Skip to main content
Beantwoord

Nefit Ecomline HR Classic gaat niet aan

Wij zijn verhuisd. Mijn Toon heb ik meegenomen uit de oude woning en vandaag heb ik deze aangesloten. Ik heb de Toon terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Het probleem is nu dat mijn CV ketel (Nefit Ecomline HR Classic) niet aan gaat en de radiatoren niet warm worden.

Toon draait op software versie 4.19.10, de firmware van de ketelmodule zit op versie 37.
Bij het instellingenmenu onder overzicht staat dat mijn ketel juist is aangesloten en dat er verbinding is van Toon naar de ketelmodule naar de ketel zelf.
Onder het submenu verwarming staat het schuifje naar "aan/uit", wat ook de bedoeling is aangezien het om een wat oudere ketel gaat.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie?
icon

Beste antwoord door thehognl 24 oktober 2018, 18:32

Zie ook deze post. De eerste melder heeft uiteindelijk niet meer teruggemeld. Tweede poster heeft het opgegeven. Maar uiteindelijk kwam wel de oplossing.
De ketelmodule van de Toon sluit je aan op 1/2 (inderdaad, geen opentherm en geen converter er tussen). Maar er moet wel een draadbrug op 3/4 zitten.

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/nefit-converter-mogelijk-op-ecomline-classic-759/index2.html#post15884

Bekijk origineel
Reageer

9 Reacties

Reputatie 5
@mphagenaars

Welkom op het Toon forum! Goed dat je dit hier kenbaar maakt want een niet goed werkende thermostaat is alles behalve wenselijk, zeker in deze tijd van het jaar. Wil je de aansturing controleren via het menu > instellingen > verwarming > aansturing cv ketel > druk op de pijltjes. Gaat de verwarming nu aan?

Wil je het me laten weten of dit heeft geholpen?

Tip: voeg je klantnummer toe aan je profiel.

Groet,
Mitchel
Ik ben naar het menu gegaan en heb meermaals op de pijltjes ('verversen') gedrukt. Er gebeurt helaas helemaal niets.
Bijgaand een foto van het menu.

Reputatie 6
@mphagenaars

Jammer dat deze stap geen oplossing heeft geboden 😞. Wil je de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support, dan kijk ik even met je mee? Verder ben ik ook benieuwd naar hoe Toon is aangesloten op je cv-ketel. Heb je hier foto's van?

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge +1
Zie ook deze post. De eerste melder heeft uiteindelijk niet meer teruggemeld. Tweede poster heeft het opgegeven. Maar uiteindelijk kwam wel de oplossing.
De ketelmodule van de Toon sluit je aan op 1/2 (inderdaad, geen opentherm en geen converter er tussen). Maar er moet wel een draadbrug op 3/4 zitten.

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/nefit-converter-mogelijk-op-ecomline-classic-759/index2.html#post15884
thehognl schreef:

Dank voor je reactie, dit was de oplossing!
Reputatie 6
Badge +1
En net op tijd. Ik hoor op het nieuws dat het koud gaat worden 😃
Reputatie 6
@mphagenaars

Wat goed om te lezen dat de tip van @thehognl de oplossing was!

Now... sit back, relax and enjoy your new home 🤗

Groet, Urgel
@Urgel, bedoel je dat de tip van @thehognl naar de goede tip verwijst, toch...😆
Veel plezier @mphagenaars👍🏼
Reputatie 6
Badge +1
Ere wie ere toekomt inderdaad 😉

Reageer