Skip to main content
Vraag

Is er een mogelijkheid om een nieuwe Toon 2 te verkrijgen?

Reputatie 3
Badge +2
Mijn huidige Toon hangt sinds 07-2014 bij ons aan de muur. Dus al 4 jaar

Per 04-07-2018 is onze nieuwe 3-jarig contract ingegaan, dus ik blijf nog wel even bij Eneco. Kan ook geen reden bedenken waarom ik weg zou gaan!

Hoelang gaat een Toon mee?
Reageer

88 Reacties

Een Toon®️ gaat in principe heel lang mee.
Nu is bekend dat bij een 4 jarig contract je een nieuwe Toon®️ gratis zou kunnen krijgen.
In de loop van deze maand zou (was de verwachting ik de presentatieavond Toon2) op de site trouwens nadere info komen over de mogelijkheden van Toon2.
Bij 3 jarig vermoedelijk weer een kleine bijbetaling.
Wellicht dat Eneco je net afgesloten contract nog even wil “openbreken”
Reputatie 3
Badge +2
Ik denk dat een gratis Toon niet bestaat, een 4-jarig contract is veel duurder dan een 3 jarig premium contract. Door dat prijs verschil betaal je de Toon incl. montage.

Jij hebt een Toon 2, heb jij onlangs een nieuwe contact afgesloten?
Uiteraard is dat zo!
Gratis bestaat niet, vandaar dat ik ook zei: “openbreken”
Je kan natuurlijk ook Toon2 zelf aanschaffen.
Reputatie 7
Badge +6
Denk dat verstandig is dat Eneco eens met duidelijkheid komt omtrent de nieuwe Toon.

Ik heb mij nieuwe Toon gekregen aangezien mij oude na de laatste update kapot was.
Helemaal mee eens.
Zeker nu het bijna medio juli is.
Misschien dat een moderator wat licht hierop kan laten schijnen. 😏🔦💡
Reputatie 4
@allen

Goed dat jullie de vraag hier stellen, want de verwachting was ook dat er in juli meer informatie zou komen omtrent de nieuwe Toon. We willen hier wel transparant over zijn, maar wij weten op dit moment evenveel als jullie. Ik heb dit voor jullie uitgezocht en het gaat niet zo snel als wij hadden gehoopt. Er is nog niet voldoende capaciteit om dit vervangingsaanbod te lanceren. De verwachting is dat er begin oktober meer duidelijkheid hierover komt.

Groet,
Mitchel
Dat is jammer Mitchel, maar geeft wel duidelijkheid vanuit jullie kant.
hier heb ik direct na aanloop uitlevering even gebeld met Eneco. Er hangt hier nu een Toon(2) 😀 voor een

mpleizr schreef:

hier heb ik direct na aanloop uitlevering even gebeld met Eneco. Er hangt hier nu een Toon(2) 😀 voor een

Dan heb je toen slim gedaan Mark, want enige tijd daarna werd duidelijk dat er een krapte was.
Reputatie 7
Badge +2
Als je je contact weer verlengd en je wilt geen Toon, kan je simpelweg 275,- korting vragen (en krijgen) op je eerste jaarrekening. Kost je alleen een belletje naar de klantenservice... 💡
Reputatie 4
Badge
Toonz schreef:

Als je je contact weer verlengd en je wilt geen Toon, kan je simpelweg 275,- korting vragen (en krijgen) op je eerste jaarrekening. Kost je alleen een belletje naar de klantenservice... 💡

ik had vorige keer ook om een korting gevraagd na afloop va de contract, toen hadden ze een actie een nieuwe toon1 en gratis de hue lampen erbij maar dat kreeg ik toen niet omdat er al een toon hing.vroeg of ik dan de lampen kon krijgen werd ook resuluut afgewezen, toen kwam ze met een aanbod van eenmalig 45 euro, met de mededeling dat ik dan de lampen dan zelf met een korting kon kopen 😂 dat was een superaanbod wat ik gelijk afgewezen had en er erg vriendelijk voor bedankt had. dus 275 korting zal je niet krijgen ben ik bang voor.

maar gelukkig nu de toon 2 wel gekregen, met een contract verlening. de oude toon kreeg wat kuren
Reputatie 7
Badge +2
Die 275,- korting heb ik wel gekregen. Ik had al een aanbod van een andere aanbieder die mij nog meer zou besparen. Eneco wilde niets aan de prijs doen maar wel boden zij mij de Toon aan twv 275,-.
Een Toon hing er al dus heb ik dat bedrag als korting op mijn eerste jaarrekening bedongen, anders was ik overgestapt.
Reputatie 4
Badge +1
Mijn contract loopt 1 januari af.. kan je nu al opteren voor een nieuwe Toon2?
Juan schreef:

Mijn contract loopt 1 januari af.. kan je nu al opteren voor een nieuwe Toon2?

