Skip to main content
Vraag

De nieuwe Toon bestellen, installatie?

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb zojuist de Toon2 besteld, helaas kon de medewerker van de klantenservice geen duidelijk antwoord geven. Ik vind het vreemd dat ik 75 euro installatiekosten moet betalen terwijl ik al de oude toon heb hangen. Het is alleen de oude eraf schroeven en de nieuwe erop.

Mvg Harm Roest
Reageer

97 Reacties

Reputatie 4
Badge
Gisteren is door Eneco aangegeven dat ze bezig zijn om een stappenplan voor de klant te maken zodat de klant dit zelf kan uitvoeren.

Alleen de achterplaat en de display moeten gewijzigd worden. Meteradapter en ketelmodule zijn identiek aan de vorige Toon.
Reputatie 2
Badge +1
Terrorsource schreef:

Gisteren is door Eneco aangegeven dat ze bezig zijn om een stappenplan voor de klant te maken zodat de klant dit zelf kan uitvoeren.

Alleen de achterplaat en de display moeten gewijzigd worden. Meteradapter en ketelmodule zijn identiek aan de vorige Toon.

Lijkt me dat je dit zonder stappenplan ook wel kan, is geen hogere wiskunde
harmroest schreef:

Ik heb zojuist de Toon2 besteld, helaas kon de medewerker van de klantenservice geen duidelijk antwoord geven. Ik vind het vreemd dat ik 75 euro installatiekosten moet betalen terwijl ik al de oude toon heb hangen. Het is alleen de oude eraf schroeven en de nieuwe erop.

Mvg Harm Roest

Die €75 installatie kosten zullen ongetwijfeld niet in rekening gebracht worden.
Alles is nog zo nieuw dus de info voor de klantenservice zal ook nog bijgesteld moeten worden.
Eneco wil meer en meer naar zelfredzaamheid toe.
En idd de (vervangings)handelingen stellen uiteraard niets voor.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

harmroest schreef:

Mvg Harm Roest

Die €75 installatie kosten zullen ongetwijfeld niet in rekening gebracht worden.
Alles is nog zo nieuw dus de info voor de klantenservice zal ook nog bijgesteld moeten worden.
Eneco wil meer en meer naar zelfredzaamheid toe.
En idd de (vervangings)handelingen stellen uiteraard niets voor.

Ga weer contact opnemen met de klantenservice!
Hoi Harm,

Zou ik zeker doen!
Gewoon de Toon2 laten versturen en meer niet.

Laat je de afloop even weten?
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

Hoi Harm,

Zou ik zeker doen!
Gewoon de Toon2 laten versturen en meer niet.

Laat je de afloop even weten?

Net gebeld, nee is niks over bekend. Installatie is verplicht omdat eneco wil dat het goed gebeurt is het verhaal. Ik refereerde naar het forum, er werd aangegeven dat het forum niet wordt ondersteund door eneco. De informatie op de site wordt niet erkend. En als er nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van Toon dan weten ze dit als de eerste. De genoemde informatie over het zelf vervangen is niet correct volgens hun.
Hoi Harm,

Zoals ik al bedoelde, de gister gegeven info is nog zo nieuw....
Wacht even tot een moderator, zoals bv @Folkert, reageert, die was gister ook aanwezig.
Reputatie 2
Badge +1
ben benieuwd 🙂 @Folkert
Reputatie 6
@harmroest

Ik zie dat je met een dringende vraag zit wat betreft de kosten van €75,- voor een Toon 2 display. Nu zie ik dat je al een Toon hebt hangen. Is deze defect of wil je Toon 2 vanwege de vernieuwingen die deze met zich meebrengt?

Groet, Urgel
Reputatie 2
Badge +1
Urgel schreef:

@harmroest

Ik zie dat je met een dringende vraag zit wat betreft de kosten van €75,- voor een Toon 2 display. Nu zie ik dat je al een Toon hebt hangen. Is deze defect of wil je Toon 2 vanwege de vernieuwingen die deze met zich meebrengt?

Groet, Urgel

Beste @Urgel,
Bedankt voor je reactie, ik wil graag de Toon2 vanwege de vernieuwingen, kun jij mij hier helpen.

Groeten Harm Roest
Reputatie 6
@harmroest

Aha, dan is het mij duidelijk. Ik zal bij deze even wat licht op de situatie werpen.
Een Toon 2 kun je niet zomaar bestellen, omdat je de huidige Toon graag zou willen updaten.
In jouw situatie kun je een Toon 2 bemachtigen bij het aangaan van een nieuw contract of via onze retailer-partners.
Reputatie 2
Badge +1
Urgel schreef:

@harmroest

@Urgel Aha, dan is het mij duidelijk. Ik zal bij deze even wat licht op de situatie werpen.
Een Toon 2 kun je niet zomaar bestellen, omdat je de huidige Toon graag zou willen updaten.
In jouw situatie kun je een Toon 2 bemachtigen bij het aangaan van een nieuw contract of via onze retailer-partners.

Vanochtend is mij verteld dat ik de Toon 2 kan bemachtigen door mijn contract te verlengen of het reguliere tarief van 200 euro te betalen. Retail partners verkopen de nieuwe Toon 2 nog niet. Deze wordt alleen nog vanuit eneco geleverd.
Reputatie 2
Badge +1
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom er zoveel commotie/reclame wordt gemaakt over de nieuwe Toon 2 op dit forum en dat het voor klanten die dan vervolgens graag de nieuwe producten willen testen dit niet mogelijk is.

Wat is het nut van het bekend maken als je er vervolgens toch niks aan hebt? 🙄
Eneco maakt onderscheid tussen geheel nieuwe klanten en bestaande klanten die bv een contract verlenging doen. Dat is gister uitgelegd.
In je openingsteactie had je het daar verder niet over.

