Skip to main content
Vraag

Toon op Tablet crasht Samsung Tab S2

Reputatie 4
Badge
  • Toon kenner
  • 133 reacties
goededag,

elke keer als ik een icoon in de app van toon op tablet aanklik crash de app, dus ik kan niet de stekker gegevens inkijken kan alleen de actueele standen op de tegels zien. dit spelt nu al enige maanden af sins de laatste update en dat is al een tijdje geleden. dit is toch wel erg vervelend dat eneco niks met de crash logs doet. terwijl er al tientallen keren een feedback via de app verzonden is.

al gedaan :

app verwijdert diverse malen geheugen geleegd enzo.
gisteren tablet in fabrieksinstelling gezet en alles opnieuw geinstaleerd.

wilde ook toon eigenlijk in fabrieksstand zetten wie weet de oplossing maar dan ben ik de gegevens van de afgelopen jaren kwijt.

gegevens :

laatste versie Toon op tablet

samsung tablet S2 ( smt-T713 ) android versie 7.0

hopelijk heeft iemand een oplossing of is het een andere tablet kopen 😭
Reageer

23 Reacties

Juist het meerdaagse verbruik van je slimme stekkers bekijken is via de tablet zo handig.
Kan het geheugen van je tablet dat wel aan?
En als je hetzelfde via de Toon®️ op Afstand App doet; uiteraard geïnstalleerd op de tablet?

Als ik het via de smartphone doe en bv 19 maart oproep, geeft dat een goed beeld.

Scheelt misschien een nieuwe tablet kopen??
Reputatie 4
Badge
hoi brandje,

de app op afstand werkt wel op de tab daar kan je de bedrag zien enzo wat een stekker gebruikt heeft.

de toon op Tab heeft maanden goed gewerkt tot de laatste update daarna iedere keer een crash als je gegevens van een tegel op wilt vragen.

de tab s2 moet het nog makkleijk aankunnen is 1 van de paradepaardjes van samsung net als de s serie van de telefoons 🙂
Reputatie 7
@m_jong

Dank voor je bericht. Kun je via Menu > Toon Support de externe toegang klantenservice eens aanzetten, dan laat ik de softwarebeheerders er naar kijken voor je. Ik verneem graag van je wanneer deze aan staat.
Reputatie 4
Badge
Folkert ik heb deze aangezet je kan in de Toon kijken 🙂
m_jong schreef:

hoi brandje,

de app op afstand werkt wel op de tab daar kan je de bedrag zien enzo wat een stekker gebruikt heeft.

de toon op Tab heeft maanden goed gewerkt tot de laatste update daarna iedere keer een crash als je gegevens van een tegel op wilt vragen.

de tab s2 moet het nog makkleijk aankunnen is 1 van de paradepaardjes van samsung net als de s serie van de telefoons :)

Oké, maar geldt dat ook voor resolutie? Omdat het opeens na de update gebeurde.
In ieder geval laat Folkert er nu even na kijken.

En....paradepaardjes moet je natuurlijk niet zo maar vervangen. 😏😉
Reputatie 4
Badge
Brandje schreef:

m_jong schreef:

hoi brandje,

de tab s2 moet het nog makkleijk aankunnen is 1 van de paradepaardjes van samsung net als de s serie van de telefoons :)

Oké, maar geldt dat ook voor resolutie? Omdat het opeens na de update gebeurde.
In ieder geval laat Folkert er nu even na kijken.

even snel de gegevens opgezocht 🙂 , en hopelijk vind Folkert de oplossing, en anders maar afwachten dat de nieuwe toon app wat uitgebreider wordt.

Display
Schermdiagonaal 9.7 inch
Techniek Super AMOLED
Resolutie 2048 x 1536

Snelheid en geheugen
Processor Samsung Exynos 7420
Kloksnelheid 1.9GHz
Werkgeheugen 3GB
Opslaggeheugen 32GB
Geheugenkaart lezer Ja
Idd paradepaardjes moet je niet zo maar vervangen. 👍
Je kan de nieuwe hybride App nu toch ook al gebruiken?
Je kan bv als tester de versie 2.174.0 al gebruiken.
Reputatie 4
Badge
de toon op app zal best wel eens binnenkort kunnen verdwijnen maar vind deze nog lekkerder werken ( als die werkt ).

De app is weer wat aantrekkelijker geworden nu er goedkopere slimme stekkers gekoppeld kunnen worden. en heb intussen 2 zonnepanelen op de schuur dus het is leuk om af en toe eens te kijken. alleen jammer dat enneco geen oplossing heeft voor de plugin zonnepanelen waar steeds meer mensen gebruik van maken.
Nee, dat klopt en zal er ook niet komen mi, dat komt door de configuratie keuze met die verbruiksmeter.
Dat lukt pas als jij die opwek daarop aan past, maar daar sta jij ook niet op te wachten ivm de makkelijke vorm van jouw opwek nu.
Lastig allemaal.
Reputatie 4
Badge
@Folkert kan ik de toon op afstand weer uitzetten ? ik ben benieuwd wat er uit komt.
Reputatie 2
@M_jong goed dat je mijn collega hieraan herinnerd. Het is nog niet duidelijk wat het probleem veroorzaakt. De ontwikkelaars zijn nog aan het onderzoeken. Wil je, tot er meer bekend is, de externe toegang aan laten staan?
Reputatie 7
@m_jong

