@MAiden

Kijk eens aan. Bedankt voor de foto's! Wil je na 12 uur even spieken of het programma nog steeds op uit staat?
Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Groetjes,
Dionne
Reputatie 7
Badge +6
Dionne schreef:

@MAiden

Kijk eens aan. Bedankt voor de foto's! Wil je na 12 uur even spieken of het programma nog steeds op uit staat?
Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Groetjes,
Dionne

@Dionne,

Dat wil ik wel hoor. Hij staat nu alleen uit op de nieuwe app, op Display en oude app blijf deze actief staan. Dit lijk erop als de nieuwe app geen goede of correcte verbinding heeft met mij display.
Reputatie 7
Badge +6
@Dionne,

Exact 12uur, is dit wat het is:

Reputatie 4
@Maiden

Thanks voor de check en de foto's! Jammer dat hij nog steeds op uit staat. We gaan ermee aan de slag. Zojuist een ticket hiervoor ingediend. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug:)

Groet,
Dionne
Reputatie 5
Badge
Dank allen.
Ik zal de test herhalwn.
Ik had gecheckt of hij op TOON ook uit was, en dat was het geval.
Het commando was wel overgenomen.
Ik zal eens kijken of ik iets op Triggi heb staan dat hem overruled.
Dat laatste kan idd ook meespelen.
Je zal zien dat als je de schakelaar op Uit hebt staan en je dat nog even gecontroleerd hebt op Toon, je laast gekozen programmastand toch echt actief blijft.
Ik hoor het wel.
Reputatie 5
Badge
UPDATE: In Olisto (Triggi) stond ook nog een commando, en die heb ik eruit gehaald. Vanochtend was het programma inderdaad nog uit, zoals ik ook wilde.
Nu ga ik die trig weer aanzetten. Als het goed is, doet die trig zijn ding, maar dan mag hij volgens mij niet het programma aanzetten van Toon neem ik aan.

Stel Olisto wil Om 06:00 uur 20 graden en om 07:30 programma op “weg” . Dan moet het schakelaartje toch op UIT blijven staan als dat UIT stond.

Enfin, we gaan het meemaken.

Dank voor het meedenken.
I’ll keep you updated.
Reputatie 7
Badge +6
RayDelft schreef:

UPDATE: In Olisto (Triggi) stond ook nog een commando, en die heb ik eruit gehaald. Vanochtend was het programma inderdaad nog uit, zoals ik ook wilde.
Nu ga ik die trig weer aanzetten. Als het goed is, doet die trig zijn ding, maar dan mag hij volgens mij niet het programma aanzetten van Toon neem ik aan.

Stel Olisto wil Om 06:00 uur 20 graden en om 07:30 programma op “weg” . Dan moet het schakelaartje toch op UIT blijven staan als dat UIT stond.

Dank voor het meedenken.
I’ll keep you updated.

Hoi @RayDelft,

Als jij Olisto heb ingesteld op:

ALS:

6 uur

DAN:

Stel Toon in op 20gr

Dan zal je programma schakelaar nooit mogen worden geschakeld door Olisto, tenzij er in deze Trigg ook iets staat als:

Dan:

Schakel Toon programma Aan

Laatste stukje "Om 07:30 op Weg" is neem ik aan een Toon programma? Of is dit een aparte Olisto Trig?
RayDelft schreef:

Dank voor het meedenken.
I’ll keep you updated.

Graag gedaan Raymond!
Goed dat je je die Trigg nog even herinnerde.
Alles is dus nu weet onder controle.
Mooi zo.

Overigens zolang de schakelaar op Uit staat, zal het programma van Toon®️ Zelf niets doen.
Of bedoel je een programma keuze door een Trigg, want die kan uiteraard ook de Weg keuze maken.
Reputatie 4
@mAiden

Goedemiddag,
Lekker van het zonnetje aan het genieten?? Ik krijg een bericht van Quby dat je externe toegang uitstaat. Wil je deze weer aanzetten:)

Groetjes,
Dionne
Reputatie 7
Badge +6
Dionne schreef:

@mAiden

Goedemiddag,
Lekker van het zonnetje aan het genieten?? Ik krijg een bericht van Quby dat je externe toegang uitstaat. Wil je deze weer aanzetten:)

Groetjes,
Dionne

@Dionne,

Goedeavond,

Nee, niet echt. Ben net uurtje thuis van werk.
Dat zou best eens kunnen, deze word namelijk uit veiligheidsoverwegingen automatisch na 2 dagen weer op "Uit" gezet door Toon.
Zal hem weer activeren.
Reputatie 4
@mAiden

Ojee. de week is nog niet om:) Wel bedankt voor het opnieuw aanzetten.
Een fijne avond toegwenst.

groetjes,
Dionne
Reputatie 4
@mAiden

Ik heb terugkoppeling ontvangen van de software beheerders.
Er wordt aangegeven dat er een (behoorlijke) vertraging zit in de app in vergelijk met het display, waardoor de aanvraag een time-out veroorzaakt. Dit is al in onderzoek. Ik word verder op de hoogte gehouden.

Groet,
Dionne

Reageer