Testen niet ter sprake.

Belangrijk is nu of je wel of niet de installatiekosten kan vermijden; ik denk van wel sinds gister.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

Eneco maakt onderscheid tussen geheel nieuwe klanten en bestaande klanten die bv een contract verlenging doen. Dat is gister uitgelegd.

Testen niet ter sprake.

Belangrijk is nu of je wel of niet de installatiekosten kan vermijden; ik denk van wel sinds gister.

Het gaat mij inderdaad om de installatiekosten, ik ben al jaren in het bezit van de toon en kies daarom graag voor het eenmalige bedrag. Aangezien de bijbehorende tarieven van het 4 jarige contract mijlenver van mijn huidige tarifering ligt.

Dit staat nog steeds los van het feit dat ik het logisch zou vinden dat je als klant gebruik zou moeten kunnen maken van een dergelijk nieuw product.
harmroest schreef:

Brandje schreef:

Testen niet ter sprake.

Het gaat mij inderdaad om de installatiekosten, ik ben al jaren in het bezit van de toon en kies daarom graag voor het eenmalige bedrag. Aangezien de bijbehorende tarieven van het 4 jarige contract mijlenver van mijn huidige tarifering ligt.

Dit staat nog steeds los van het feit dat ik het logisch zou vinden dat je als klant gebruik zou moeten kunnen maken van een dergelijk nieuw product.

Oke duidelijk, dan blijft het €75 issue over.

Kijk dat je het logisch vindt begrijp ik, maar Eneco heeft daar nu eenmaal aan de Toon2 voorwaarden verbonden.
Kan of wil je geen meerjarig contract sluiten, dan is kopen de enige oplossing en die mogelijkheid is er toch? Dus kan de klant zich Toon2 verschaffen.
Jij noemt €200, die prijzen zijn gister niet bekend gemaakt, omdat de definitieve prijsstelling nog onderzocht wordt meldde de Eneco medewerker.
Reputatie 2
Badge +1
Brandje schreef:

harmroest schreef:

Brandje schreef:

Testen niet ter sprake.

Oke duidelijk, dan blijft het €75 issue over.

Kijk dat je het logisch vindt begrijp ik, maar Eneco heeft daar nu eenmaal aan de Toon2 voorwaarden verbonden.
Kan of wil je geen meerjarig contract sluiten, dan is kopen de enige oplossing en die mogelijkheid is er toch? Dus kan de klant zich Toon2 verschaffen.
Jij noemt €200, die prijzen zijn gister niet bekend gemaakt, omdat de definitieve prijsstelling nog onderzocht wordt meldde de Eneco medewerker.

Dat is wat mij vanochtend werd verteld, hetzelfde bedrag als de oude toon, maar de installatiekosten blijft het discussiepunt.

Daarnaast zou je bij een inruil misschien verwachten dat je de nieuwe toon voor een gereduceerd tarief zou kunnen kopen.
Dat vermoeden qua prijs heb ik idd ook.

Inruil heb ik gister ook aan de orde gesteld.
Ook dat valt onder het kopje nog vast te stellen beleid/prijsbepaling, want uiteindelijk moet er een keuze in de waarde bepaling gemaakt worden.
Dat is nog even afwachten.
Reputatie 6
@harmroest

De nieuwe Toon via onze retailer-partners aanschaffen ligt inderdaad nog in de toekomst, scherp opgemerkt.
Voor nu werken we nog aan een vervangingsaanbod voor klanten die al Toon hebben en graag willen upgraden.
Wanneer dit aanbod precies uitrolt is nog niet bekend. Je zou uiteraard hierop kunnen wachten 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Urgel schreef:

@harmroest

De nieuwe Toon via onze retailer-partners aanschaffen ligt inderdaad nog in de toekomst, scherp opgemerkt.
Voor nu werken we nog aan een vervangingsaanbod voor klanten die al Toon hebben en graag willen upgraden.
Wanneer dit aanbod precies uitrolt is nog niet bekend. Je zou uiteraard hierop kunnen wachten :)

Dat lijkt me een goed plan! Ik ben benieuwd. Ook totaal geen idee op welke termijn? weken, maanden? jaar?
Reputatie 6
harmroest schreef:

Dat lijkt me een goed plan! Ik ben benieuwd. Ook totaal geen idee op welke termijn? weken, maanden? jaar?

Jammer genoeg is dit nog niet bekend. Een jaar zou ik zeker niet vanuit gaan 😉
My 2 cents.. ik zou nog EVEN wachten met het bestellen. De nieuwe functies zitten er nog niet in. Tja, hij is wel sneller. Dat is het enige. Maar daarvoor hoef je het nog niet te doen.

Wacht gewoon even totdat de prijsstelling duidelijk is. Het is natuurlijk flauw dat ze je die 75 euro installatiekosten nog berekenen. Mij is ook verteld dat die naar wens van eneco en quby niet hoeft. Maar dat is dus nog niet besloten.

Ik denk dat als je een paar weken wacht er wel genoeg info is. Een paar weken nog op een oude toon die trager werkt.. dat is vast geen ramp.
Zojuist bericht gehad dat Toon2 hier binnen 4 weken aan de muur hangt😀

Nog ff wachten dus
Hé Mark!
Goed bericht zeg!
Welkom bij de club straks.
Tijd voor een nieuwe subrubriek op het forum Ton

Ben wel 1 van de eerste waarbij ze de nieuwe toon2 uitleveren. Ook weer jammer van de data maar ja het zij zo

Tot die tijd maar genieten van de oude, en van de zon(optoon) en het leven

Reageer