Helaas hebben we het probleem niet kunnen reproduceren. Het hoort gewoon te werken op het type tablet dat je hebt.
Reputatie 4
Badge
Folkert schreef:

@m_jong

Helaas hebben we het probleem niet kunnen reproduceren. Het hoort gewoon te werken op het type tablet dat je hebt.

vreemd kan nog steeds de stekkers niet bekijken als ik dit wil doen in de grafiek dan crash de app nog steeds. ik verzend nog steeds de gegevens als de ap crash.ik zal binnenkort eens bij iemand anders inloggen kijken of het dan wel lukt.
Reputatie 4
Badge
ik heb de slimme stekkers teruggebracht naar 8 stekkersi.v.m de nieuwe toon die eraankomt,
nu werkt de app Toon op Tablet weer naar behoren. ik denk dat de app niet meer dan ongeveer 8 stekkers kan verwerken.
Reputatie 5
@m_jong

Hierbij mijn excuses voor de late reactie. Ik begrijp dat er tot op heden nog geen oorzaak naar je gecommuniceerd over het crashen van de Toon Tablet. Klopt dit?
Je geeft aan dat je inmiddels het aantal slimme stekkers teruggezet hebt naar 8 stekkers en dat de Toon Tablet app nu naar behoren werkt. Bedoel je hiermee dat de Toon Tablet app niet meer crasht op het moment dat je meer gegevens van een bepaalde tegel wilt inzien?

Groet,
Dionne
Reputatie 4
Badge
@Dionne dat klopt de app werkt hierdoor weer hoe het hoort te werken. De grafieken zijn weer zichtbaar en de app crash niet meer. De app of toon kan schijnbaar niet meer dan 8 stekkers hebben.
Reputatie 6
@m_jong

Je kunt inderdaad maximaal 8 slimme stekkers aan Toon koppelen. Of de meerdere slimme stekkers de issue waren is lastig te achterhalen. Het is in ieder geval goed om te lezen dat de App aan jouw kant weer naar behoren werkt! 💪🏾

Groet, Urgel
Hoi @Urgel,

Dat is niet juist!
Al eerder hebben we via Folkert en Quby laten uitzoeken dat dat maximum van 8 niet meer bestaat.
Je kan er wel meer dan 200 slimme stekkers aanmelden op Toon werd door Quby bevestigd. En Toon2 lacht er helemaal om.
De App Toon®️ op afstand heeft daar geen enkele moeite mee. Zelf heb ik er 14.
Bij @m_jong speelt het probleem dat het op zn tablet een probleem is.
En dat komt mi omdat er enorm veel data op de tablet wordt vergaard; denk daarbij alleen al aan de mogelijkheid om in de uurweergave 1 maand per slimme stekker terug te kijken.
Reputatie 4
Badge
Het is inderdaad de oude app van toon op afstand voor de tabet. Het kan ook aan de app liggen die wordt natuurlijk niet meer doorontwikkelt.

De vele stekkers kon toon wel aan alhoewel deze natuurlijk wel een stuk slomer was geworden. En elke dag uitzichzelf herstarte.

We wachten maar op toon2 en kijken hoe deze reageerd, als Toon2 ook werkt op de toon op TABLET app.
Exact @m_jong Toon1 wordt idd wel wat slomer. Dat is wat ik zelf ook constateerde met m’n 14 slimme stekkers en uitgebreide Hue.
Nu met Toon2 is dat allemaal over.
Heerlijk.
Hopelijk wordt de zWave meteradapter voor je plug en play snel door Eneco uitgerold dan is dan probleem ook voor jou getackeld.😎
Dan nog een Toon2 erbij en het feessie is rond, toch...... 🎉🎊😎
Reputatie 7
Badge +6
m_jong schreef:

ik heb de slimme stekkers teruggebracht naar 8 stekkersi.v.m de nieuwe toon die eraankomt,
nu werkt de app Toon op Tablet weer naar behoren. ik denk dat de app niet meer dan ongeveer 8 stekkers kan verwerken.

Heb 21 Slimme Stekkers, Toon op Tablet werkt uistekend hier.
Reputatie 4
Badge
Brandje schreef:

Exact @m_jong Toon1 wordt idd wel wat slomer. Dat is wat ik zelf ook constateerde met m’n 14 slimme stekkers en uitgebreide Hue.
Nu met Toon2 is dat allemaal over.
Heerlijk.
Hopelijk wordt de zWave meteradapter voor je plug en play snel door Eneco uitgerold dan is dan probleem ook voor jou getackeld.😎
Dan nog een Toon2 erbij en het feessie is rond, toch...... 🎉🎊😎

zekers, geen slome toon meer en hopelijk werkt de app dan ook goed, en dan inderdaad nog hopen dat de KW meter er snel aankomt. ooit komt alles goed 🙂
Reputatie 4
Badge
mAiden schreef:

m_jong schreef:

Heb 21 Slimme Stekkers, Toon op Tablet werkt uistekend hier.

hopelijk werkt de app hier dan ook weer naar behoren dan weten we wie de schuldige is de tablet of de Toon 1 vind het af en toe wel eens ff leuk om al die lijntjes in de grafiek te zien. hopelijk wordt deze ook in de nieuwe toon app mogenlijk.

Reageer