Hoi Juan,
Dan zou ik gewoon even met ze gaan bellen.
Wellicht dat je een nieuw contract zelfs eerder kan laten ingaan.
Badge
Hoe weet ik of ik een toon 1 of een toon 2 heb? Heb er een vanaf 4 juli hangen.
Reputatie 4
Badge +1
Een lelijke en een mooie.. 😉
Oud: Witte rand
Nieuw: Grijze rand
Juan schreef:

Een lelijke en een mooie.. 😉
Oud: Witte rand
Nieuw: Grijze rand

Over het design is al veel te doen geweest, maar de (buiten)rand is niet grijs!
De kleur is duidelijk licht crème.
Duidelijk ook niet mijn favoriete kleur tov de oude Toon, maar ik blijf zeggen: "het went"

Uiteindelijk, vind ik, dat de vele male betere specs het belangrijkste is.😉
Ik vraag mij werkelijk af of er een capaciteitsprobleem is m.b.t. het uitleveren van de Toon 2.
Ik denk dat eerst alle Toon 1 apparaten het magazijn moeten verlaten alvorens de vaste klanten een aanbieding krijgen. Kortgeleden was mijn Toon defect en werd mij gezegd dat er een Toon 2 geleverd zou worden, mooi zou je denken, enige genoegdoening voor het feit dat alle opgeslagen verbruiksgegevens en meer dan een jaar verzamelde gegevens van de verspilingschecker verloren zijn gegaan. Niet dus, er was klaarblijkelijk nog een Toon 1 voorhanden.
Ik en echt benieuwd wat de klanten straks mogen bijbetalen voor een Toon 2.
Reputatie 4
@allen

Wij kunnen altijd een persoonlijk aanbod doen. Het is niet zo dat iedereen 'simpelweg 275 euro' krijgt. Het hangt van een aantal factoren af, o.a. het contract wat je afsluit. Een nieuw contract gaat in, zodra het oude contract is afgelopen. Wil je toch dat het contract eerder in gaat dan is contact opnemen met de klantenservice de beste optie

Groet,
Mitchel
Snarfje schreef:

Hoe weet ik of ik een toon 1 of een toon 2 heb? Heb er een vanaf 4 juli hangen.

Hoi @Snarfje,

Hier een foto, dan kan je vergelijken:

Badge
Brandje. Bij mij zie je gegevens dubbel er doorheen komen???? Is wel een Toon 2 denk ik dan ivm grijze achterkant toch?
Mitchel schreef:

@allen

Wij kunnen altijd een persoonlijk aanbod doen. Het is niet zo dat iedereen 'simpelweg 275 euro' krijgt. Het hangt van een aantal factoren af, o.a. het contract wat je afsluit. Een nieuw contract gaat in, zodra het oude contract is afgelopen. Wil je toch dat het contract eerder in gaat dan is contact opnemen met de klantenservice de beste optie

Groet,
Mitchel

Kijk, ook weer een stukje duidelijkheid.
Er valt dus wel degelijk te praten over een nieuw contract wat eventueel eerder in gaat.
De bijzonderheden worden toch nooit op het forum uitgekristalliseerd door Eneco, dus idd gewoon bellen.
Intussen wachten we gewoon op begin oktober als er wel nadere bijzonderheden op de site geplaatst worden.
Snarfje schreef:

Brandje. Bij mij zie je gegevens dubbel er doorheen komen???? Is wel een Toon 2 denk ik dan ivm grijze achterkant toch?

Het verschil tussen Toon1 en Toon2 is duidelijk herkenbaar.
De rand en de achterzijde zijn m.i. niet grijs; ik vind het licht crème.
Snarfje schreef:

@Brandje Ik heb alleen al vanaf dag 1 problemen met de zon module. klopt niet veel van. Veel verschil mbt de realiteit +/- 20%. Wek zelfs s'nachts stroom op volgens Toon. En de dubbele scherm gegevens zoals op de foto te zien zijn storen me enorm.

Je kan beter een nieuw topic daarvoor starten.
Bij mij, zo rond 21:30 nu; stopt de opwek keurig en wijst dan 0 aan.
Reputatie 4
Badge
Snarfje schreef:

@Brandje Ik heb alleen al vanaf dag 1 problemen met de zon module. klopt niet veel van. Veel verschil mbt de realiteit +/- 20%. Wek zelfs s'nachts stroom op volgens Toon.

Dan is je Zon op toon niet goed aangesloten en zijn je zonnepanelen niet op een eigen groep aangesloten cq via een PV-verdeler. De 20% verschil en je opwek 's nachts is de verbruikt die op de zelfde groep zit.

Snarfje schreef:

En de dubbele scherm gegevens zoals op de foto te zien zijn storen me enorm.

Dat lijkt inbranden te zijn op je scherm. Viel mij ook al op dat de Toon2 veel meer last heeft van dit 'inbranden'.
Je ziet dus de 'graden celsius' van het zwart-wit scherm (als ie in dim-stand staat) er door heen.

Reageer